کد خبر: 1048343
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
سرویس سیاسی جوان آنلاین: با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شیب تحرکات احزاب و گروه‌های سیاسی برای ورود به این آوردگاه انتخاباتی در حال تند شدن است و انتظار می‌رود این تحرکات زمینه حضور مشارکت حداکثری مردم برای انتخاب رئیس‌جمهور سیزدهم در گام دوم انقلاب را تسهیل نماید. از این رو در این ستون خواهیم کوشید، مواضع اصولی و غیر تخریبی احزاب و گروه‌های سیاسی را برای شناخت بیشتر مخاطبان و تنویر افکار عمومی بازنشر کنیم.

۲۰۰ فعال دانشجویی به شورای نگهبان نامه نوشتند

تسلیم فشار‌ها نشوید

۲۰۰ نفر از فعالان دانشجویی کشور در نامه‌ای از اعضای شورای نگهبان خواستند بدون توجه به فشار‌های رسانه‌ای و ملاحظات جناحی به احراز صلاحیت داوطلبان بپردازند و موجبات انتخاباتی سالم و پرشور را برای ملت شهیدپرور ایران فراهم آورند.

در بخشی از این نامه با یادآوری فرازی از سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) که فرمودند: «تشخیص شورای نگهبان، میزان است؛ همه باید بپذیریم»، «کسی حق ندارد در مصاحبه‌ها و نطق‌ها و رسانه‌ها به شورای نگهبان توهین و یا آن را تضعیف کند؛ شورای نگهبان، قانونی است»؛ تصریح شده است: ما نیز معتقدیم که این شورا تضمینِ صحت و سلامت نظام است و کسانی که آن را قبول ندارند حتماً صلاحیتِ بر عهده گرفتن مقامِ اولِ اجرایی کشور را نیز نخواهند داشت؛ لذا از حضرات محترم این شورا خواهشمندیم که با کمال دقت و قدرت، بدون توجه به فشار‌های رسانه‌ای و ملاحظات جناحی به احراز صلاحیت داوطلبان پرداخته و موجبات انتخاباتی سالم و پرشور را برای ملت شهید پرور ایران فراهم آورند.

باید مراقب تنگه احد انتخابات بود

رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه وحدت در جبهه تغییر یا همان جبهه انقلاب قطعی است، گفت: رویارویی اصلی در انتخابات خرداد مابین «ارتجاع مدرن» یا «ارتجاع سفید»‌از یک سو و «جبهه تغییرات پیشرفته» و متعالی از سوی دیگر است.

مجتبی زارعی، رئیس بسیج اساتید کشور در اجلاس اساتید جبهه علمی- جهادی دانشگاه‌های تهران با بیان اینکه وحدت در جبهه تغییر قطعی است، گفت: باید مراقب تنگه احد انتخابات باشیم! وی افزود: وحدت «جبهه انقلاب» که در این انتخابات همان «جبهه تغییر» نام دارد قطعی است بنابراین استادان فرمانده در جنگ نرم از تنگه احد در این انتخابات غفلت نکنند ما باید برای حدود ۳۰ درصد جمعیت مردد برنامه‌ریزی و تولید متن کنیم. این استاد دانشگاه تصریح کرد: رویارویی اصلی در انتخابات خرداد مابین «ارتجاع مدرن» یا «ارتجاع سفید»‌از یک سو و «جبهه تغییرات پیشرفته» و متعالی از سوی دیگر است. اگر از این جمعیت حدود ۳۰ درصدی خسته از دست لیبرال‌ها و تکنوکرات‌ها و مستأصل از روش شناسی برجام مراقبت و پشتیبانی نکنیم این بیم وجود خواهد داشت که این جمعیت یا از انتخابات مأیوس و یا در تله فناوران و صنایع تولیدی دوگانه‌های جعلی گرفتار شوند، پس این بخش همان تنگه احد انتخابات است و نباید اینجا را برای بروز دادن احساسات زودهنگام پیروزی خالی کرد بی توجهی به تنگه موجب شکست خواهد بود.

روحانی‌: نباید غش در معامله کرد

رئیس‌جمهور با اشاره به روز‌های پایانی اردیبهشت و آغاز خرداد ماه گفت: ماه خرداد از اهمیت بالایی از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای ما برخوردار است، ماه امام راحل است و ایامی همچون ۱۵ خرداد و سالگرد رحلت امام (ره) را در این ماه داریم، اما امسال از ویژگی خاصی به نام انتخابات ۱۴۰۰ هم برخوردار است.

حسن روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد، چشم همه دنیا به ایران دوخته شده است، گفت: همه باید برای برگزاری انتخاباتی باشکوه با تضمین سلامت مردم تلاش کنیم. او با بیان اینکه در قدم اول انتخابات ۱۴۰۰ شاهد حضور هیجان بسیار خوب و قابل توجهی در ثبت نام نامزد‌ها بودیم و از تفکرات مختلف ثبت نام کردند، افزود: مرحله دوم انتخابات را در روز‌های آینده با اعلام اسامی نامزد‌ها از سوی شورای محترم نگهبان شاهد هستیم و بسیار مهم است که این مرحله تشویق‌کننده جامعه باشد یا خدای ناکرده کند‌کننده حرکت باشد. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امیدوارم قدم دوم انتخابات هم در چارچوب قانون اساسی و منافع نظام برداشته شود و شاهد یک ترکیب بسیار خوب و مناسب از نامزد‌ها باشیم و همه مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کند، از دوران تبلیغات و مرحله مهم حضور مردم در صحنه به عنوان مراحل سوم و چهارم انتخابات نام برد. روحانی درخصوص مرحله سوم انتخابات و فعالیت‌های تبلیغاتی با تأکید بر اینکه نباید غش در معامله انجام دهیم، گفت: وقتی می‌خواهیم کالایی اعم از برنامه، نقد گذشته یا وصف شرایط حال به مردم ارائه دهیم، باید منطبق بر واقعیت باشد و خدای ناکرده با دروغ، تهمت و اقدامات غیر اخلاقی توام نباشد که برای مردم قابل قبول نخواهد بود. رئیس‌جمهور تأکید کرد: برای کسی که آمده بار سنگینی را بر دوش بگیرد پسندیده نیست که از راه ناصواب بخواهد به یک هدف مهم برسد. دعوت روحانی به در پیش گرفتن راه صواب از سوی نامزد‌های انتخابات در حالی است که او سال ۹۶ برخی رقبای انتخاباتی خود را متهم کرد که جز اعدام و زندان چیزی بلد نیستند! او تصریح کرده بود: مردم ایران اعلام می‌کنند آن‌هایی را که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، قبول ندارند. او بعد‌ها تلویحاً سخنان خود را پس گرفت و گفته بود که فضای انتخابات بوده و باید از آن فضا عبور کرد!

وزارت کشور: در انتخابات بی طرفیم

وزارت کشور در اطلاعیه‌ای با تأکید بر اینکه وزارت کشور از عاملان تولید اخبار جعلی اخلال‌کننده در امر انتخابات شکایت می‌کند، تصریح کرد: اتهام عدم بی طرفی وزارت کشور در برگزاری انتخابات مردود است.

به گزارش فارس، روابط عمومی وزارت کشور با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تأکید بر اینکه ساحت اصحاب شریف رسانه و فعالان پیشرو رسانه‌های نوین در فضای مجازی مبرا از رفتار‌های افراطی و خبرسازی‌های جعلی است، از پیگیری قضایی عاملان تولید خبر‌های جعلی که موجب اخلال در امر انتخابات می‌شوند، خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: ضمن تقدیر مجدد از همراهی رسانه‌ها و همکاری خانواده بزرگ رسانه کشور در روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ و نظر به اقدامات غیر سازنده برخی عناصر افراطی و مشکوک در بخشی از فضای مجازی شامل ایراد اتهام بی پایه و اساس عدم بی طرفی وزارت کشور در روند برگزاری انتخابات، به استحضار ملت شریف ایران و اصحاب پر ارج و پر تلاش رسانه می‌رساند؛ از آنجا که اقدامات ضد رسانه‌ای موصوف که البته یکسره بر پایه برداشت‌های خلاف واقع و سابقه‌سازی‌های جعلی، شکل گرفته است، ضمن ایجاد خدشه در اعتماد عمومی می‌تواند، موجبات اخلال در امر انتخابات را فراهم آورد، مطلقاَ مردود است و بر همین اساس، وزارت کشور به استناد تصریحات قانونی موجود در این عرصه، از عاملان تولید، انتشار و بازنشر این مطالب، به مراجع قضایی شکایت و این موارد را تا برخورد متناسب قانونی پیگیری می‌کند.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: بر اساس موازین و چارچوب‌های قانونی متقن انتخابات در جمهوری اسلامی و به گواه عملکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات ادوار مختلف از جمله در هشت سال اخیر، اتهام عدم بی طرفی وزارت کشور در برگزاری انتخابات، مردود است.

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور در پایان این اطلاعیه تأکید کرد: ساحت اصحاب شریف رسانه و فعالان پیشرو رسانه‌های نوین در فضای مجازی مبرا از رفتار‌های افراطی و خبرسازی‌های جعلی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار