کد خبر: 1051304
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
وزیر کشور:
تعداد شعب و ساعات اخذ رأی در انتخابات پیش‌رو افزایش خواهد یافت و همه تدابیر برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونا اندیشیده شده است.

تعداد شعب و ساعات اخذ رأی در انتخابات پیش‌رو افزایش خواهد یافت و همه تدابیر برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونا اندیشیده شده است.
عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور روز گذشته در حاشیه جلسه ستاد انتخابات کشور، طی سخنانی اظهار داشت: طبق پیش‌بینی‌ها و رصدی که از شرایط داریم، با هیچ مشکل خاصی در موضوع امنیتی مواجه نخواهیم بود و آمادگی لازم را برای مسائل مستحدثه داریم. وزیر کشور همچنین به مسئلۀ کرونا که در این جلسه مطرح شده بود، پرداخت و گفت: در این زمینه نیز سؤالاتی وجود داشت و اعضای جلسه تأکید داشتند و توضیحات ارائه شد که تعداد شعب را افزایش داده‌اند، ساعات اخذ رأی بیشتر شده است و همچنین تلاش شده است شرایط مطلوب بهداشتی را در شعبه‌ها داشته باشیم و مقرر شده است عوامل اجرایی هم تست pcr داده باشند تا مطمئن باشیم که این افراد نیز سالم هستند، برنامه‌ریزی شده است تا فاصله‌ها برای رأی‌دهندگان هم رعایت شود و امیدواریم با این تمهیدات، انتخاباتی با حداکثر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم. رحمانی فضلی ادامه داد: درباره امکان و ایجاد شرایطی که اطمینان‌بخش باشد، برای جلوگیری از تخلفات باصراحت می‌گویم که در فرایند رأی‌گیری از مرحلۀ حضور مردم در شعبه‌ها تا مرحله شمارش نهایی، این فرایند چندین‌بار رفت و برگشت شده است و از تجریبات سال‌های گذشته استفاده کردیم و به هیچ وجه امکان تخلف و تقلب وجود ندارد. در دور قبل هم سؤالات و شکایاتی بود و در قوه قضائیه به آن رسیدگی شد و بیش از ۹۰ درصد آن‌ها تبرئه شدند و مشکلی در فرایند نبوده است.

سفره مردم را نباید شرطی کرد
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم باید بتوانند زندگی خود را پیش‌بینی کنند، گفت: وقتی پیش‌بینی ممکن می‌شود که ثبات وجود داشته باشد، باید عدم ثبات بازار را برطرف کنیم.
به گزارش مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه ضبط برنامه‌های انتخاباتی خود در صدا و سیما به تشریح مواضع خود درباره رفع تحریم‌ها پرداخت و گفت: ما حتماً برای رفع تحریم‌های ظالمانه تلاش خواهیم کرد. راهکار این موضوع نیز موجود است. با عزت و اقتدار و افتخاری که خداوند به این کشور و جوانان عطا کرده است کشوری قوی و توانمند هستیم؛ بنابراین دولت نباید ذلیلانه در برابر کسانی که می‌خواهند حقوق مردم را ضایع کنند مواجه شود. رفع تحریم‌ها در دستور کار است و با قدرت آن را دنبال خواهیم کرد. رئیسی خاطرنشان کرد: البته اقتصاد و بازار و سفره مردم را نباید شرطی کرد و به اتفاقاتی که قرار است بیرون مرز‌ها بیفتد وابسته ساخت. اقتصاد، بازار و سفره مردم نباید با این تکانه‌ها دچار نوعی تزلزل شود، ثبات در بازار و اقتصاد باید ایجاد شود. مردم باید بتوانند زندگی خود را پیش‌بینی کنند. اگر از خانواده‌ها یا بازاری‌ها در مورد خرید و فروش سؤال کنیم می‌گویند ببینیم چه می‌شود. این وضع نمی‌شود و زندگی و اقتصاد و بازار را نمی‌توان با بی ثباتی پیش برد. وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید دفترچه‌های بیمه را معتبر کنیم، گفت: باید نگرانی مردم نسبت به هزینه درمان با اعتباربخشی به بیمه تکمیلی کاهش یابد. نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کاستن سهم خانواده در هزینه‌های درمانی امری ضروری است. وقتی مریضی به بیمارستان مراجعه می‌کند از او پول دریافت می‌کنند. باید کارت سبز اعتباری برای پذیرش و درمان بیماران طراحی شود. رئیسی تأکید کرد: باید هزینه سلامت از سبد خانواده کم شود. در شهرستان‌ها دسترسی به متخصصان سخت است. باید نظام عادلانه‌ای برای دسترسی به پزشک‌های متخصص ایجاد شود.

زاکانی: نه سلطه‌پذیریم
و نه دنبال سلطه‌گری هستیم
نوع تعامل ما با کشور‌ها به‌گونه‌ای است که نه سلطه‌پذیریم و نه به‌دنبال سلطه‌گری هستیم، اما در عین حال به‌شدت به‌دنبال استقلال در تمامی حوزه‌ها هستیم.
علیرضا زاکانی، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح دیروز در نشست خبری که با حضور رسانه‌های خارجی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت:در حوزه همکاری با همسایگان ما به‌دنبال کاهش تنش و افزایش مشارکت برای ایجاد یک امنیت درون‌زا و فراگیر و دقت در تعاملات اقتصادی با آن‌ها هستیم. از سوی دیگر در جهان اسلام تلاش ما معطوف بر ارتباط و تعامل اساسی است که در این راستا تجربه ۴۲ ساله و راه طی‌شده خود را تقدیم جهان اسلام و مستضعفین جهان می‌کنیم. زاکانی تأکید کرد: نوع تعامل ما با کشور‌ها به‌گونه‌ای است که نه سلطه‌پذیریم و نه به‌دنبال سلطه‌گری هستیم، اما در عین حال به‌شدت به‌دنبال استقلال در تمامی حوزه‌ها هستیم در این مسیر هدفمان این است که از رویکرد تکجانبه‌گرایی به غرب توجه‌مان را به جهان اسلام و همسایگان و قدرت‌های نوظهور مانند چین و روسیه معطوف کنیم و کنار آن در ارتباط با اروپا به یک تعامل دوطرفه و احترام متقابل و با محوریت منافع مشترک می‌اندیشیم البته دقت در ارتباط و تعامل با کشور‌های امریکای جنوبی و کشور‌های آفریقایی نیز یک موضوعیت جدی برای ما دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار