کد خبر: 1043907
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن فراخواندن ائتلاف عربی به صلح، به آن‌ها هشدار داد که هرگونه تنش نظامی، واکنش شدیدتری را به دنبال خواهد داشت.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مهدی المشاط در سخنانی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، با اعلام اینکه صحبت دشمن در مورد صلح چیزی جز سرپوش گذاشتن بر جنایات آن‌ها علیه مردم یمن نیست، گفت: «ادامه محاصره و تجاوزات خفقان‌آور امریکایی- سعودی علیه مردم یمن برای هفتمین سال متوالی و مصادره کشتی‌های نفتی، به همه جهان ثابت می‌کند که کشور‌های متجاوز به ویژه امریکا، عاری از هرگونه ارزش انسانی هستند.»

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین، به ائتلاف عربی هشدار داد هرگونه تنش نظامی از جانب آنها، با شدت بیشتر پاسخ داده خواهد شد. وی از کشور‌های عضو ائتلاف خواست جنگ را کنار بگذارند و به صلح روی آورند. المشاط همچنین عربستان سعودی را به بازداشت مهاجران خارج از کشور در گذرگاه مرزی عربستان و جلوگیری از بازگشت آن‌ها به یمن متهم کرد و گفت: «چنین اقدامات غیرانسانی بیانگر ابعاد تجاوز رژیم سعودی به مردم یمن است.»

به موازات اظهارات این مقام یمنی، برلین دو شنبه شب میزبان نشستی برای بررسی بحران یمن بود که در آن علاوه بر تیموتی لیندرکینگ، نماینده ویژه امریکا در یمن، مارتین گریفیتث، فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن، نمایندگان پنج کشور عضو دائم شورای امنیت، مقاماتی از اتحادیه اروپا، کویت و سوئد شرکت داشتند، اما طرف‌های درگیر در بحران هفت ساله یمن، در این نشست حضور نداشتند.

لیندرکینگ موفقیت آمیز بودن حل بحران یمن را منوط به همکاری همه طرف‌ها دانست. گریفیتث نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز گفت: «سازمان ملل متحد طرحی را برای اطمینان از آتش‌بس سراسری، بازگشایی جاده‌ها، اجازه جابه‌جایی آزادانه به غیرنظامیان، کالا‌های تجاری و کمک‌های بشردوستانه، بازگشایی فرودگاه صنعا ارائه کرده است. ما نظرات طرف‌های یمنی را درک می‌کنیم و برای رفع اختلافات‌شان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار