کد خبر: 1044775
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
با ابلاغیه بانک مرکزی به بانک‌ها، مشکل کارت‌های بانکی اتباع خارجی رفع شد که از این پس، این افراد می‌توانند با داشتن مدارک اقامتی معتبر از جمله کارت آمایش، دفترچه اقامت، گذرنامه با روادید، دفترچه پناهندگی و... برای دریافت کارت بانکی با سقف خرید روزانه ۱۵ میلیون تومان اقدام کنند.
 اوایل بهمن سال گذشته حساب و کارت‌های بانکی افغان‌ها در ایران بدون اطلاع پیشین مسدود شد که شورای هماهنگی بانک‌ها در واکنش به آن اعلام کرد که "تمامی بانک‌ها موظف شدند از تاریخ ششم بهمن ماه، حساب‌ها و کارت‌های فاقد کد شهاب را مسدود کنند. "

ماجرا به این برمی‌گشت که روش عملیاتی برای احراز اطمینان از کامل و صحیح بودن اطلاعات هویتی هر فرد، اخذ کد شهاب است که همان شناسه هویت الکترونیکی بانکی است و اتباع ایرانی برای اخذ کد شهاب به کد ملی نیاز دارند و اتباع غیر ایرانی به کد فراگیر که متولی آن وزارت کشور است.

بدین منظور، اتباع غیرایرانی که این کد فراگیر را تاکنون دریافت نکرده و به بانک اعلام نکردند با مشکل مسدودی حساب مواجه شدند.

سرانجام، با موافقت رییس کل بانک مرکزی به دارندگان حساب‌های فاقد کد شهاب از جمله حساب‌های مهاجران افغانستانی، فرصت داده شده تا کد شهاب دریافت و به بانک اعلام کنند.

سپس با ابلاغ "دستور العمل نحوه صدور کارت پرداخت ریالی برای اشخاص حقیقی خارجی" از سوی بانک مرکزی، مشکل کارت‌های بانکی اتباع خارجی رفع شد که طبق این ابلاغیه، کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند، حداکثر یک کارت پرداخت ریالی برای اتباع خارجی بالاتر از ۱۸ سال دارای مدارک اقامتی معتبر از جمله کارت آمایش، دفترچه اقامت، گذرنامه با روادید، دفترچه پناهندگی و... صادر کنند.

همچنین، حداکثر سقف خرید روزانه از این کارت معادل ۱۵ میلیون تومان است و مدت اعتبار کارت‌های صادره بر اساس مدت اعتبار مدارک اقامتی تعیین خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار