کد خبر: 1050008
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
فرصت نهایی مالکان خانه‌های خالی برای فرار از مالیات سنگین

رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: مالیات بر خانه‌های خالی عملاً از مرداد‌ماه وصول خواهد شد.
‌ امیدعلی پارسا در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت مالیات بر خانه‌های خالی عنوان کرد: در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی یک قانون جدید داریم که برای پوشش ضعف‌های قانون قبلی در قانون بودجه لحاظ شده است. قانون قبلی اثربخشی لازم را نداشت برای انجام آن رسالتی که وجود داشت، اگرچه خود سامانه مربوطه هم آماده نشده بود.رئیس سازمان مالیاتی کشور ادامه داد: قانون جدید می‌گوید اگر چهار ماه باید خانه خالی باشد، بعد از چهار ماه طبق اطلاعات آن سامانه که همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی مسئولیتش را به‌عهده دارند، اطلاعات و دیتایش را در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌دهند، بعد ما می‌رویم به دنبال تشخیص و اخذ مالیات.
وی افزود: از مرداد‌ماه به بعد هر خانه‌ای که یک روز خالی باشد مشمول این قانون می‌شود. بنابراین توصیه اکید من به همه مردم این است که حتماً خانه‌های‌شان را به ‌قیمت عادله و متعادل اجاره بدهند تا مشمول مالیات نشوند، چون آن مالیات بسیار سنگین است، یعنی چیزی حدود نصف اجاره ماهانه می‌شود و عدد خیلی بالا و مؤثری است.
پارسا تأکید کرد: مبنای وصول مالیات به میزان روزهایی که خانه خالی باشد مربوط می‌شود، یعنی چهار ماه یک خانه باید خالی باشد تا مشمول این مالیات شود، ولی بعد از چهار ماه به ‌تعداد آن مدتی که ملک خالی بوده، مالیات می‌خورد. بنابراین باز هم تأکیدم بر این است که این قانون به ‌شدت جریمه‌هایش سنگین است و لازم است تمام کسانی که خانه خالی دارند از همین الان تدبیر کنند و خانه‌هایشان را اجاره بدهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار