کد خبر: 1048743
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
اتحادیه اروپا به دنبال برقراری روابط با حماس
پیروزی گروه‌های مقاومت غزه مقابل رژیم صهیونیستی، متحدان غربی این رژیم را نیز سر عقل آورده و آنها را به فکر بازنگری در روابط خود با گروه‌های فلسطینی انداخته است. اولین چراغ را اتحادیه اروپا روشن کرده و یک مقام بلندپایه اروپایی از امکان ارتباط با جنبش حماس خبر داد. کارشناسان سازمان ملل هم خواستار تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و قدس شده‌اند.

پیروزی گروه‌های مقاومت غزه مقابل رژیم صهیونیستی، متحدان غربی این رژیم را نیز سر عقل آورده و آنها را به فکر بازنگری در روابط خود با گروه‌های فلسطینی انداخته است. اولین چراغ را اتحادیه اروپا روشن کرده و یک مقام بلندپایه اروپایی از امکان ارتباط با جنبش حماس خبر داد. کارشناسان سازمان ملل هم خواستار تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و قدس شده‌اند.

در شرایطی که کشورهای اروپایی با حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، این رژیم را در کشتار فلسطینی‌‌‌‌ها گستاخ‌تر کردند، پیروزی گروه‌های مقاومت معادلات سیاسی را به نفع فلسطینی‌‌‌‌ها رقم زده است. یک مقام بلندپایه اروپایی روز ‌‌‌‌‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد که اروپایی‌ها می‌توانند پس از تحقق آشتی ملی فلسطین با جنبش مقاومت اسلامی حماس ارتباط برقرار کنند. وی در این باره گفت که این ارتباط با حماس می‌تواند به شکل مستقیم یا غیرمستقیم از طریق طرف سوم مانند قطر و مصر باشد. این مقام اروپایی تأکید کرد:« تعامل با حماس در وهله اول مستلزم تحقق آشتی فلسطین است و اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از راه‌حل نیازمند تعامل با حماس خواهد بود. » این درحالی است که مقامات اروپایی در روزهای اخیر حملات ظالمانه اسرائیل به غزه را، با نام دفاع مشروع از امنیت صهیونیست‌‌‌‌ها توجیه می‌کردند که این مسئله موجی از انتقاد‌‌‌‌ها را در جهان اسلام به همراه داشت. تلاش اروپایی‌‌‌‌ها برای تعامل با حماس پس از آن انجام شد که حماس و دیگر گروه‌های مقاومت در غزه، طی 11 روز بیش از 4هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند و نوعی بازدارندگی نظامی در برابر رژیم صهیونیستی برقرار کردند. ابعاد پیروزی مقاومت در جنگ غزه و دستیابی این گروه‌‌‌‌ها به توانمندی‌های نظامی تا جایی است که متحدان رژیم صهیونیستی نتوانستند قدرت این گروه‌‌‌‌ها را نادیده بگیرند. این درحالی است که شاخه نظامی حماس از سال ۲۰۰۱ در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا قرار گرفت. از سال ۲۰۰۳ هم شاخه سیاسی این گروه به فهرست تشکیلات تروریستی اضافه ‌شد. با آمدن نام این دو شاخه در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا، دارایی‌های سازمان و اعضای آن در اروپا مسدود شدند. دادگاه اتحادیه اروپا هم در سال 2017 در حکمی اعلام کرد که جنبش حماس همچنان در لیست تروریستی اروپا باقی می‌ماند. در هفته‌های اخیر، پس از بازتاب جنایات صهیونیست‌‌‌‌ها در غزه، مردم در بسیاری از کشورهای اروپایی و امریکا علیه کشتار مردم غزه راهپیمایی برگزار کردند و همین مسئله دولتمردان غربی را به فکر بازنگری در سیاست‌های اعلانی خود علیه گروه‌های مقاومت انداخته است. در حملات هوایی اسرائیل به غزه که 11 روز طول کشید، 249 نفر شهید و بیش از 5 هزار نفر از مردم غزه زخمی شدند.
بررسی جنایت تل‌آویو در لاهه
پس از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که خشم افکار عمومی جهان و سازمان‌های حقوق بشری را به همراه داشت، تعدادی از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل خواهان انجام تحقیقاتی از سوی دیوان کیفری بین المللی (لاهه) درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه و قدس شدند. به گزارش شبکه المیادین، ۱۰ تن از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل روز ‌‌‌‌شنبه در بیانیه مشترکی اعلام کردند:‌« عملیات تخلیه اجباری فلسطینی‌‌‌‌‌ها در منطقه شیخ جراح و سلوان در قدس اشغالی جرقه‌ای بود که شعله جنگ غزه را برافروخت. بیشتر قربانیان این جنگ فلسطینی بودند. همچنین بیش از ۷۴ هزار تن در غزه آواره شدند که بیشترشان زن و کودک بودند. » کارشناسان اعلام کردند:« نزاع به تخریب بی‌سابقه منازل غیرنظامیان و زیرساخت از جمله شبکه برق در غزه و حملات کورکورانه یا عمدی علیه غیرنظامیان و مناطق غیرنظامی در غزه و رژیم صهیونیستی منجر شد. بیش از ۴۵۰ ساختمان در نوار غزه به طور کامل منهدم شد که از جمله آن شش بیمارستان، ۹ مرکز بهداشتی و پالایشگاه آب بود. حملات کورکورانه علیه غیرنظامیان یا منازل مسکونی یا دفاتر رسانه‌ای یا اردوگاه‌های آوارگان در غزه و اسرائیل جنایت‌های جنگی محسوب می‌شود». این کارشناسان از تمام کشور‌‌‌‌ها به ویژه کشورهای حامی رژیم صهیونیستی خواستند صادرات انواع سلاح را متوقف کنند و ارائه کمک‌های خود را به پایبندی به قوانین حقوق بشر و قوانین بشردوستانه مشروط کنند. این درحالی است که از چند ماه پیش نیز دیوان لاهه بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را شروع کرده که با انتقاد گسترده صهیونیست‌‌‌‌ها روبه‌رو شده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سید فروزان
|
Switzerland
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
3
اگر اتحادیه اروپا در تلاش برای بازنگری در مورد حماس است ، بدون شک در تدارک ایجاد تفرقه بین گروهها هستند ، با توجه به روباه صفتی سه کشور فرانسه ،انگلیس و المان و نفوذ لابیهای صهیونیستی در این کشورها و اتحادیه اروپا ،این بازنگری بدون هدف نیست
میرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
3
جهان و جهانیان باید واقعیت ایران را درک و لمس کنند؛
جایگاه ایران را به درستی دریافت کنند.
و بدانند که "اسلام" بشریت را از بن بست ها نجات داده و برای آزادی و استقلال و تکامل او برنامه دارد و هدایت های پیامبر اسلام و امامان معصوم و نمایندگان آنها که همان ولی فقیه است، انسان ها را به جاده کمال رهنمون می نماید.
نمونه عینی هدایت های ولی فقیه را در زمان خود، توسط امام خمینی رحمه الله علیه و پس از ایشان، امام خامنه ای حفظه الله تعالی دیده و لمس نموده ایم که اگر هدایت های این بزرگواران نبود، این همه استقلال، آزادی و پیروزیهای پی در پی نصیب بشریت، بخصوص ملت مسلمان، خاصه ملت ایران نمی شد.
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
0
0
جاسوسی!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار