کد خبر: 1049026
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳

تماشای منظره زیبای تنگه بسفر

منظره زیبا و رویایی تنگه بسفر که نقطه اتصال دریای مرمره و دریای سیاه است ، به یکی از جاذبه های این شهر تبدیل شده است  . اینجا همان جائی است که استانبول را به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می کند و اغلب گردشگران در حوالی آن به گشت و گذار می پردازند و عکس های زیبا می گیرند .  تنگه بسفر حدود سی کیلومتر طول دارد و عرض آن هفتصد متر است و در حوالی آن رستوران ها و کافه های فراوانی وجود دارد . همچنین بسیاری از آثار تاریخی شهر نظیر کاخ چراغان و دولما باغچه ، موزه زکی پاشا ، مسجد اورتاکوی  در حوالی همین منطقه واقع شده است . 

بازار ادویه فروشان

بازار ادویه فروشان یکی از مکان های دیدنی و پر طرفدار در تور استانبول زمینی  است که البته مشابه آن در برخی از شهر های ایران نیز داریم . این بازار قرن ها قدمت داشته و از دوران حکومت عثمانی به یادگار مانده است . باید افزود بازار ادویه فروشان دومین بازار سر ‌پوشیده‌ در شهر استانبول است و بعد از بازار بزرگ استانبول بیشترین میزان گردشگر را به خود اختصاص داده است . 

بازدید از کاخ باشکوه توپکاپی

شهر استانبول دارای کاخ های باشکوهی است که اغلب آن ها از دوران حکومت عثمانیان به یادگار مانده و قرن ها قدمت دارند . در این میان توپکاپی مشهورترین کاخ در شهر استانبول است و در بهترین نقطه شهر یعنی محل اتصال تنگه بسفر و دریای مرمره بنا شده است . این کاخ متعلق به سلاطین عثمانی بوده مابین قرون پانزدهم تا نوزدهم میلادی به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شده است .

و امروزه مجموعه های ارزشمندی از کریستال ها ، نقره جات و ظروف چینی که مربوط به دوره امپراتوری عثمانی است در موزه این کاخ به نمایش درآمده و همچنین ردای حضرت محمد نیز یکی از دیدنی ترین جاذبه های این موزه است .

بازدید از کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه در تور ترکیه یا همان سرای دولما باغچه از دیگر بناهای ساخته شده توسط عثمانیان است که در بخش اروپایی شهر و کنار تنگه بسفر قرار دارد . این بنا دارای معماری با شکوهی است و ترئینات سبک روکوکو و وجود اشیاء ارزشمندی نظیر شمعدان‌های چک و باکارا ، راه‌پله‌ی کریستال و چلچراغ چهار‌هزار کیلوگرمی هدیه‌ی ملکه ویکتوریا بریتانیا سبب شده آن را هم ردیف با کاخ ورسای در نظر بگیرند .

کاخ باشکوه دولما باغچه در زمان سلطنت سلطان عبدالمجید و مابین سال های 1843 تا 1856 میلادی ساخته شد و بعد از توپکاپی از مهم ترین کاخ های این امپراتوری است . مساحت این بنا در حدود چهل و پنج هزار متر مربع است

جاذبه های تفریحی در جزیره زیبای کیش

جزیره زیبا و شگفت انگیز کیش یکی از قطب های برتر گردشگری در ایران است که با وجود طبیعتی چشم نواز و آب و هوایی بسیار لطیف میزبان میلیون ها گردشگر در سال است . این جزیره شگفت انگیز در میان آب های زلال و فیروزه ای خلیج فارس همچون مرواریدی درخشان خود نمائی می کند . و هر ساله در فصول سرد سال مملو از مسافر خواهد بود . اگر چه کیش در فصل تابستان دارای آب و هوایی گرم و بسیار شرجی است اما باز هم هستند کسانیکه سفر به کیش رادر این زمان به هر جای دیگری ترجیح می دهند .

زیرا در این زمان قیمت تورها به طور چشمگیری کاهش یافته و فستیوال های بزرگی برگزار می گردد . همچنین هتل ها ، سواحل ، مراکز خرید و اماکن دیگر بسیار خلوت تر و آرامتر از هر زمان دیگری است . در فصل تابستان آب دریا به اندازه کافی گرم بوده و می توانید برای ساعت ها به شنا و تفریحات آبی مشغول باشید و یا در امتداد پوستتان را برنزه و درخشان کنید . در ادامه با ما همراه باشید تا پیشنهاد های جالب تابستانی دیگر را در اختیارتان قرار دهیم .

 

 

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

در ادامه تور کیش ارزان  پیشنهاد می کنیم شب ها که هوا به اندازه کافی خنک و مطبوع است در امتداد سواحل این جزیره قدم زده و لحظاتی خوشی را تجربه کنید .  پارک ساحلی مرد ماهیگیر یکی از بهترین گزینه هاست زیرا دارای مناظری زیبا و کافه های ساحلی مختلف است . البته اگر در کافه های ساحلی می نشینید ، بهتر است قبل از سفارش هر چیز ، ابتدا قیمت آن را بپرسید تا مورد سوء های مالی استفاده قرار نگیرید .

 در ورودی این پارک ساحلی تندیس بزرگی از یک مرد ماهیگیر  را می بینید که در حال پرتاب تور به دریاست . جالب است بدانید این تندیس دوازده متر ارتفاع دارد و به یکی از نمادهای جزیره کیش تبدیل شده و اغلب گردشگران در کنار آن عکس یادگاری می گیرند .  جالب است بدانید این اثر ارزشمند دومین مجسمه بزرگ فیگوراتیو در ایران است که طراحی و ساخت آن در شهر مشهد و توسط چهار هنرمند مشهدی انجام شد . اطلاعات بیشتر در مورد تهران را در سایت بخوانید.

در امتداد این ساحل درختان سرسبز و شن‌های نرم و طلائی رنگ شما را به ادامه گشت و گذار و قدم زدن ترغیب می کنند و باید افزود این ساحل مکان ایده آلی برای تجربه بهترین و هیجان انگیز ترین تفریحات آبی نیز هست .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار