کد خبر: 1044485
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: آینده وابسته به نتیجه این دوره از انتخابات بوده و امید است با نظارت صحیح افراد صالح و کارآمدتری وارد شوراهای اسلامی شهر و روستا شوند.
 سید مصطفی میرسلیم در نشست مشترک هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور و هیات‌های عالی نظارت استان‌ها، بیان کرد: ما پنج دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا را پشت سر گذاشتیم اما دستاورد این پنج دوره هم از نظر حیثیتی و هم از نظر عملکرد درخشان نیست. انتظار می رود در این دوره با نظارت صحیح افراد پاکدست تر و کارآمدتری وارد شوراها شده که دستاورد های آنان منجر به افزایش اعتماد مردم شود.

وی در ادامه اظهار کرد: آمارها نشان می دهد که مردم چندان به شوراهای شهر و روستا اعتماد نداشته و نگاه مثبتی به عملکرد آنان ندارند. آینده وابسته به نتیجه این دوره از انتخابات بوده و امید است با نظارت صحیح افراد صالح و کارآمدتری وارد شوراها شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اگر هیات اجرایی در شهرستانی به رد کاندیدایی تصمیم بگیرد، اعتراض فرد در یک رده بالاتر یعنی در هیات نظارت شهرستان بررسی می شود؛ اگر هیات نظارت نیز بر اساس مدارک فرد را رد صلاحیت کرد اعتراض آن در یک رده بالاتر یعنی هیات عالی استان بررسی می شود. برای بررسی صلاحیت ها فقط باید خدا را در نظر گرفت و براساس مستندات و مدارک واصله از مراجع چهارگانه باید تصمیم گیری در خصوص صلاحیت افراد صورت گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر بررسی صلاحیت ها در هیات ها به درستی صورت گیرد کار ما در هیات مرکزی ساده تر خواهد بود. آبروی نظام وابسته به این بررسی صلاحیت ها است. در دورهای قبل بعضا بدون توجه به شرایط عده ای تایید صلاحیت شدند و به شوراها راه یافتند که منجر به ایجاد فساد و نارضایتی مردم شدند. ملاک در بررسی صلاحیت ها اول خدا و بعد مدارک و مستندات واصله از مراجع چهارگانه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار