کد خبر: 1051667
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان :
علیرضا قاری‌قرآن از اخذ ۱۵۳ رای در سالجاری به نفع بیت‌المال در راستای برخورد با زمین‌خواری خبر داد.

     به گزارش خبرنگار جوان انلاین اصفهان، به  نقل ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه حفظ و حراست از انفال عمومی از وظایف ذاتی این اداره کل است اظهار کرد: بر این اساس با تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای سالجاری با اجرای احکام قطعی قضائی 8 هزار و 980 مترمربع از اراضی ملی تصرف شده این استان، به بیت‌المال اعاده شد.

    وی افزود: اراضی بازپسگیری شده در راستای اجرای 9 فقره رای قطعی قضایی و به جهت رفع تصرفات غیر مجاز در سطح استان انجام شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پیگیری‌های حقوقی از سوی این اداره کل و حمایت جدی دستگاه قضایی منتج به اخذ ۱۵۳ رای به نفع دولت و بیت‌المال شد اذعان داشت: این آرا مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی این اداره کل با متصرفان و زمین خواران بیش از 538 هکتار از اراضی ملی در سطح استان اصفهان بوده است.

    وی با اشاره به اینکه در دو ماه و نیم اخیر 23 مورد طرح دعوی و تشکیل پرونده‌های حقوقی نسبت به تصرفات غیر مجاز اراضی دولتی علیه اشخاص متخلف انجام شده است عنوان کرد: متراژ اراضی تصرفی مرتبط با این پرونده‌ها در مجموع 12.9 هکتار است.

     قاری‌قرآن بیات داشت: برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت این اداره‌کل قرار دارد که از جمله این اقدامات، نصب تابلو و علائم هشداردهنده و گشت زنی در اراضی ملی بوده است تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل به صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

    وی با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهند داشت.

      

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر