کد خبر: 1051616
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
میرزایی، سرپرست تیم‌های ملی کشتی بانوان:
سرپرست تیم‌های ملی کشتی بانوان گفت: بانوان نه تنها در کشتی، بلکه در همه رشته‌ها توانمندی‌ها و شایستگی هایشان را با کسب افتخارات مختلف اثبات کرده اند.
دنیا حیدری
به گزارش جوان آنلاین، مونا میرزایی سرپرست تیم‌های ملی کشتی بانوان در گفتگو با «جوان آنلاین» با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت‌های اردویی و مسابقات گفت: با وجود شرایطی که کرونا برای فعالیت‌های ورزشی به وجود آورده بود، ما رقابت‌های قهرمانی کشور کشتی آلیش بانوان را اسفند ماه سال گذشته برگزار کردیم و به دنبال آن اردوی تیم ملی تشکیل شد، اما با توجه به اینکه مسابقات جهانی و آسیایی کشتی آلیش از سوی اتحادیه جهانی با توجه به ادامه پاندمی کرونا لغو شد.
میرزایی اظهار داشت: در حال حاضر نیز مسابقه بین المللی که برای حضور کشتی گیران در آن برنامه ریزی کنیم، در تقویم اتحادیه جهانی کشتی دیده نمی‌شود. با این حال ما در فدراسیون، برای برگزاری اردو‌ها برنامه ریزی کرده ایم و پیگیر کار ملی پوشان هستیم، در فضای مجازی برنامه تمرینات به بچه‌ها داده می‌شود و فیلم‌های ارسالی شان از تمرین‌ها را می‌بینیم و کادر فنی تیم‌های ملی نسبت به میزان آمادگی ملی پوشان اشراف دارند.
سرپرست تیم‌های ملی کشتی بانوان خاطر نشان کرد: امیدواریم که شرایط بهتر شود تا بتوانیم برنامه‌های خودمان را عملیاتی کنیم و اردو‌های کشتی آلیش مرتب برگزار کنیم. با بهتر شدن شرایط کرونا و واکسیناسیون ملی پوشان، می‌توانیم راحت تر، اردو‌ها و تمرینات مان را برای دفاع از عنوان قهرمانی کشتی آلیش ایران در جهان برگزار کنیم و حفظ قهرمانی از خود قهرمانی سخت‌تر است و امیدواریم با برنامه‌هایی که داریم این کار را انجام بدهیم.
میرزایی با اشاره به برنامه‌های فدراسیون برای کشتی بانوان تاکید کرد: در حال حاضر کشتی آلیش بانوان در سطح بزرگسالان برگزار می‌شود و امیدواریم با برنامه ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد در رده‌های پایه هم فعالیت مان را آغاز کنیم و تیم ملی را به سمت جوانگرایی ببریم و از این ظرفیت برای پشتوانه سازی استفاده کنیم.
وی افزود: ایران پتانسیل خوبی در زمینه کشتی بانوان دارد، کما اینکه در رشته آلیش این را با قهرمانی در جهان ثابت کردیم و در بخش کلاسیک هم در رده نخست تورنمنت کشتی لبنان قرار گرفتیم. این نشان می‌دهد که زنان ما توانمند هستند و در واقع پتانسیل و انگیزه دستیابی به مدال را دارند و ظرفیت مان در این حوزه وسیع و گسترده است.
سرپرست تیم‌های ملی کشتی بانوان درباره حمایت‌های فدراسیون گفت: با توجه به حمایت‌های فدراسیون از کشتی آلیش، عملا می‌بینیم که آقای دبیر راغب به حمایت از بانوان هستند وبرنامه‌ها را پیگیری می‌کنند. کشتی بانوان نیاز مبرمی به دیده شدن و تبلیغات و توسعه این رشته دارد و امیدواریم که کار صورت بگیرد.
میرزایی به اشاره به برگزاری لیگ، خاطر نشان کرد: برای برگزاری لیگ فصلی کشتی بانوان برنامه ریزی شده بود، اما با توجه به شرایطی که کشور به دلیل کرونا با آن روبرو است و محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد کرده، اما امیدواریم برنامه ریزی که برای برگزاری لیگ فصلی انجام داده ایم را اجرایی کنیم تا جوانگرایی و بسترسازی برای تداوم موفقیت‌های کشتی شاهد باشیم.
وی در پایان حمایت‌های مسئولان هم گفت: مسئولان باید از کشتی بانوان حمایت کنند. بانوان نه تنها در کشتی بلکه در همه رشته‌ها توانمندی‌ها و ظرفیت بالایشان را اثبات کرده اند و همین چند وقت پیش هم اولین مدال وزنه برداری بانوان را در جهان کسب کردیم که باعث افتخار است و نشان دهنده پتانسیل بانوان است. امیدواریم مسئولان از ورزش بانوان حمایت کنند تا در عرصه‌های بزرگی مانند المپیک که بالاترین افتخار ورزشی است، باز هم شاهد درخشش بانوان ایرانی و تکرار مدال‌هایی مانند مدال کیمیا علیزاده باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار