کد خبر: 1049114
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
وزیر راه و شهرسازی :
دکترمحمد اسلامی گفت:دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از مفاخر علمی کشور است که دارای اساتید برجسته و محیط مجهز بوده و بخشی از این دانشگاه که قدمت ۳۰ ساله در تأثیرگذاری فناوری کشور دارد با همراهی ریاست دانشگاه آزمایشگاه تخصصی برای اهدافی که تعریف شده مؤثر واقع شود.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد اسلامی در مراسم افتتاح آزمایشگاه قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: یکی از نیازهای همیشگی توسعه همراه کردن پژوهش و کابردی بودن آن برای نیازهای جامعه است که وزارت راه و شهرسازی به این موضوع اهتمام ویژه دارد.

وی افزود: با همین رویکرد برای راه اندازی آزمایشگاه جامع قیر، آسفالت و بتن با سرمایه‌گذاری مشترک تصمیم گیری کردیم، امروز افتتاح این آزمایشگاه آغاز حرکت است و دستورکارهای گوناگون و پروژه‌ها باید پیوست اجرایی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی ‌ادامه داد: از امروز پروژه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی از ظرفیت این آزمایشگاه استفاده می‌کنند و هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی پژوهش‌های فناورانه خود را انجام می‌دهند.

اسلامی افزود: دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌هایی که در دانشگاه صنعتی وجود دارد در حوزه‌های دریایی، آی تی و در بخش عمران پیشرو بودند. از این رو تلاش کردیم رویکرد وزارت راه و شهرسازی را از یک وزارتخانه بی میل به پژوهش فناوری و دانشگاه تغییر داده و به یک دستگاه پر میل برای ارتباط با فناوری و بروز رسانی فرآیندها تبدیل نماییم تا سریع‌تر مسیر توسعه را طی کنیم.

وی گفت: دانشگاه صنعتی در حوزه صنعت ریلی هم می‌تواند ایفای نقش کند از این رو دعوت می‌کنیم دانشگاه و مؤسسات دستاوردهای خود را در این زمینه نیز ارائه کنند.

گفتنی است: براساس تفاهم نامه امضا شده میان رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضمن ایجاد دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در محل دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز تحقیقات و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت نیز در این دانشگاه ایجاد شد.

بهره‌مندی از ظرفیت‌های فاخر علمی، و توانمندی‌های محققان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، ارتقا قابل توجه کیفیت قیر، آسفالت و رویه‌های جاده‌ها و نیز بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به منظور طراحی بهینه و افزایش طول عمر راه‌ها از اهداف ایجاد این آزمایشگاه است.

با انتقال تجهیزات آزمایشگاهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به دانشگاه صنعتی اصفهان و استقرار آنها در این مجموعه، خدمات آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی به داخل و خارج از این دانشگاه و زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور پوشش منطقه جنوب کشور فراهم شد.

 در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های دانشگاه صنعتی اصفهان، آزمایشگاه جامع قیر، آسفالت و بتن نیز افتتاح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار