کد خبر: 1049979
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
هافبک پیشین استقلال گفت: وزارت ورزش حق فروش سهام این باشگاه را ندارد و باید آن را در اختیار هواداران و پیشکسوتان قرار دهد.
کوروش تشت زر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وزارت ورزش هیچ وقت در چهار سال اخیر با استقلال مهربان نبوده و همواره مثل بچه سر راهی با این تیم برخورد کرده است. تیم ما هیچ وقت در این چهار سال اخیر از تصمیمات وزارت ورزش سود نبرده است. نه تنها وزارت ورزش، بلکه فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، کمیته‌های داوران و انضباطی و هر آنچه ارگان تصمیم ساز در فوتبال بوده، تصمیماتش خیری به استقلال نرسانده است.

وی تاکید کرد: با تایید همه کارشناسان داوری در هفته‌های اخیر چقدر تصمیمات داوری به ضرر این تیم بوده؟ چرا باید استقلال تا این میزان از تصمیمات داوری متضرر شود؟ چرا فدراسیون پاسخ‌گو نیست؟

تشت زر خاطرنشان ساخت: در این هفت هشت سال اخیر تیم ما حدود ۱۰ مدیر و مربی عوض کرد. ما متوجه این موضوع هستیم که ثبات را از باشگاه گرفته‌اند. معمولاً هم انتخاب‌هایی برای مدیریت انجام می‌شود که افراد به هیچ وجه برای نشستن بر این مسند صاحب صلاحیت نیستند.

پیشکسوت آبی پوشان گفت: به عنوان مثال به انتخاب خلیل زاده برای هیات مدیره اشاره می‌کنم. مگر نه اینکه برای تصدی یک پست حتی ساده در باشگاه دولتی مثل استقلال که با میلیون‌ها هوادار طرف است و گردش مالی آن در طول سال بالغ بر ده‌ها میلیارد است، باید افراد از فیلترهای مختلف عبور کرده و نهادهای نظارتی بر این انتخابات صحه بگذارند. سئوال من از شخص وزیر ورزش به عنوان متولی اصلی استقلال این است که آقای خلیل زاده از کدام فیلتر عبور کرده بود؟ این همه حمایت از ایشان در این مدت چه دلیلی داشت؟ حمایت‌هایی که به نظر می‌رسد حتی امروز که ایشان در بازداشت هستند هم ادامه دارد.

هافبک سابق آبی پوشان بیان داشت: امروز هم وزارت ورزش در ادامه تصمیمات مورد دارش برای استقلال، تصمیم به واگذاری سهام آن در فرابورس دارد. از نظر من که کارشناس حقوقی نیستم، اصلاً فروش سهام این باشگاه درست نیست. مگر دولت یا وزارت ورزش مالک این باشگاه است که آن را بفروشد و پول آن را به خزانه دولت بریزند؟

وی افزود: اگر هم قرار است باشگاه استقلال در راستای خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شود، باید سهام آن خُرد شده و به طور رایگان در اختیار عموم هواداران و پیشکسوتان قرار گیرد تا مجمع این باشگاه را تشکیل داده و تصمیمات مدیریتی برای آن گرفته شود.

استقلال بچه سرراهی وزارت ورزش است/ فروش سهام درست نیست

تشت زر تصریح کرد: اگر هم قرار به فروش باشد، خیلی از هواداران دلسوز و پیشکسوتان هستند که تمکن مالی خرید و اداره این باشگاه را دارند و همانطور که گفتم اگر قصد فروش هم باشد، باید شرایط برابر برای متقاضیان خرید ایجاد شود. نه اینکه سهام آن را به افرادی واگذار کنند که ماحصل مدیریت شان در سالهای اخیر کشتی استقلال را به گل نشانده است.

پیشکسوت استقلال در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد مدیریت این باشگاه بیان داشت: چند هفته است که می‌گویند قرارداد میلیچ تمدید می‌شود. اما نه این اتفاق می‌افتد و نه حتی حق و حقوق او را می‌دهند. نگرانی‌ام از این است که اینقدر این رفتارها با او ادامه پیدا کند که تا بازیکنی که تعصبش را به رنگ آبی ثابت کرده، شاکی شده و پرونده‌ای بر پرونده‌های پرتعداد استقلال در فیفا اضافه نماید و با آبروی بین‌المللی این باشگاه بیشتر بازی شود.

وی گفت: هدف من دفاع از میلیچ، دیاباته یا دیگران نیست و یک مربی یا باشگاه این حق را دارد که حتی با کیفیت ترین بازیکن را هم نیاز نداشته باشد؛ اما اگر واقعاً بازیکنی مثل میلیچ و دیاباته و دیگران را نمی‌خواهند، شفاف این را اعلام کنند نه اینکه با روح و روان این بازیکنان و هواداران بازی شود.

بازیکن دهه‌های شصت و هفتاد آبی پوشان خاطرنشان ساخت: یادمان باشد که استقلال باشگاهی با ۷۵ سال قدمت است که چه آقایان دوست داشته باشند یا از این موضوع ناراحت شوند، این تیم پر افتخار ترین تیم ایرانی در آسیا و سومین تیم پر افتخار قاره کهن است. لذا در کنار نتیجه، حفظ آبروی بین‌المللی این باشگاه هم باید در اولویت مدیران مجموعه قرار گیرد.

تشت زر تاکید کرد: آقایانی که مسئولیت و مدیریت این باشگاه به شما واگذار شده، یادتان باشد استقلال متعلق به ده‌ها میلیون هوادار است که به صورت امانت به شما سپرده شده است. لطفا از این امانت که یک سرمایه ملی است به درستی مراقبت کرده و در حفظ و اعتلای آن کوشا باشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار