کد خبر: 1049046
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

عضو هيئت‌رئيسه شوراي ملي زعفران با بيان اينكه قيمت زعفران در ماه‌هاي اخير نوسان چنداني نداشته است، گفت: قيمت زعفران در بازارهاي داخلي و حتي بازارهاي هدف صادراتي عادلانه نيست و زعفران‌كاران تنها بخشي از ارزش زحمات خود را در توليد ارزشمندترين محصول كشاورزي دريافت مي‌كنند كه اين موضوع منصفانه نيست.
علي حسيني در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه با ورود به فصل تابستان كم‌كم به برداشت محصول زعفران سال ۱۴۰۰ نزديك خواهيم شد، اظهار كرد: با وجود رشد صادرات زعفران در شرايط كرونايي، اما هنوز مقداري زعفران در انبارها مانده است و اميدواريم تا چندماه آينده يعني زمان برداشت محصول جديد اين مقدار باقي مانده از كشور خارج شود و دغدغه رسوب زعفران نداشته باشيم.
وي ادامه داد: در توليد و تجارت بايد به آمارهاي واقعي توجه كنيم. اگر قرار باشد با فرضيه‌ها خود را راضي نگه داريم و براساس آمارهاي غيرواقعي از توليد تا صادرات پيش رويم ممكن است به توليد خيانت كنيم، زيرا توليدكننده و صادركننده خودشان را براساس اطلاعات واقعي تطبيق مي‌دهند.
عضو هيئت رئيسه شوراي ملي زعفران اضافه كرد: نهادهاي مربوطه در امر زعفران بايد در تصميم‌گيري‌ها نظرات شوراي ملي زعفران را نيز جويا شوند و هم فكري صورت گيرد، زيرا اين شورا اطلاعاتي از شرايط توليد تا صادرات دارد، ولي متأسفانه اين اتفاق نمي‌افتد و از شوراي ملي زعفران در تصميم‌گيري‌ها نظرخواهي نمي‌شود.
وي با بيان اينكه زعفران بازار آرامي را مي‌گذراند و قيمت آن در حال حاضر نوسان چنداني نداشته است، گفت: قيمت زعفران در بازارهاي داخلي و حتي بازارهاي هدف صادراتي عادلانه نيست و زعفران كاران تنها بخشي از ارزش زحمات خود را در توليد ارزشمندترين محصول كشاورزي دريافت مي‌كنند كه اين موضوع منصفانه نيست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار