کد خبر: 1046611
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور گفت: اینکه در این دولت در روز‌های سخت سال‌های ۹۸ و ۹۹ توجه ویژه‌ای به بازسازی و نوسازی و ایجاد فضا‌های آزمایشگاهی جدید شد، معنایش این است که تحول علمی حائز اهمیت ویژه‌ای بوده است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، در جریان رونمایی از چند طرح آموزشی و پژوهشی طی سخنانی اظهار داشت: کشور ما در طول این ۸ سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علم و دانش داشته و ما توانستیم از رتبه ۲۱ به رتبه ۱۵ برسیم که نشان می‌دهد دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری، دانشجویان ما همه فعال بودند.

وی افزود: اساس هدف دولت از روز آغاز این بود که دانشگاه‌ها را به مراکز تولیدی و صنعتی متصل کند و دانشگاه به طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پردیس‌ها در ارتباط مستقیم باشند و امروز شاهد آن هستیم که اطراف دانشگاه‌ها مراکز علمی، فناوری شکل گرفته است. همه آمار و ارقام نشان می‌دهد در زمینه نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان شاهد یک تحول بزرگ هستیم منتها برخی از بخش‌ها در این ایام ۸ سال معمولا به خاطر فضا‌های سیاسی بزرگتر معرفی شده، این بخش‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر گفته شده که در این دولت برای علم و فناوری و دانش مسئولان توجه ویژه‌ای قائل بودند.

رئیس جمهور گفت: اینکه در این دولت در روز‌های سخت در سال‌های ۹۸ و ۹۹ توجه ویژه‌ای برای بازسازی و نوسازی و ایجاد فضا‌های آزمایشگاهی جدید معنایش این است که تحول علمی حائز اهمیت ویژه‌ای بوده است و من بسیار خوشحالم که در این ایام مبارک ماه رمضان و شب‌های قدر در‌های رحمت خداوند باز است و مانند روز ملی که هر کشور دارد و آن روز، روز افتخار است و همه مردم در آن روز ملی جمع می‌شوند و مراسم دارند، گویی خداوند نیز یک شب رحمت جهانی برای همه مسلمان‌ها و برای همه انسان‌ها مقدر کرده است و آن شب، شب قدر است.

روحانی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در این شب‌ها در مراکز مذهبی و دینی حضور پیدا کردند و آن‌هایی که به دلیل شرایط کرونایی در خانه ماندند و با نوایی که در مراکز دینی ما همنوا بودند، جای بسیار تشکر دارند. مردم ما معتقد و متدین هستند و با این دل پاکشان حتما یک شست و شوی کامل روحی را در این سه شب داشته اند و وقتی این پاکی و صفای دل با علم و دانش و تحقیقات و تلاش برای پیشرفت کشور توام شود، ما می‌توانیم شاهد تحول بسیار بزرگی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه مردم ما روز قدس را به یاد ملت فلسطین و عزیزان ما که هفتاد و چند سال است از خانه و کاشانه خود آواره شده اند و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند گرامی خواهد داشت، یادآور شد: متاسفانه جامعه جهانی به ملت فلسطین توجهی ندارد و غاصبان همچنان به غصب خود ادامه می‌دهند. امام بزرگوار ما جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس و یادآوری از حقوق ملت فلسطین و همچنین بازپسگیری قدس عزیز به دست مسلمانان قهرمان مورد توجه قرار داده اند.

روحانی ادامه داد: انشاالله مردم فلسطین در این جهاد به پیروزی و مسلمانان جهان نیز به آرزوی دیرینه خود خواهند رسید و ما نیز این روز بزرگ را پاس می‌داریم. البته شرایط پروتکل‌ها به گونه‌ای است که راهپیمایی نداریم، اما همه برای آزادی قدس دعا می‌کنیم و فردا از بیانات رهبر انقلاب نیز استفاده خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار