کد خبر: 1049796
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: قهرمانانی که همراه افتخارآفرینی و کسب مدال ارزش‌های اخلاقی را هم ترویج می‌دهند خود به عنوان اسوه و الگوی ارزش‌های اخلاقی، جایگاه بالایی در بین مردم دارند.
 عبدالحمید احمدی در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون نابینایان و کم بینایان اظهار کرد: گزارش‌هایی امروز توسط حسابرس، خزانه دار و رییس فدراسیون در مجمع عمومی ارایه شد که براساس گزارش حسابرس، امسال هم عملکرد مالی فدراسیون مطلوب بود. همان طور که در سال ۹۸ این گزارش مطلوب ارزیابی شده بود و نشان می‌دهد که فدراسیون از عملکرد مالی کاملا شفاف و مطلوبی برخوردار است.

وی گفت: در این مجمع برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۰ فدراسیون مطرح و به تصویب اعضا رسید. همچنین بخش‌های مختلف هیات‌های استانی نقطه نظرات و انتظاراتی داشتند که در مجمع مطرح و پاسخ لازم به آن‌ها داده شد.

احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فدراسیون در بعد همگانی و قهرمانی و حمایت‌های خوبی که از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک از برنامه‌های فدراسیون انجام شده، این برنامه‌ها در سال جاری اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر اضافه کرد: امیدوارم با سهمیه‌هایی که ورزشکاران نابینا و کم بینا برای توکیو کسب کرده اند، نتایح خوبی را پیش رو داشته باشند و شاهد موفقیت آن‌ها در رویداد پارالمپیک ۲۰۲۱ باشیم.
احمدی همچنین درباره‌ی برنامه‌های پیش بینی شده از سوی وزارت ورزش و جوانان به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی، گفت: روز ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی در تقویم رسمی کشور ثبت شده که یادآور نبرد قهرمانان حضرت علی (ع) در جنگ خندق است، به همین مناسبت برنامه‌های متنوعی در فدراسیون‌ها و استان‌ها پیش بینی و در حال اجراست. سعی داریم براساس این نام گذاری و با استفاده از این فرصت تلاش کنیم تا جامعه ورزش هر چه بیشتر به موضوع اخلاق و ترویج ارزش‌های اخلاقی در ورزش توجه کنند و با رعایت چارچوب‌های اخلاقی در جهت ترویج آن گام بردارند.

وی افزود: قهرمانان ورزشی الگوی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان هستند و کلام، رفتار و حضور آن‌ها مورد توجه مردم قرار دارد و در این زمینه مسوولیت سنگینی بر عهده‌ی آنهاست. مردم به قهرمانان ورزشی احترام می‌گذارند، چون برای کشور و مردم ایران افتخارآفرینی می‌کنند.

معان فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: قهرمانانی که همراه افتخارآفرینی و کسب مدال ارزش‌های اخلاقی را هم ترویج می‌دهند و خود اسوه و الگوی ارزش‌های اخلاقی هستند در نزد مردم جایگاه بالایی دارند.

احمدی در پایان گفت: جهان پهلوان تختی از جمله قهرمانانی بود که به جهت رعایت ارزش‌های انسانی و اخلاقی به عنوان پهلوان در بین مردم شناخته شده بود، امیدوارم در چنین مناسبت‌هایی قهرمانان ورزشی را با این ارزش‌های اخلاقی همراه کنیم تا به تعداد قهرمانان ورزشی، پهلوانان ورزشی مورد قبول جامعه داشته باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار