کد خبر: 1050077
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
معصومه اسماعیل زاده می‌گوید از نظر امکانات، برنامه‌ریزی، اردو و تمرین با تیم‌های بزرگ اختلاف داریم و نباید توقع زیادی از تیم ملی داشت.
 تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران در مسابقات انتخابی المپیک که به میزبانی اتریش برگزارشد، شرکت کرد و با چهار شکست پیاپی از دور رقابت‌ها حذف شد. ملی‌پوشان ایران در اولین دیدار خود مقابل ژاپن با نتیجه ۲۱ بر ۴ شکست خوردند، در دومین دیدار ۲۱ بر ۲۰ مغلوب تایلند شدند، در سومین دیدار نتیجه را ۱۷ بر ۷ به اوکراین واگذار کردند و در آخرین مسابقه هم با حساب ۲۲ بر ۲ مقابل استرالیا شکست خوردند.

معصومه اسماعیل‌زاده در گفتگو با ایسنا به عملکرد تیم ملی در این مسابقات اشاره و بیان کرد: از عملکردمان راضی نیستیم، اما تلاش کردیم و هر چه در توانمان بود، گذاشتیم، اما رقبایمان خیلی پیشرفت کرده‌اند. هرچند به دلیل اردو‌های کوتاه‌مدت و امکانات متفاوت آمادگی کاملی برای حضور در این مسابقات نداشتیم، اما سعی کردیم در زمین نتیجه خوبی بگیریم. به تدریج در دفاع بهتر شدیم، اما در حمله به دلیل شدت فشار تیم‌های مقابل خوب کار نکردیم. ما هیچ‌وقت در تمرینات تیم ملی این فشار را تجربه نکرده بودیم.

او افزود: دوست نداشتم چنین شرایطی پیش بیاد که گل‌های کمی بزنیم، اما سطح تیم‌ها بالاست و با بهترین‌های خود شرکت کرده‌اند. بحث کسب سهمیه المپیک است و تمام فدراسیون‌ها به دنبال حضور در بازی‌های توکیو هستند، در نتیجه سطح مسابقات خیلی بالا است تا جایی که در جام جهانی هم ندیده‌ام.



اختلاف ما با تیم‌های بزرگ فقط عددی نیست

این بازیکن در مورد شکست سنگین تیم ملی مقابل ژاپن و استرالیا گفت: بعد از دو سال وارد مسابقاتی با این سطح شده‌ایم و در اولین مسابقه مقابل ژاپن قرار گرفتیم، در نتیجه شوکه شده بودیم. از طرفی سرعت ژاپن غیرقابل کنترل است و تکنیک بالایی دارد. استرالیا هم قهرمان آسیا و مدعی کسب سهمیه است که از نظر فیزیکی و قدرتی خیلی بهتر از ما بود. تلاش کردیم نتیجه خوبی بگیریم، اما با این تیم‌ها اختلاف زیادی داریم. این اختلاف تنها عددی نیست بلکه اختلاف بسکتبال، امکانات، برنامه‌ریزی، اردو‌ها و تمرینات است.

او در مورد ضعف تیم ملی در نفوذ به زیر حلقه و امتیازگیری گفت: دفاع تیم‌های مقابل فشار ۱۰۰ درصدی داشتند. آن‌ها آنقدر در تورنمنت‌ها و رویداد‌های مختلف شرکت کرده‌اند که در دفاع و حمله به هماهنگی رسیده‌اند. ما در اردو‌های داخلی نمی‌توانیم این شرایط را مهیا و روی این فشار حمله کنیم. از طرفی این تیم‌ها قد و قدرت بدنی بالایی دارند. تیمی مثل ژاپن که تفاوت قدی زیادی با ما ندارد، کمبودهایش را در فاکتور‌های دیگری مثل سرعت و تکنیک جبران می‌کند.

دوست ندارم زنگ تفریح تیم‌های دیگر باشیم

اسماعیل‌زاده در ادامه به دوری تیم ملی از مسابقات برون مرزی اشاره کرد و گفت: هر وقت چیزی می‌گوییم به عنوان توجیه برداشت می‌شود. سه سال است که وارد مسابقات رسمی شده‌ایم و توقع دارند در حد استرالیا ظاهر شویم، اما هنوز خیلی با این تیم‌ها فاصله داریم.

او به اردو‌های کوتاه مدت ایران قبل از اعزام به انتخابی المپیک اشاره و بیان کرد: نمی‌توان با یک، دو یا حتی ۶ ماه اردوی داخلی توقع کسب سهمیه و نتیجه خوب را داشت. تیم‌هایی مثل استرالیا و ژاپن به این دلیل با ما فرق دارند که هزینه و برنامه‌ریزی می‌کند و به تور‌های سه به سه، رویداد‌ها و مسابقات مختلف اعزام می‌شوند، در حالی که ما با چند ماه اردوی کوتاه مدت وارد مسابقات می‌شویم و توقع کسب سهمیه یا نتایج خوب داریم که درست نیست. من به عنوان بازیکن تیم ملی دوست ندارم به این مسابقات بیایم و زنگ تفریح بشوم یا خوب کار نکنم، اما با این شرایط نباید انتظار داشت که همه توپ‌هایمان گل بشود و استرالیا و ژاپن را شکست بدهیم.



باید توقع‌مان به اندازه داشته‌هایمان باشد

این بازیکن به مسابقات مجارستان که انتخابی المپیک هم است اشاره کرد و گفت: دیگر وقت کار کردن روی نقاط ضعف تکنیکی و تاکتیکی نداریم، اما سعی کرده‌ایم از نظر روحی روانی خودمان را جمع کنیم. در مسابقات مجارستان مدعیانی مثل مجارستان، هلند و ایتالیا حضور دارند. کار ما خیلی سخت است، اما سعی می‌کنیم تا جای ممکن اگر نقطه ضعفی در دفاع و حمله داریم، رفع کنیم تا در این رقابت‌ها عملکرد بهتری داشته باشیم.

اسماعیل‌زاده در پایان گفت: برای کشورم تمام تلاشم را کرده‌ام و دوست ندارم کسی فکر کند که نخواسته یا نتوانسته ام بازی کنم، اما باید توقع‌مان به اندازه داشته‌هایمان باشد. ما تنها سه سال است که در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنیم. امیدوارم با برنامه‌ریزی درست و هدفمند بتوانیم در سال‌های آینده نتایج بهتری بگیریم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار