کد خبر: 1051218
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
مدیر عامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی مطرح کرد؛
مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی با بهره‌مندی از ۶ هزار تخت در زائرسرا و زائرشهر رضوی، امکان میزبانی از اقشار متوسط و کم برخوردار جامعه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی را فراهم کرده است.

حمزه سپهریان مدیر عامل این موسسه در حاشیه بازدید سرکشیکان خدام حرم مطهر امام هشتم(ع) از زائرسرای رضوی این خبر را اعلام کرد و گفت: اسکان زائران در مشهدمقدس مهم‌ترین دغدغه موقوفه خدمات زائر رضوی است و تلاش می کنیم به بهترین شکل ممکن شرایط میزبانی از زائران کم برخوردار را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا و با توجه محدودیت ها و دستورالعمل های سراسری، ما نیز در زائرسرا، زائر شهر و مجتمع های میان راهی فقط امکان میزبانی از تعداد بسیار کمی از زائران را داشتیم که با رعایت همه پروتکل ها انجام شد اما امیداریم با واکسیناسیون عمومی در کشور بتوانیم در دهه کرامت و فصل تابستان، فرصت پذیرایی از تعداد زائران بیشتری فراهم شود.

 

پیش بینی افزایش ۶ هزار تخت در فاز دوم

سپهریان افزود: چشم‌انداز این مؤسسه تجهیز و اسکان ۲۰ هزار تخت برای زائران است که در فاز اول ظرفیت ۶ هزار تخت ایجاد شده و امیدواریم بتوانیم در فاز دوم این تعداد را تا ۱۲ هزار تخت افزایش دهیم.

به گفته مدیر عامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی این مجموعه براساس بخشی از عواید نذورات و موقوفات آستان قدس رضوی احداث شده و نمونه ای بی نظر در کشور است.

 

نیاز به مشارکت خیران

محمد توکلی، معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز در این بازدید گفت: با برنامه های حمایتی آستان قدس رضوی طی سال های اخیر، امکان تشرف زائران زیارت اولی از سراسر کشور به مشهدمقدس فراهم شد و با هدف ارائه خدماتی همچون اسکان به خانواده‌های کم برخوردار، احداث زائرسرا و زائرشهر در دستور کار قرار گرفت.

توکلی تصریح کرد: در سال گذشته و در دوران شیوع بیماری کرونا با توجه به محدودیت‌های بهداشتی اعمال شده، امکان حضور زائر در مشهد مقدس وجود نداشت، اما خوشبختانه جمعی از زائران با رعایت کامل و دقیق شیوه‌نامه های بهداشتی توانستند به مدت سه شب و به صورت رایگان توسط مؤسسه موقوفه خدمات زائر رضوی اسکان داده شوند.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با تأکید بر لزوم ورود خیران به حوزه تسهیل زیارت زائران کم برخوردار گفت: هزینه نگهداری فضاهای همچون زائرسرا و زائرشهر بسیار بالاست و مشارکت خیران در این امر می‌تواند خدمات مفید و ارزشمندی را به زائران ارائه دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار