کد خبر: 1051240
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
دبیرکل جنبش مردمی حمایت از آیت الله رئیسی
دبیرکل جنبش مردمی حمایت از آیت الله رئیسی مي گويد:«در دولت آیت الله رئیسی همه جوانان و بانوان به‌حاشیه رفته توسط دولت‌های ناکارآمد فعال وسهیم در تولید وکار آفرینی کشور هستند».
سرويس جامعه جوان آنلاين: دبیرکل جنبش مردمی حمایت از آیت الله رئیسی در یادداشتی با اشاره به موضوع زنان کارآفرین به طرح این پرسش پرداخته که چرا زنان کارآفرین کشور کمتر دیده می‌شوند.

چرا با وجود اینکه زنان کارآفرین موفق زیادی در ایران داریم، هنوز هم این سوال مطرح می‌شود که آیا زنان می‌توانند بنیان‌گذار کسب‌وکار موفقی باشند؟ آیا مسیر کارآفرینی برای زنان هموار است؟

درحالی‌که در ایران زن یا مرد بودن مهم نیست و مسیر کارآفرینی برای همه سخت است. به نظر من سوال را باید به صورت دیگری پرسید؛ چرا زنان کارآفرین ایران کمتر دیده می‌شوند؟

چرا زنان کارآفرینی واقعی به دلایل مختلفی شخصی و فرهنگی و... کمتر در رسانه‌ها حضور دارند و برای برندینگ و گسترش روابط عمومی خود برنامه‌ای ندارند؟ اگر کارآفرین‌های واقعی خود را به جامعه نشناسانند، در آن صورت افراد فیک در بسته‌بندی دولتی به‌عنوان کارآفرین به جامعه عرضه می‌شوند، که صرفا ظاهری دارند، اما طبل توخالی هستند.

این افراد سفارشی رل‌مدل‌هایی نیستند که سرمشق دختران ایران برای کارآفرینی باشند. کارآفرینان واقعی برای اینکه افراد فیک جای آن‌ها را در ذهن زنان و دختران و پسران ایران نگیرند، باید به پشت تریبون‌ها بیایند و در تیررس رسانه‌ها قرار بگیرند.

وگرنه هر روز صبح باید از خواب بیدار بشویم و سفارشی‌ها را در تیتر‌های یک تریبون‌های سفارشی ببینیم و از خودمان بپرسیم که این‌ها اینجا چه می‌کنند؟ و به ما پاسخ خواهند داد، وقتی همه خواب بودند، این‌ها بیدار شدند.

زنان کارآفرین واقعی دنبال لابی‌گری و رانت نیستند. یک کارآفرین واقعی دائما از دستاوردها، شکست‌ها و تلاش‌هایش می‌گوید. آن‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و این حرف‌ها باید به گوش هزاران دختر و پسر ناامید ایرانی برسند.

باید نشان بدهند که در همین شرایط سخت هم نباید گوشه عزلت نشست؛ بلکه باید به میدان اجتماع بیایند و نقش اقتصادی و اجتماعی‌شان را بر عهده بگیرند.

زنان کارآفرین ایران در همین برهه سخت تاریخی باید پشت تریبون‌ها قرار بگیرند و به جامعه بگویند که چگونه شروع کرده‌اند، چه کشیده‌اند، چه یاد گرفته‌اند، چگونه ادامه داده‌اند، از چه یا چه کسانی الهام گرفته‌اند و... تا الگو‌های واقعی به جامعه معرفی شوند و جایی برای افراد سفارشی وجود نداشته باشد.

کارآفرین واقعی در قبال دختران و پسران این جامعه وظیفه‌ای دارد به نام بازگویی مسیر کارآفرینی و بازگویی چگونگی ارزش‌ آفرینی. این کار خودستایی یا شوآف نیست.

این یک وظیفه و تعهد شغلی و جامعه‌شناختی است.کارآفرینان واقعی باید به جامعه بگویند که همه می‌توانند؛ چه پسران و چه دختران.

در دولت آیت الله رئیسی همه جوانان و بانوان به‌حاشیه رفته توسط دولت‌های ناکارآمد فعال وسهیم در تولید وکار آفرینی کشور هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار