کد خبر: 1050126
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: با تشکیل کارگروه «ساخت داخل»، ضمن شناسایی و تایید ۱۲۲ تولید کننده داخلی، از آن‌ها حمایت کرده تا ضمن جلوگیریی حداکثری از خروج ارز از کشور، ظرفیت تولید شرکت‌های ایرانی را به سهم خود فعال کنیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علی امام در آستانه افتتاح دو ایستگاه باقرخان و شهرک آزمایش که بخش قابل توجهی از تجهیزات آن‌ها از طریق تولیدات سازنده‌های داخلی تامین شده است، اظهارداشت: با توجه به اهمیت تامین به موقع تجهیزات ویژه شبکه مترو که تا ۶۵ درصد هزینه‌های احداث هر کیلومتر از خطوط را شامل می‌شود، استفاده از توان صنعتگران داخلی و بومی سازب تجهیزات مترو در سال‌های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفت. در این راستا با تشکیل کمیته ساخت داخل و ایجاد سامانه آنلاین سازندگان و تامین کنندگان مورد تایید شرکت مترو، این بخش از تولیدکنندگان داخلی را شناسایی کرده و ایشان را به حضور در عرصه تجهیز ایستگاه‌ها و خطوط ترغیب کردیم.

مدیر عامل شرکت مترو در ادامه با اشاره به این نکته که به موجب تمهیدات اندیشیده شده و اتکا به توانمندی‌های نیروی کار ایرانی، خوشبختانه در دوران اوج تحریم‌های اقتصادی روند توسعه شبکه مترو پایتخت متوقف نشد، گفت: در این رابطه تجهیزات ویژه مورد نیاز شبکه مترو با کارکرد سنگین شامل پله برقی، آسانسور، فن تهویه، رکتیفایر، باتری، الکتروموتور ضد حریق، اتوماسیون پست‌های برق فشار قوب، گیت‌های ورود و خروج، سیستم‌های مه پاش تهویه، سوزن و کراس اوور، دمپر، سایلنسر، سیستم‌های بچینگ، شارژر، اینورتر، سرکابل و مفصل، یو پی اس، تجهیزات پست‌های برق فشار قوی جی آی اس، سیستم مدیریت تجهیزات ایستگاه و ... از طریق سازندگان داخلی تامین شد و ضمن کاهش هزینه تکمیل ایستگاه‌ها و خطوط، در زمینه اشتغال نیروی کار داخلی نیز گام‌هایی برداشته شد.

وی گفت: اوج تلاش‌های صورت گرفته در زمینه بهره مندی از توان تامین کنندگان و صنعتگران ایرانی در دوره اخیر، طراحی و تولید یک رام قطار ملی مترو طی ۱۸ ماه و با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد بود که خوشبختانه اواخر سال گذشته به ثمر نشست و بار دیگر ثابت کرد که با تکیه بر ظرفیت متخصصان بومی، می‌توان در بسیاری از صنایع پیچیده خودکفا شد.

وی بیان داشت شرکت مترو تهران در دو سال اخیر با تشکیل کارگروه «ساخت داخل»، ضمن شناسایی و تایید ۱۲۲ تولید کننده داخلی، آن‌ها را به تامین تجهیزات و تاسیسات شبکه راه آهن ریلی پایتخت ترغیب و از آن‌ها حمایت کرده تا ضمن جلوگیریی حداکثری از خروج ارز از کشور، ظرفیت تولید شرکت‌های ایرانی را به سهم خود فعال کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار