کد خبر: 1044720
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
جانشین فرمانده انتظامی مراغه گفت: اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری با پنج فقره کلاهبرداری به ارزش ۴۲۰ میلیون تومان در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ علی ریحانی  افزود: در پی شکایت تعدادی از اصناف مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب آنها، تحقیقات اولیه در زمینه نحوه برداشت از حساب ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا، تحقیقات فنی و تخصصی اولیه حاکی از آن بود که برداشت های صورت گرفته از سوی افرادی حرفه ‌ای انجام شده و این افراد با مبالغ کلان از طریق دستگاه کارت خوان pos اقدام به خرید و فروش در یکی از استان های همجوار کرده بودند.

وی اضافه کرد: برای این منظور نیز فروشگاهی که متهم یا متهمان از آن ها خرید کرده بودند شناسایی و در تحقیق از مالک آن، سر نخی از هویت دقیق یکی از متهمان شناسایی شد.

وی گفت: ماموران پلیس فتا نیز با تلاش های شبانه روزی و با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند متهم اصلی را در این شهرستان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

ریحانی افزود: متهم در بازجویی های اولیه با مشاهده اسناد و مدارک دیجیتالی اعتراف کرد که کارت بانکی مال باختگان در دست او بوده  و  با همکاری ۲ نفر از همدستانش اقدام به کپی کارت مال باختگان و برداشت از کارت های کپی شده به صورت خرید از دستگاه pos در یکی از شهرستان های استان همجوار کرده اند.

وی ادامه داد: متهم دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضایی شده و ۲ نفر از همدستان متهم نیز شناسایی و تلاش برای دستگیری آنها ادامه دارد.

وی اضافه کرد: اسکیمر دستگاهی است که قابلیت کپی کردن اطلاعات کارت‌های اعتباری بانکی را داشته و توسط  مجرمین در کنار دستگاه کارت خوان و عابر بانک ها نصب می شود،   از این رو شهروندان از قرار دادن کارت بانکی خود در اختیار افراد ناشناس خودداری کرده و بر نحوه استفاده از کارت در خریدها نظارت داشته باشند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر