کد خبر: 1044726
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خبرداد
ایجاد معبر موقت هدایت ترافیکی در انتهای بلوار وکیل آباد مشهد به سمت شاندیز به منظور کاهش بار ترافیکی آن منطقه به تصویب نشست شورای همتا (هماهنگی ترافیکی استان) خراسان رضوی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در نشست شورای هماهنگی ترافیکی استان در محل استانداری اظهار کرد: در روزهای تعطیل ترافیک سنگین بر مسیر بلوار وکیل آباد به سمت سه راهی مشهد- طرقبه- شاندیز حاکم می‌شود به طوری که ۶ هزار خودرو در مسیر رفت و ۲ هزار و ۶۸۰ خودرو در مسیر برگشت قرار می‌گیرد.

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: پیشنهاد شهرداری مشهد مبنی بر ایجاد معبر موقت از سمت پارک چهل بازه به سمت سه راهی مشهد- طرقبه – شاندیز در صورتی که پاسخ استعلام آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی و اداره آب و فاضلاب در خصوص ضوابط شهرسازی و مسیل چهل بازه مثبت باشد، امکان پذیر بوده و از حجم ترافیک بلوار وکیل آباد در روزهای تعطیل خواهد کاست.

وی همچنین با طرح شورای ترافیک استان مبنی بر ایجاد معبر ۴۰ متری برای اتصال مهدیه به بزرگراه پیام اعظم (ص) (آزادی سابق) به منظور تخلیه بار ترافیکی در این محدوده با جلب نظر مثبت اعضای شورای همتا موافقت کرد.

در ادامه این نشست پیشنهاد شهر تربت جام به دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک خراسان رضوی مبنی بر ایجاد مدیریت پارک حاشیه‌ای در چهار معبر منشعب از میدان اصلی شهر (میدان ولی عصر) شامل میدان ولی عصر تا میدان شهدا به طول ۸۷۰ متر (خیابان المهدی)، میدان ولی عصر تا دوربرگردان دوم به طول ۴۲۹ مترمربع (خیابان میرقوام)، میدان ولی عصر تا چهارراه شهید نصراللهی به طول ۷۱۲ مترمربع (خیابان بهشتی)، میدان ولی تا سه راهی مهایی به طول ۵۵۶ مترمربع (خیابان جامی) مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ضمن تصویب درخواست شهر تربت جام برای مدیریت پارک حاشیه‌ای چهار معبر مزبور افزود: خط کشی محل‌های مورد نظر برای توقف خودرو در این معابر باید با همکاری پلیس انجام گیرد و ملاحظات قانونی لازم در آن لحاظ شود.

در این نشست تحلیل نتایج بهنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل شهر مشهد در افق کوتاه مدت و میان مدت از سوی مشاور شرح داده شد که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تصویب این مطالعات را منوط به آوردن دو گزینه احتمالی به جای "احداث فاز یک کمربند جنوبی مشهد" دانست تا در نشست بعدی شورای همتا مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار