کد خبر: 1051668
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:
علیرضا قاری‌قرآن گفت: در سطح استان اصفهان تا کنون برای بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن پروانه ساختمانی اخذ و عملیات اجرایی آن آغاز شده اشت.

         

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن این استان تشریح کرد: در برنامه طرح اقدام ملی مسکن سهم استان اصفهان بالغ بر ۷۰ هزار واحد مشخص شد که این میزان معادل ۱۷.۵ درصد نسبت به کشور است. 

    وی افزود: از این تعداد ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در شهرهای جدید (فولادشهر، بهارستان و مجلسی) و ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مابقی آن در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر است. 

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: متقاضیانی می‌توانستند در این طرح اقدام به ثبت نام کنند که واجد شرایط باشند لذا براساس آن بررسی های لازم بعمل آمد و متقاضیان واجد شرایط تایید شدند این شرایط برای متقاضی شامل: (فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بودن خود و افراد تحت تکفل)، (متاهل یا سرپرست خانوار)، (زنان خود سرپرست مشروط به داشتن ۳۵ سال سن)، (دارای حداقل ۵ سال سکونت برای پنج سال اخیر در شهر مورد متقاضا)، (دارای فرم ج سبز  برای خود و همسر) و (عدم دریافت هر گونه تسهیلات ساخت از بانک مسکن) است. 

    وی با بیان اینکه بیش از ۹۴ هزار نفر در سطح استان متقاضی استفاده از این طرح بوده‌اند اذعان داشت: پس از انجام بررسی‌های لازم بالغ بر ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان در این طرح تایید نهایی شده‌اند همچنین از این میزان تا کنون بیش از ۱۲ هزار نفر افتتاح حساب نمودند و بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر نیز واریز وجه داشتند. 

    قاری‌قرآن خاطرنشان کرد: در طرح اقدام ملی مسکن هزینه ساخت و آماده سازی توسط متقاضیان تامین می‌شود و سهم دولت در این طرح واگذاری اراضی بصورت فروش اقساطی یا اجاره ۹۹ ساله و پرداخت تسهیلات است. 

    وی با اشاره به اینکه در شهرهای جدید فولاد شهر، بهارستان و مجلسی در مجموع ۳۲ هزار و ۲۸۴ نفر اقدام به ثبت نام کردند گفت: پس از مشخص شدن متقاضیان حائز شرایط بالغ بر شش هزار و ۹۰۰ نفر از آنان افتتاح حساب و واریز وجه داشته اند همچنین عملیات آماده سازی و احداث واحدها در دست اقدام است. 

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز داشت: تا کنون برای چهار هزار و ۵۰۰ واحد در شهر جدید بهارستان و یکهزار و ۷۳۹ واحد در شهرهای شاهین‌شهر– شهرضا– کاشان– لنجان– اردستان– دهاقان – تیران و سمیرم پروانه ساختمانی اخذ گردیده و عملیات اجرایی آن شروع شده اشت. 

    وی در خصوص قیمت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان اصفهان عنوان کرد: براساس ابلاغ معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، قیمت واحدهای طرح اقدام ملی بر اساس قیمت تمام شده ساخت بوده ودر حال حاضر تسهیلات به میزان یک میلیارد وپانصد میلیون ریال برای این طرح در نظر گرفته شده است. 

    قاری‌قرآن هدف از اجرای طرح اقدام ملی مسکن را افزایش تولید مسکن و تامین مسکن دهک‌های ۴ تا ۷ جامعه بیان کرد و گفت: سعی شده جانمایی اراضی در محل‌های مناسب، مطابق طرح های فرادست و در محدوده طرح‌های آماده‌سازی سطح استان صورت پذیرد. همچنین ساخت خانه‌ها بر اساس ضوابط و مقررات ملی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر