کد خبر: 1043401
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: کشور‌های ثروتمند تاکنون بیشترین میزان از واکسن تولید شده کووید-۱۹ را دریافت کرده اند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: "تدروس آدهانوم" دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: بیش از ۸۷ درصد از ۷۰۰ میلیون دوز واکسن کروناویروس که در جهان توزیع شده توسط کشور‌های ثروتمند دریافت شده است.

وی افزود: به طور میانگین از هر چهار نفر در کشور‌های ثروتمند یک نفر حداقل یک دوز از واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده و این درحالیست که در کشور‌هایی با میزان درآمد پایین و فقیر این رقم به ازای هر ۵۰۰ نفر تنها یک نفر است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه عدم تعادل شوک آوری در نحوه توزیع جهانی واکسن مشاهده می‌شود به برنامه کواکس اشاره و بیان کرد: کواکس مکانیزم قوی است که می‌تواند واکسن تولید شده را سریعتر و با کارایی بیشتری نسبت به دیگر مکانیزم‌ها توزیع کند.

وی تاکید کرد: تاکنون حدود ۳۸ میلیون دوز از طریق برنامه کواکس در سراسر جهان توزیع شده است که حدود ۰.۲۵ درصد جمعیت جهان را پوشش می‌دهد.

به نقل از هندوستان تایمز، آدهانوم همچنین کشور‌هایی را که قصد دارند به طور مستقیم و نه از طریق سازوکار کواکس واکسن به کشور‌های دیگر اهدا کنند مورد انتقاد قرار داد و گفت: این اقدامات دوسویه، خطر شعله ور شدن آتش نابرابری در روند توزیع واکسن را به همراه دارد.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار