کد خبر: 1049270
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
دومین حضور علنی السنوار به‌رغم تهدید‌های تل‌آویو
بنا به اقرار رسانه‌های صهیونیستی، اعضای گردان‌های القسام در صدر لیست ترور این رژیم قرار دارند و در طول جنگ ۱۳ روزه اخیر غزه، لااقل دو اقدام این رژیم برای ترور فرمانده اصلی این گروه با ناکامی روبه‌رو شده است. در چنین شرایطی فرمانده این گروه مقاومت دوباره در مراسمی در غزه حضور یافت تا ضعف و زبونی این رژیم را به رخ جهانیان بکشد.

 

سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: بنا به اقرار رسانه‌های صهیونیستی، اعضای گردان‌های القسام در صدر لیست ترور این رژیم قرار دارند و در طول جنگ 13 روزه اخیر غزه، لااقل دو اقدام این رژیم برای ترور فرمانده اصلی این گروه با ناکامی روبه‌رو شده است. در چنین شرایطی فرمانده این گروه مقاومت دوباره در مراسمی در غزه حضور یافت تا ضعف و زبونی این رژیم را به رخ جهانیان بکشد.

سخنگوی فرمانده شاخه نظامی حماس موسوم به گردان‌های القسام روز سه‌شنبه در مراسم یادبود شهدای نبرد «‌شمشیر قدس‌» اعلام کرد، قدس و مسجدالاقصی خط قرمز هستند و هرگز به اشغالگران اجازه نخواهیم داد که به مقدسات ما تجاوز کرده یا آن را دستاویز قرار دهند. به ندای قدس لبیک گفتیم و با موشک‌های خود دشمن را در قدس و تل‌آویو هدف گرفتیم و آنچه هنوز نشان داده نشده، بزرگ‌تر است. وی خطاب به تل‌آویو هشدار داد که فعل و عملش بر حرفش مقدم است و موشک‌های مقاومت در سکوهای پرتاب آماده و منتظر تصمیم‌گیری برای شلیک هستند و تأکید کرد: انگشت‌مان روی ماشه است و نبرد ما فصل‌‌‌‌‌‌‌هایی دارد که هنوز ثبت نشده است.
سخنگوی این گردان‌‌‌‌‌‌‌‌ها گفت، این پیروزی ثمره خون شهدا و نتیجه مبارک عملکرد مجاهدان در اتاق مشترک گروه‌های مقاومت بود. وی دشمن صهیونیستی را به انجام اقدامات متقابل حمله در برابر حمله، خون در برابر خون و ویرانی در برابر ویرانی تهدید کرد و در عین حال به فلسطینی‌های ساکن داخل اراضی اشغالی سال ۴۸ که در نبرد شمشیر قدس شرکت کرده و محاسبات دشمن را در هم شکستند، تبریک گفت.
در این مراسم همچنین یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای دومین بار در نوار غزه حاضر شد. وی برای نخستین بار پس از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دو روز پیش در خیابان‌های خان یونس دیده شده بود.


تهدید دوباره و اعتراف امریکا به شکست
«اسرائیل کاتص» وزیر اقتصاد و عضو کابینه سیاسی-امنیتی رژیم صهیونیستی، شامگاه دو‌‌‌‌‌‌‌شنبه با تکرار تهدیدهای پوشالی علیه گروه‌های مقاومت فلسطینی، مدعی شد کوچک‌ترین شکستن آتش‌بس نوار غزه می‌تواند منجر به ترور سران حماس شود. کاتص در مصاحبه با وبگاه «یدیعوت آحارونوت‌» با ادعای اینکه جنبش حماس در جریان جنگ ۱۲روزه اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، صدمات سختی دیده، تهدید کرد اگر حماس به اقدام علیه اسرائیل ادامه دهد، «یحیی السنوار‌» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه ترور خواهد شد.
وی ضمن اشاره به حضور السنوار در خیابان‌های نوار غزه بعد از اعلام آتش‌بس یکجانبه از سوی رژیم صهیونیستی، ادعا کرد که این آتش‌بس به معنای اعطای مصونیت به او و دیگر سران گروه‌های مقاومت فلسطینی نیست. وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «او از پناهگاه خود خارج شده ولی باید بداند که او صلاح‌الدین [ایوبی] نیست که امپراطوری مسیحیان را شکست داد و اورشلیم [بیت‌المقدس] را آزاد کرد. به نظر من، او [السنوار]، حماس را به سخت‌‌‌‌‌‌‌‌ترین شکستش از نظر ضرباتی که دریافت کرد، هدایت نمود. »
به نوشته وبگاه یدیعوت آحارونوت، کاتص در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود با مشروط کردن ورود هرگونه کمک‌های بین‌المللی به نوار غزه به بازگشت اجساد نظامیان کشته‌شده و همچنین آزادی اسرائیلی‌‌‌‌‌‌‌‌ها بازداشتی، افزود:‌ «ما قوانین جدیدی گذاشتیم و حماس باید از آنها اطاعت کند.» با این حال یک مقام وزارت خارجه امریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» در این خصوص گفت: «اسرائیل- آنطور که ادعا می‌کند- در تحقق هدفش در غزه شکست خورده و اقدامات را برای تضعیف توانمندی جنبش حماس و کنترل آن ادامه خواهد داد.» به گزارش آناتولی، این مقام امریکایی که نخواست نامش فاش شود، «از توقف درگیری‌‌‌‌‌‌‌‌ها و پایبندی‌ طرف‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها به آتش‌بس» ابراز خرسندی کرده است.


ادامه حمایت اسرائیل و محاصره حماس
در همین راستا«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که به فلسطین اشغالی سفر کرده، با حضور در دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دیدار کرد. بلینکن در این دیدار، ضمن تأکید بر حمایت امریکا از امنیت رژیم صهیونیستی، خواستار تقویت آتش‌بس با نوار غزه شد. اردان پیش از به زمین نشستن هواپیمای بلینکن، در مصاحبه با شبکه رادیویی «گالگالاتز» گفت: «هدف اصلی این سفر، این است که مکانیسمی پیدا کنیم تا از رسیدن پول‌های ورودی به نوار غزه، به دست حماس و تقویت زیرساخت‌های تروریستی جلوگیری کنیم. ما و امریکا باید چشم در چشم هم نگاه کنیم.» اشکنازی درباره سفر بلینکن به فلسطین اشغالی گفت: «هر سفر وزیر خارجه امریکا به اسرائیل، یک موقعیت ویژه است، مخصوصاً اگر اولین سفر شما باشد. از امریکا به دلیل ایستادگی محکم در کنار اسرائیل قدردانی می‌کنم. »

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار