کد خبر: 1047717
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
رییس اداره سوادآموزی کاشمر گفت: بر اساس اعلام "سامانه سوادآموزی" هم‌اینک وضعیت سواد هزار و ۱۱ نفر از جمعیت این شهرستان نامشخص است.

کاظم عابدی  افزود: بر اساس اعلام "سامانه سوادآموزی" هم‌اینک وضعیت سواد هزار و ۱۱ نفر از جمعیت این شهرستان نامشخص است.

وی ادامه داد:گرچه تاکنون با همکاری ادارات مرتبط ۵۱ نفر از این افراد شناسایی شده‌اند اما تا زمانی که سطح سواد همه آنها به طور دقیق ارزیابی و ثبت نشود نمی‌توان وضعیت شهرستان کاشمر را از نظر جمعیت بی‌سواد معلوم کرد.

رییس اداره سوادآموزی کاشمر گفت: سن ۶۳ نفر از این افراد بالای ۵۰ است که بر این اساس از فهرست بررسی و ارزیابی خارج شده‌اند. 

وی افزود: هم‌اینک سطح سواد ۹۴۸ نفر از شهروندان کاشمری شامل ۵۲۲ مرد و ۴۲۶ زن، نامشخص است که باید ارزیابی بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

عابدی ادامه داد: در نخستین گام باید محل زندگی این افراد با همکاری اداره ثبت احوال و دهیاران مناطق مختلف شهرستان کاشمر شناسایی شود.

وی گفت: ممکن است برخی از افرادی که به عنوان بی‌سواد قلمداد شده اند، فوت کرده و یا دارای معلول های ذهنی و جسمی باشند و یا حتی سواد داشته و مدرک خود را برای ثبت در سامانه ارائه نکرده و یا از کاشمر مهاجرت کرده‌ باشند.

رییس اداره سوادآموزی کاشمر افزود: ۲۵ درصد از آموزش‌دهندگان باتجربه این شهرستان امسال به دلیل شرایط محدودکننده کرونایی هنوز برای حضور در کلاس ثبت‌نام نکرده‌اند. 

عابدی ادامه داد: میزان باسوادی جمعیت شهرستان کاشمر ظرف هشت سال اخیر، یعنی دوران فعالیت دولت تدبیر و امید حدود چهار درصد نسبت به پیش از آن رشد کرده است.

وی گفت: شمار مراکز یاددهی اداره سوادآموزی کاشمر نیز ظرف پنج سال اخیر، یعنی از سال ۱۳۹۵ تاکنون از ۲ مرکز به پنج مرکز آموزش سواد افزایش یافته است. 

رییس اداره سوادآموزی کاشمر افزود: بر اساس آمارهای سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵، رقمی در حدود ۹۷.۷۹ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۵۰ ساله شهرستان کاشمر باسواد بوده‌اند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار