کد خبر: 1052074
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
حمله ایتالیا به سوئیس با هدف تثبیت صدرنشینی
توقف ماتادور‌ها در گام نخست یورو ۲۰۲۱ هواداران این تیم را ناامید کرد. در شروع بازی‌های گروه پنجم جام ملت‌های اروپا، اسپانیا با تساوی بدون گل مقابل سوئد متوقف شد، اما اسلواکی ۲ بر یک از سد لهستان گذشت. پیروزی ۲ بر صفر چک برابر اسکاتلند هم رقابت مدعیان در گروه D را جدی‌تر کرد. امروز هم بازی‌ها با سه دیدار پیگیری می‌شود: فنلاند- روسیه (۱۷:۳۰) از گروه A، ترکیه - ولز (۲۰:۳۰) و ایتالیا- سوئیس (۲۳:۳۰) از گروه B.
شيوا نوروزي

توقف ماتادور‌ها در گام نخست یورو ۲۰۲۱ هواداران این تیم را ناامید کرد. در شروع بازی‌های گروه پنجم جام ملت‌های اروپا، اسپانیا با تساوی بدون گل مقابل سوئد متوقف شد، اما اسلواکی ۲ بر یک از سد لهستان گذشت. پیروزی ۲ بر صفر چک برابر اسکاتلند هم رقابت مدعیان در گروه D را جدی‌تر کرد. امروز هم بازی‌ها با سه دیدار پیگیری می‌شود: فنلاند- روسیه (۱۷:۳۰) از گروه A، ترکیه - ولز (۲۰:۳۰) و ایتالیا- سوئیس (۲۳:۳۰) از گروه B.

تساوی بدون گل اسپانیا و سوئد به عنوان اولین بازی بدون گل یورو ۲۰۲۰ ثبت شد. با اینکه انتظار می‌رفت تیم ملی اسپانیا شروعی طوفانی داشته باشد، اما تیم لوئیز انریکه حتی یک بار هم موفق به باز کردن دروازه میهمان نشد. ماتادور‌ها خود را مدعی جام می‌دانند ولی عملکردشان در سویا شباهتی به تیم قهرمان نداشت. انریکه سرمربی اسپانیا معتقد بود تیمش بدشانسی آورده وگرنه هر سه امتیاز حق آن‌ها بوده است: «فوتبال همین است. مثل همیشه این بازی را هم با جزئیات بررسی و آنالیز خواهیم کرد، اما در این مورد فکر می‌کنم که همه چیز بسیار روشن است. همه ما دیدیم که چه اتفاقی افتاد و ما با فاصله تیم بهتر زمین بودیم. حریف تلاش کرد عقب بکشد و دفاع کند، ما کاملاً بازی را کنترل و سعی کردیم تا جایی که ممکن است شانس‌های گلزنی ایجاد کنیم. به اندازه کافی شانس داشتیم که بتوانیم بازی را ببریم. چه چیزی اشتباه پیش رفت؟ این حقیقت که در واقع ما نتوانستیم از این شانس‌ها استفاده کنیم، خیلی واضح بود و همه ما شاهد آن بودیم. برابر حریفی که تصمیم گرفته بود فقط به دفاع و دفاع بپردازد و می‌خواست روی توپ‌های بلند فرصت ایجاد کند، تیم برتر بودیم.» اوبتا پدری با ۱۸ سال و ۲۰۱ روز سن جوان‌ترین فوتبالیست تاریخ اسپانیا در یک رقابت بین‌المللی لقب گرفت. اندرسون سرمربی سوئد برخلاف انریکه از نتیجه بازی رضایت کامل داشت: «از نتیجه و عملکرد تیم راضی هستم. آخرین باری که برابر اسپانیا بازی کردیم با سه گل شکست خوردیم. اگر مارکوس برگ آن توپ را گل می‌کرد، پیروز می‌شدیم. متأسفانه تا یک قدمی پیروزی رفتیم، اما ناکام ماندیم.»

برد شیرین اسلواکی این تیم را صدرنشین گروه E کرده است به رغم اینکه انتظار می‌رفت لواندوفسکی و شزنی نتیجه را به سود لهستان ۱۰ نفره تغییر دهند، اما این شاگردان تارکوویچ بودند که ۲ بر یک به پیروزی رسیدند. استفان تارکوویچ، سرمربی اسلواکی بعد از بازی از یارانش بابت مهار لواندوفسکی تشکر کرد: «انتظار چنین مسابقه‌ای را داشتیم. توانستیم روبرت لواندوفسکی را از ابتدا تا انتهای مسابقه مهار کنیم. ما کشور کوچکی هستیم، اما توانستیم چنین موفقیت بزرگی را رقم بزنیم، به همین دلیل می‌خواهم از همه آن‌هایی که به ما کمک کردند تشکر کنم. این پیروزی به ما کلی انرژی می‌دهد و امیدوارم در بازی بعدی حتی بهتر از این بازی کنیم.» بعد از اسلواکی سه امتیازی، اسپانیا و سوئد با یک امتیاز دوم و سوم گروه هستند.
جمهوری چک نیز برد ۲ بر صفر مقابل اسکاتلند را مدیون دبل پاتریک شیک است. صدرنشینی چک و دوم شدن انگلیس در گروه D یاروسلاو شیلهاوی، سرمربی چک را به بازی‌های آینده امیدوار کرده است: «مقابل فشار اولیه اسکاتلند مقاومت کردیم و این کلید موفقیت ما در این دیدار بود، سپس خودمان را در بازی جا انداختیم و توانستیم بازی خودمان را به نمایش بگذاریم. اسکاتلند حریف سرسختی بود، اما پاتریک شیک فوق‌العاده ظاهر شد و گل دومش شگفت‌انگیز بود.»

دور دوم مرحله مقدماتی مسابقات یورو امروز با انجام یک بازی از گروه B آغاز می‌شود و روسیه در ورزشگاه سن پترزبورگ دومین دیدارش را برابر فنلاند برگزار می‌کند. تیم چرچسوف در نخستین بازی مقابل بلژیک مدعی با سه گل تحقیر شد و این بار با فنلاندی روبه‌رو می‌شود که دانمارک را با یک گل شکست داده است. فنلاند سه امتیازی دوم جدول است و روس‌ها بدون امتیاز قعرنشین هستند. دو بازی هم از گروه اول انجام می‌شود. ترکیه و ولز در ورزشگاه المپیک باکو به مصاف هم می‌روند و جدال ایتالیا و سوئیس نیز در ورزشگاه المپیک رم برگزار می‌شود. تیم مانچینی بعد از برد پرگل برابر ترکیه به استقبال سوئیسی‌ها می‌رود با این امید که با کسب هر سه امتیاز صدرنشینی‌اش در جدول گروه را تثبیت کند. سوئیس که در بازی نخست مقابل ولز متوقف شده به دنبال خلق شگفتی است. پتکوویچ، سرمربی این تیم از شاگردانش خواسته برای غلبه بر آتزوری هیچ فرصتی را از دست ندهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار