کد خبر: 1051389
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
حجه الاسلام هادی غلامی رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ١٧٧ متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی نزاجا در نشست انتخاباتی که با حضور کارکنان پایور و وظیفه برگزار شد به معیار‌های انتخاب اصلح از منظر قرآن پرداخت و گفت: امانتداری به عنوان یکی از مهم‌ترین خصوصیت افراد برای اداره جامعه است.
اداره جامعه اسلامى، امانتى است که از سوى خدا و به مسئولان سپرده مى‌شود، لذا وظیفه مردم است این امانت را به کسانى که اهلیت و صلاحیت دارند بسپارند و افراد مسئول نیز در این زمینه به مصداق آیات شریفه ۸ از سوره مبارکه مؤمنون و ۳۲ از سوره مبارکه معارج که می‌فرماید «والذین هم لاماناتهم و عهدهم راعون» موظف به رعایت این امانت و عهد الهی هستند که در ترجمه این آیات، به خوبی این مفهوم روشن است و قرآن کریم می‌فرماید: و کسانی که امانت‌ها و پیمان خود را رعایت می‌کنند.
 
اداره جامعه اسلامی امانتی است که از سوی خداوند به مسؤلان سپرده می‌شود.

وی در ادامه به ویژه گی دوم اشاره کرد و ابراز داشت:علم و آگاهی به عنوان ویژگی بعدی است. با محور قرار دادن آیه شریفه ۵۵ از سوره مبارکه یوسف که می‌فرماید «قال اجعلنی علی خزائن الارض انی حفیظ علیم»، همان طور که از ترجمه آیه و داستان یوسف پیامبر (ع) بر می‌آید، ویژگی علم و آگاهی در این پیامبر خداوند باعث شد که ریشه نابسامانی آن عصر را شناسایی کند و در پی چاره‌جویی برآید البته براساس بخش پایانی متن آیه می‌توان به صراحت اظهار داشت که مفهوم آیه شریفه تلفیق ویژگی علم و آگاهی با امانتداری است.
ایشان در بخش دیگری از سخنانش به شاخصه شجاعت و شهامت اشاره کرد و گفت:شجاعت و شهامت به عنوان دیگر ویژگی است. مردان خدا در سایه ایمان قوی و یقین به حقانیت اهداف خود، هرگز از قدرتی جز قدرت خداوند متعال، هراسی به دل راه نمی‌دهند و جز در برابر خداوند متعال سر تسلیم فرود نمی‌آورند؛ همچنان که امام علی (ع) فرمودند عظم الخالق فی انفسهم و صغر ما دونه فی اعینهم؛ خدا در وجود آن‌ها بزرگ و غیر خدا در منظر آنان کوچک است. با توجه به آیه شریفه ۷۰ از سوره مبارکه احزاب، و با به استناد این آیه شریفه که می‌فرماید «یا ایهاالذین آمنوا اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا؛‌ای کسانی که ایمان آورده اید، از خدا پروا دارید و سخنی استوار گویید، بر یک فرد اصلح شایسته است که چنین باشد و در موضع گیری‌ها و اظهارنظر‌های خود، از هیچ منصب و مقامی هراس نداشته باشد؛ بنابراین کسانی که نفس ضعیف دارند و در حوادث مرعوب قدرتمندان و استعمارگران می‌شوند، شایسته نمایندگی مردم نیستند.
وی در ادامه اظهار داشت:استقلال خواهی و بیگانه ستیزی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های فرد اصلح کارگزار نظام اسلامی است باید حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور مدّ نظر او باشد؛ او باید در گفته ها، نوشته‌ها و اظهار نظرهایش، استقلال کشور و تأمین مصالح و حقوق مردم را مد نظر داشته باشد و هیچ گاه اندیشه دوستی با دشمنان و پیوستگی با بیگانگان را در سر نپروراند. خداوند متعال در سوره نساء با صراحت تمام دوستی و تمایل به بیگانگان را از خصلت‌های منافقان دانسته است و به اهل ایمان سفارش می‌کند که مبادا در تصمیم گیری‌های خود دشمنان اسلام و بیگانگان را بر مؤمنان ترجیح دهند و این ندای آسمانی را به مسلمانان ابلاغ می‌کند که «یا ای‌ها الذین آمنوا لا تتخذوا الکافرین اولیاء من دون المؤمنین؛‌ای اهل ایمان کافران را به جای مؤمنان دوست و تکیه گاه خود قرار ندهید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار