کد خبر: 1044119
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
معاون سیاسی وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما به دنبال مذاکرات فرسایشی نیستیم، اگر مذاکرات به سمت سازنده‌ای که انتظار داریم پیش برود، طبیعتا ادامه می‌یابد وگرنه متوقف خواهد شد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین امروز (پنجشنبه) پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام در اظهاراتی گفت: ظرف دو روز گذشته رایزنی‌های فشرده‌ای را با هیأت‌های مختلف داشتیم. امروز مجددا کار را به شکل رسمی‌تر شروع می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه عنوان کرد: امیدواریم کارگروه‌ها در اسرع وقت تشکیل جلسه بدهند و روند را طی کنیم.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفتگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: بار‌ها گفتیم ما به هیچ وجه دنبال مذاکرات فرسایشی و مذاکراتی که فقط زمانبر و هدفش مذاکره برای مذاکره باشد، نیستیم. این را امروز به روشنی خواهیم گفت و در همین مسیر هم حرکت خواهیم کرد.

عراقچی افزود: اگر مذاکرات به سمت سازنده‌ای که انتظار داریم پیش برود طبیعتا ادامه می‌یابد وگرنه متوقف خواهد شد.

نشست کمیسیون مشترک برجام امروز با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) و به ریاست «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خاذجی انحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه ۲۴ فروردین به منظور شرکت در این نشست در رأس هیأتی از جمله نمایندگان وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی و بانک مرکزی وارد وین شد.

قرار بود این نشست روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه برگزار شود که به خاطر ابتلای یکی از اعضای اتحادیه اروپا به کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های مراقبتی به روز پنجشنبه (امروز) موکول شد.

در این دور از گفتگو‌ها نیز رایزنی‌های فنی در قالب نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای انجام می‌شود.

به روال معمول، در حاشیه این نشست، دیدار‌هایی به صورت دوجانبه با روسای دیگر هیأت‌های حاضر در گفتگو‌ها برگزار می‌شود. نمایندگان روسیه و چین طی دو روز گذشته با عباس عراقچی دیدار و گفتگو کردند. معاون وزیر خارجه هم چنین دیروز چهارشنبه با «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش دیدار کرد.

در همین خصوص وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز مجددا اعلام کرد که این مذاکرات صرفا در چارچوب برجام و با شرکت نمایندگان ایران و ۱+۴ برگزار می‌شود.

وزارت خارجه همچنین تأکید کرد همانگونه که پیش از این هم اعلام شده بود، در هیچ یک از نشست‌های کمیسیون مشترک یا نشست‌های کارشناسی مرتبط، نماینده‌ای از آمریکا مشارکت نداشته و هیچ‌گونه مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی با آمریکا در دستور کار هیأت مذاکره‌کننده ایرانی قرار ندارد.

دور جدید نشست کمیسیونو مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفتگو‌ها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
عراقچی: به دنبال مذاکرات فرسایشی نیستیم
به دنبال جا انداختن تحریمهای آمریکا هستیم در کوتاه ترین زمان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار