کد خبر: 1051996
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:
مانور بزرگ مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب با رمز یا ثامن الحج به طور هم زمان در 98 شهر و حدود هزار روستا در استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، در این مانور که تا پایان فصل گرما ادامه دارد، 300 نفر از بسیجیان و مروجین مصرف بهینه آب با حضور در مکان های مختلف و پرتردد در سطح شهرها و روستاهای استان اصفهان مردم را با روش های مصرف درست آب آشنا می کنند.

در مراسم آغاز این مانور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر با کمبود3 هزار و 200 لیتر بر ثانیه آب شرب مواجه هستیم و پیش بینی می کنیم در روزهای گرم سال این رقم به 4300 لیتر در ثانیه برسد.

  هاشم امینی مصرف بهینه آب را در گذر از بحران کم آبی بسیار موثر دانست و بیان داشت: هم اکنون مصرف سرانه آب در اصفهان 157 لیتر در شبانه روز  است و اگر مردم 15 لیتر در مصرف آب صرفه جویی کنند گذر از تنش آبی میسر می شود.

   مدیرعامل آبفای استان اصفهان به برخی از راه های مصرف درست آب اشاره کرد و اظهار داشت: پرهیز از شستن حیاط و خودرو با آب شرب، استفاده از سایبان برای کولر و جلوگیری از نشت آب در تاسیسات آبی از مواردی است که تاثیر به سزایی در مصرف بهینه آب دارد.

امینی با بیان این که استان اصفهان  امسال در 53 سال گذشته کمترین  میزان بارندگی را داشته تصریح کرد: گروه های مروجین مصرف بهینه آب برای گذر از تنش آبی در اصفهان، همه روزه مردم را با مفاهیم مصرف بهینه آب آشنا می کنند و این رویکرد تا نهادینه شدن مصرف درست آب در جامعه همچنان ادامه دارد.  

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر