کد خبر: 1048711
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران:

اتفاقات اخير در فلسطين اشغالي و غزه نشان داد جداي از اينكه حفره‌هاي امنيتي در اسرائيل بسيار قابل توجه هستند، در عين حال نتوانستند تغيير و تحولات درباره ظرفيت‌سازي امكانات نظامي در نيروي مقاومت غزه را متوجه شوند.
سيدمحمد مرندي عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در گفت وگو با فارس با بيان اينكه بودجه‌اي كه رژيم صهيونيستي براي خرابكاري و ترور در ايران هزينه كرد با ضربه‌اي كه از جبهه مقاومت فلسطين خورد، قابل مقايسه نيست، گفت: پيروزي جبهه مقاومت فلسطين نشان دهنده اين است كه جداي از اينكه حفره‌هاي امنيتي در اسرائيل بسيار قابل توجه هستند، در عين حال نتوانستند تغيير و تحولات درباره ظرفيت‌سازي امكانات نظامي در نيروي مقاومت غزه را متوجه شوند.
وي افزود: جبهه مقاومت فلسطين راحت توانست ظرفيت دفاعي خود را بالا ببرد و اسرائيلي‌ها را وحشت‌زده كردند تا جايي كه به اقتصاد آنها آسيب جدي رساندند، از طرفي اسرائيلي‌ها هم با توجه به قدرتمند شدن نيروي مقاومت جرئت نكردند وارد غزه شوند، چون توانايي مقابله با شبكه نيروي زميني جبهه مقاومت را نداشتند.
مرندي تصريح كرد: رژيم صهيونيستي از آنجا كه به مكان‌هاي نظامي جبهه مقاومت دسترسي نداشت، مردم و ساختمان‌هاي مسكوني را مورد هدف قرار داد كه اين عمل آنها باعث شكستشان هم از نظر نظامي و هم در مجامع بين‌المللي شد. همچنين هزينه‌اي كه اسرائيل براي ترور و خرابكاري در ايران كرده بود قابل مقايسه با ضربه موشكي كه توسط فلسطين به آنها وارد شد، نيست.
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران اضافه كرد: با ايجاد امكانات نظامي و ظرفيت‌سازي جبهه مقاومت اعتماد به نفس براي مقابله با رژيم صهيونيستي در مردم فلسطين، كرانه باختري و غزه افزايش يافت. از سويي ايران توانست با حمايت از فلسطين جايگاه خود را در بين جهان عرب تقويت و تثبيت كند و در واقع مي‌توان گفت ايران و فلسطين پرچمدار مبارزه با اسرائيل غاصب هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار