کد خبر: 1049527
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
کارشناس والیبال در آستانه بازی نخست ایران و ژاپن گفت: این بازیِ آسیایی حساسیت‌های بالایی دارد و دو تیم دنبال کشیدن خط و نشان هستند.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال روز جمعه از ساعت ۱۵:۳۰ مقابل تیم ملی ژاپن صف‌آرایی خواهد کرد.

محمدرضا دامغانی کارشناس والیبال در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بازی نخست تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن گفت: طبق سنوات گذشته معمولاً تیم ایران در بازی‌های نخست مسابقات شروع خوبی نداشته است ولی با آمدن الکنو و همچنین حساسیت‌های حاکم بر بازی ایران و ژاپن، ممکن است اتفاقاتی رخ دهد. تیم‌های ایران و ژاپن دو تیم آسیایی هستند که همیشه دنبال پیروزی مقابل هم بوده‌اند. ژاپن میزبان المپیک نیز می‌باشد و این بازی می‌تواند حکم شاخ و شانه کشیدن برای دو تیم در المپیک باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، نیشیدا ستاره ژاپن از مچ پا دچار آسیب‌دیدگی است و به احتمال زیاد به بازی نخست مقابل ایران نخواهد رسید و این یک نکته مثبت برای ایران است. بازی اول همیشه شرایط خاصی برای تیم‌ها دارد چرا که آنها باید خود را با شرایط وفق دهند به ویژه امسال که قوانین سفت و محکمی به دلیل شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده و همین کار را سخت‌تر می‌کند. امیدوارم اتفاقی رخ ندهد و بازی به خوبی پیش رود و ایران بتواند گام نخست را محکم بردارد تا برای رقبا خط و نشان بکشد.

کارشناس والیبال در پاسخ به این سوال که ایران همیشه با هدف جوانگرایی در لیگ ملت‌ها شرکت کرده اما این اتفاق به ندرت رخ داده، آیا الکنو می‌تواند این تصمیم را اجرایی کند؟ گفت: اگر به دوره کولاکوویچ بازگردیم، همیشه از سرمربی تیم ملی انتظار برد داشته‌ایم. قبل از شروع مسابقات، کارشناسان اذعان به جوانگرایی می‌کنند اما در صورت شکست و باخت، همان کارشناسان و مسئولان موضع‌گیری‌های خود را آغاز می‌کردند. اگر دست الکنو باز باشد که هست و تعاملی که او با داورزنی دارد، شاید این اتفاق رخ دهد.

دامغانی ادامه داد: اگر تمام اهالی رسانه و کارشناسان نیز دست الکنو را در انتخاب بازیکنان باز بگذارند و حتی تمام بازی‌ها به شکست منجر شود، اما به المپیک فکر کنیم و فشاری بر روی سرمربی تیم ملی وارد نشود، شاید این بهترین نقطه عطف خواهد بود.

وی در پایان تأکید کرد: انتقادی که به کولاکوویچ وارد می‌شد، این بود که چرا از جوانان کمتر استفاده می‌کنند اما در نقطه مقابل نیز فقط انتظار برد از او داشتند البته این انتظار در ذات ورزش وجود دارد و حلاوت و شیرینی پیروزی دلچسب خواهد بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار