کد خبر: 1048781
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
شهردار اصفهان:
قدرت اله نوروزی با اشاره به اینکه فردا در ادامه افتتاحیه های هفتگی شهرداری اصفهان، پروژه های سازمان میادین شهرداری افتتاح می شود، گفت: در همین راستا فاز نخست مجتمع صنفی خشکبار اصفهان فردا با اعتباری بالغ بر یک هزار و 600 میلیارد ریال بهره برداری می شود.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،شهردار اصفهان با اشاره به گرامیداشت روز سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: هفته قبل چند پروژه مهم محیط زیستی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افتتاح شد که از آن جمله می توان به افتتاح خطوط جدید پردازش پسماند اشاره کرد که ظرفیت اصفهان برای بازیافت زباله را 50 درصد افزایش داد.

وی ادامه داد: البته با تفکیک پسماند خشک از تر، توسط مردم این اقدام محیط زیستی به شکل بهتری قابل تعمیم است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: دومین پروژه پسماند که هفته گذشته افتتاح شد کارکرد مهم و ویژه ای دارد به طوریکه از نفوذ شیرابه ها به خاک جلوگیری می کند. نفوذ شیرابه های ناشی از زباله تر به خاک و منابع آب زیرزمینی مشکلات بهداشتی و محیط زیستی ایجاد می کند که با توسعه لاگون های تبخیری و کانال های انتقال شیربه از این نظر هم اتفاق مهمی رقم خورد.

وی بیان کرد: سومین طرح، بهره برداری از دستگاه هاضم بی هوازی بود؛ فاز اول این دستگاه افتتاح شد تا از این پس شاهد تبدیل پسماند به انرژی در شهر اصفهان باشیم.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان خود را پاسدار شهر زیبای اصفهان می داند و این پروژه ها در همین راستا افتتاح شده تا هوای محیط زیست شهرمان را داشته باشیم.

شهردار اصفهان افزود: این طرح های حوزه مدیریت پسماند با مجموع اعتبار 500 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که یکی از اقدامات مهم و ویژه در اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه فردا هم در ادامه افتتاحیه های هفتگی چندین پروژه سازمان میادین اصفهان افتتاح می شود که برای شهر و شهروندان بسیار حائز اهمیت است، گفت: بهره برداری از فاز نخست مجتمع صنفی خشکبار و خوار و بار اصفهان از جمله این طرح هاست که در قالب این طرح 45 سوله با اعتباری بالغ بر یک هزار و 600 میلیارد ریال افتتاح می شود.

نوروزی افزود: همزمان هم فاز دوم این پروژه آغاز می شود؛ یکی از وظایف شهرداری ساماندهی مشاغل شهری است که در این مجتمع سعی شده فضایی فراهم شود تا واحدهای صنفی خیابان های جهاد، ولیعصر (عج) و صارمیه در این مکان تجمیع شود.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل پروژه در فازهای بعدی، اصفهان به یکی از قطب های خشکبار در مرکز کشور تبدیل می شود، اظهار کرد: همچنین فردا برای ساماندهی مشاغل شهر، مجموعه ای دیگر در شهرک نیک اندیش بهره برداری می شود که تحت عنوان بلوک های x,y,z دارای 40 واحد کارگاهی است.

شهردار اصفهان افزود: 350 میلیارد ریال اعتبار برای این مجموعه صرف شده است که برای ساماندهی مشاغلی همچنون تراشکاری، در و پنجره سازی و سایر مشاغل مزاحم در سطح شهر ساخته شده است. این واحدها از طریق مزایده در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و برای استقرار در این شهرک مشوق هایی همچون فروش اقساطی نیز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تحقق این کار هم به نفع شهروندان و هم صاحبان مشاغل است که می توانند کار خود را بهتر انجام دهند.

نوروزی در مورد ساماندهی وسایل بازی در باغ جوان که مورد پرسش یکی از شهروندان از طریق پیامک بود، اظهار کرد: امروز این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در مورد تقاطع خاکی جاده قلعه شور که در حریم شهر واقع شده و در محدوده شهر اصفهان نیست هم گفت: با وجودیکه این مکان در شهر اصفهان قرار ندارد اما این مسئله هم مورد پیگیری قرار می گیرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر