کد خبر: 1051268
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
رئیس مجلس شورای اسلامی:
دلسرد کردن مردم از انتخابات هنر نیست. در مقیاس زندگی اجتماعی و عرصه عمومی شاید هیچ گناهی بزرگ‌تر از گناه دلسرد کردن مردم نباشد. نباید با دشمنان درباره موضوع انتخابات همصدا شویم. حتماً کسانی که در انتخابات مشارکت می‌کنند هم نقد‌ها و اعتراض‌های بجایی دارند، اما آن‌ها به‌رغم این نقد‌ها انتخابات را مهم‌ترین پنجره تنفس مدیریتی برای کشور می‌دانند.

دلسرد کردن مردم از انتخابات هنر نیست. در مقیاس زندگی اجتماعی و عرصه عمومی شاید هیچ گناهی بزرگ‌تر از گناه دلسرد کردن مردم نباشد. نباید با دشمنان درباره موضوع انتخابات همصدا شویم. حتماً کسانی که در انتخابات مشارکت می‌کنند هم نقد‌ها و اعتراض‌های بجایی دارند، اما آن‌ها به‌رغم این نقد‌ها انتخابات را مهم‌ترین پنجره تنفس مدیریتی برای کشور می‌دانند.
محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی دیروز مجلس (۱۹ خردادماه) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: در چهارمین سالگرد حمله تروریستی گروهک تکفیری داعش به خانه ملت، یاد و خاطره شهدای این اقدام وحشیانه را گرامی می‌داریم.

اجازه ندهیم تبیین رهبر انقلاب از مردم‌سالاری دینی به حاشیه رود
رئیس مجلس در ادامه به تبیین سخنان رهبرانقلاب پیرامون نظریه مردم‌سالاری امام خمینی پرداخت. وی گفت: رهبر حکیم انقلاب در سالروز رحلت معمار انقلاب تبیینی بسیار مهم و دقیق از مردم‌سالاری دینی به عنوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ارائه دادند که به دلیل اهمیت آن نباید اجازه دهیم این مبحث ذیل فضا‌های سیاسی کشور به حاشیه برود.
قالیباف خاطرنشان کرد: پیروزی امام خمینی (ره) دو محور اصلی داشت؛ خداباوری و مردم‌باوری. امام بزرگوار ما با تمام وجود به وعده‌های خداوند متعال اعتقاد راسخ داشتند و تمام زندگی‌شان را بر مبنای دستورات و سنت‌های الهی تنظیم و هدایت کردند. وی افزود: دومین عنصر موفقیت‌های امام (ره)، مردم‌باوری ایشان بود. امام (ره) معتقد بودند که تمام حکومت، دستگاه‌هایی در خدمت مردم است و آن عواملی که به یک نظام سیاسی، قوام و موفقیت می‌بخشند، اراده و فداکاری یک ملت و محبت متقابل ملت و دولت نسبت به یکدیگر هستند.

در منطق قرآن، اراده ملت می‌تواند معجزه اجتماعی بیافریند
قالیباف خاطرنشان کرد: باور عمیق امام راحل به توانایی مردم برای تغییر شرایط اجتماعی و اختیار آن‌ها برای تعیین سرنوشت خود، انقلاب شکوهمند ملت ایران را بنیان نهاد و موجب تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.
وی افزود: در منطق قرآنی اعتقاد ما این است که مردم می‌توانند حتماً شرایطی را هر چقدر هم که سخت و دشوار باشد تغییر دهند و اراده ملت می‌تواند معجزه اجتماعی بیافریند و در انتها، اراده خداوند متعال نیز در راستای اراده مردم قرار خواهد گرفت.

جمهوریت و اسلامیت دو امر جدا نیستند
قالیباف خاطرنشان کرد: ما از امام یاد گرفته‌ایم جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. از دید ما جمهوریت و اسلامیت دو چیز جدا از هم نیستند که به هم الصاق شده باشند. این یک حقیقت واحد است. جمهوریتش از دین گرفته شده و اسلامیتش مردمی است.
وی اظهار داشت: در آموزه‌های امام راحل (ره)، مردم‌سالاری دینی در دو محور مشخص می‌شود، اول انتخاب حاکمان به دست مردم و با رأی آن‌ها که مهم‌ترین جلوه آن انتخابات است. کسانی که با هر نیتی به محض دیدن هر اشکالی انتخابات را تضعیف می‌کنند، نمی‌توانند ادعای مردم‌سالاری داشته باشند. دو نظارت بر عملکرد مسئولان و مراقبت از اینکه در راستای منافع عمومی عمل کنند.
ایستادن برابر ضوابط دینی با نام مردم‌باوری منافقانه است
وی خاطرنشان کرد: دفاع عالمانه از جمهوری اسلامی و تدبیر مسئولانه برای پیشبرد امور مردم گره‌گشای ماست. مردم ما طعم شیرین انقلاب واقعی را با انقلاب و امام (ه) چشیده‌اند. منافقانه است با نام مردم‌باوری در برابر ضوابط دینی بایستیم. این دو عنصر خداباوری و مردم‌باوری که امام خمینی (ره) را مظهر باور به آن‌ها می‌دانیم راه برون‌رفت از مشکلات و تنها راه پیشرفت و آبادانی کشور و حفظ نظام اسلامی است.
قالیباف اظهار داشت: در این چهار دهه هیچ‌کس را از امام (ره) و رهبری در مردم‌باوری و مردم‌سالاری صادق‌تر ندیدیم. اگر هم در برهه‌ای فضا تیره و تار شد، سیره ایشان را چراغ راهمان قرار می‌دهیم.
دو وظیفه مهم
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مطالب گفته شده، امروز ما در مسیر دو کار مهم قرار داریم و دو مسئولیت مهم را بر شانه‌های خود احساس می‌کنیم. اولاً مردمی را که پای کار نظام و انقلاب ایستاده‌اند دریابیم. آن‌ها زیر فشار هستند و هزینه می‌دهند. با آن‌ها مواسات کنیم، رنج آن‌ها را کاهش دهیم. کنار آن‌ها باشیم و ثانیاً راه را برای ورود آن‌ها به میدان کار فراهم کنیم. در اقتصاد دنبال رفع موانع تولید و اشتغال باشیم. به طور خاص نسبت به رونق کسب و کار‌های خرد و بنگاه‌های کوچک حساس باشیم. در سیاست مردم‌فریبی نکنیم. آن‌ها را با بی‌اخلاقی در رقابت رنجیده نکنیم.

دلسرد کردن مردم از انتخابات هنر نیست
قالیباف خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در تمام سال‌های اخیر بزرگ‌ترین پاسدار دفاع از حق مردم برای مشارکت در اداره کشور بوده‌اند و به شایستگی از جمهوریت و اسلامیت دفاع کردند. لبیک به دعوت ایشان برای مشارکت در انتخابات پیش رو برآمده از همان اعتقاد راسخ به مردم‌باوری است.
وی خاطرنشان کرد: مردم رشید ایران هم در انتخاب خود دقت کنند. کارنامه مهم‌تر از هرگونه ادعا، شعار و حتی برنامه است. خردمند لازمه فردی است که می‌خواهد چنین مسئولیت عظیمی را برعهده گیرد. پرهیزگاری را در گفتار و رفتار نامزد‌ها دنبال کنید و به آن وزن بدهید.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر کسی که از برخی نابسامانی‌ها و ناکارآمدی‌ها دلخور است با انتخاب درست در این انتخابات فرصت بی‌نظیری برای تعیین سرنوشت خود و کشور دارد. وی افزود: دلسرد کردن مردم از انتخابات هنر نیست. در مقیاس زندگی اجتماعی و عرصه عمومی شاید هیچ گناهی بزرگ‌تر از گناه دلسرد کردن مردم نباشد. نباید با دشمنان درباره موضوع انتخابات همصدا شویم. حتماً کسانی که در انتخابات مشارکت می‌کنند هم نقد‌ها و اعتراض‌های بجایی دارند، اما آن‌ها به‌رغم این نقد‌ها انتخابات را مهم‌ترین پنجره تنفس مدیریتی برای کشور می‌دانند. مردم از طریق انتخابات این فرصت را دارند که نگاه کلان بر مدیریت کشور و مجریان برای مدیریت کشور را خودشان انتخاب کنند. امروز هر کسی که ایران را دوست دارد و هر کسی که نگران سرنوشت نسل آینده و فرزندان این آب و خاک است در انتخابات مشارکت خواهد کرد. دعوت از یکدیگر برای حضور در انتخابات مجاهدتی برای اعتلای ایران عزیز است.

 

نمای نزدیک
ناگفته‌های قالیباف از فشار‌ها بر حاج قاسم
محمدباقر قالیباف روز چهار‌شنبه با سخنرانی در یادواره چهارمین سالگرد حمله داعش به مجلس و شهادت مدافع امنیت مجلس شورای اسلامی، شهید تیموری و شهدای مدافع حرم یگان حفاظت سپاه انصار اظهار داشت: امنیت موضوعی است که تا از دستمان نرود قدر آن را نمی‌دانیم و دُر گرانبهایی است که ارزش و قدر آن را تا وقتی که کنارمان است، نمی‌دانیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌مهری‌‌ها نسبت به شهید سلیمانی گفت: ویژگی شهید سلیمانی این بود که او جز به باور‌ها و اعتقاداتش به چیزی توجه نمی‌کرد و فقط ولی‌اش را می‌دید و خدمت به مردمش را.
وی با اشاره به اینکه بعد از دفاع مقدس عده‌ای تصور می‌کردند که دیگر رزمنده‌ای پیدا نمی‌شود و آن باور‌ها تکرار نخواهد شد، گفت: ما دیدیم که با همان حداقل‌‌ها و با همان ارزش‌‌ها با امریکای تا بن دندان مسلح و رژیم صهیونیستی آدمکش و خبیث و با داعش با آن خوی وحشی‌گری و استکباری مبارزه و با تکیه بر مردم و باورهای خدایی در این مبارزه چه موفقیت‌های مهمی حاصل شد.
قالیباف با تأکید بر اینکه البته باید تحمل سختی‌‌ها را نیز داشت چراکه تا جان به لب نرسد، خداوند به کسی پیروزی نمی‌دهد، گفت: وقتی به حوادث سوریه نگاه می‌کنیم می‌بینیم که گلوله کلاشنیکف حتی به کاخ بشار اسد نیز رسید و از طرفی فشار داخلی در کشور نیز به حدی بود که عده‌ای می‌گفتند که چرا جوان‌های ما را به آنجا می‌فرستید! اما این وعده الهی است و در قرآن نیز آمده است که برای موفقیت باید امتحان پس داد و آن وقت خدا باید ببیند در این شرایط سخت باز هم در جبهه حق می‌ایستیم یا خیر؟ که شهید سلیمانی و یارانش ایستادند و ناگهان شما دیدید چه عزتی پیدا کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقل از خاطره‌ای از سردار شهید سلیمانی پرداخت و اظهار داشت: شهید سلیمانی در اواخر عمر خود فشارهای زیادی را متحمل‌ می‌شد و خاطرم هست روزی نقل می‌کرد که قدری فشار‌ها روی من زیاد است که حاضرم به هر نحوی حتی با یک تصادف از دنیا بروم.
قالیباف با بیان اینکه روزی با ایشان در بلوار کشاورز قدم می‌زدم و شعار نه غزه و نه لبنان را می‌شنیدیم اظهار کرد: اما بعد‌ها دیدم در روز تشییع جنازه ایشان چه عزتی خدا برایش حاصل کرد و این نتیجه کار کسی بود که برای خدا فشار‌ها را تحمل کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار