کد خبر: 1043830
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
با تدوین سند توسعه محرومیت زدایی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: تدوین برنامه برای محرومیت‌زدایی از زاوه، به عنوان محروم‌ترین شهرستان استان آغاز شده است

 

 سیدکمال‌الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در نشست بررسی برنامه‌های ویژه محرومیت‌زدایی از شهرستان زاوه در استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: وزارت کشور از سال گذشته در راستای برقراری عدالت منطقه‌ای، تلاش برای ایجاد مناطقی همگن از نظر توسعه‌ای و ارتقای سطح توسعه در شهرستان‌های محروم و کمتر توسعه یافته را آغاز کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی افزود:براساس ارزیابی وزارت کشور، در این برنامه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌ یافته در ۳۱ استان شناسایی شده‌اند که زاوه در خراسان رضوی، به عنوان نقطه کمتر توسعه یافته این استان برای انجام اقدامات محرومیت‌زدایی برگزیده شده است.

وی بیان کرد:در پی دستور رهبر معظم انقلاب، ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته کشور، باید تا پایان برنامه ششم توسعه به مرحله توسعه یافتگی دست یابند، از این رو در پی سفر اخیر استاندار خراسان رضوی به شهرستان زاوه و دستور وی مبنی بر شتاب بخشی به اقدامات اجرایی برای محرومیت‌زدایی، این نشست به منظور تدوین برنامه برای این موضوع با حضور مسوولان محلی و استانی در نظر گرفته شد.

میرجعفریان خاطرنشان کرد: اجرای ۲۴ برنامه در حوزه‌های عمرانی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی در سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان زاوه برای توسعه و رفاه مردم این منطقه به تصویب رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، باید سند توسعه میان مدت شهرستان زاوه با محوریت فرمانداری متشکل از نمایندگان دفاتر شهری و روستایی و شهرداری مشهد تدوین و ابعاد توسعه در قالب تعیین شاخص‌ها در ۲ بعد عمرانی و اقتصادی برنامه‌ریزی شود.

وی تاکید کرد:همچنین باید طرح‌های توسعه در شهرستان زاوه در حوزه‌های زیرساخت‌های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی توسط شهرداری مشخص و مدل توسعه نیز در همه شهرها و روستاهای شهرستان زاوه تهیه و اجرا شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت:بعد از تعریف سند میان‌مدت توسعه شهرستان زاوه، باید اولویت‌های آن براساس برنامه زمانبندی و رسیدن به شاخص متوسط کشوری تعریف شده توسط شهرداری مشهد مشخص و برای اجرا اقدام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار