کد خبر: 1043330
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
پرسپولیس با وجود بی‌دقتی مهاجمانش برد و با صدرنشینی به آسیا رفت
هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر با برتری پرسپولیس مقابل نساجی و بازگشت شاگردان یحیی به صدر جدول آغاز شد و فردا با برگزاری دو دیدار دیگر و مصاف ماشین‌سازی تبریز با آلومینیوم اراک و همچنین دیدار مس رفسنجان برابر سایپا پیگیری می‌شود.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پیروزی ۲ بر صفر مقابل نساجی در آزادی، آن هم در روزی که یحیی به دلیل محرومیت از روی سکو‌ها شاگردانش را هدایت می‌کرد روی کاغذ نتیجه خوب و قابل قبولی برای پرسپولیس بود، خصوصاً که با بازگشت سرخپوشان به صدر جدول همراه بود. با این حال و به‌رغم کسب یازدهمین برد این فصل پرسپولیس در آستانه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در شرایطی که طی چند روز آینده باید در نخستین دیدار خود برابر الوحده امارات صف‌آرایی کند، همچنان با مشکل بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند که در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند این تیم را با بحران مواجه کند.

تاکتیک‌های تیم یحیی در بازی با نماینده قعرنشین مازندران در بازی روز پنج‌شنبه قابل قبول بود. پرسپولیس راه ورود نساجی به عمق دفاع را بسته بود تا نساجی به ارسال‌های بلند روی آورد و با توجه به عملکرد خوب خط دفاع پرسپولیس که کماکان نقطه قوت سرخپوشان است، مهمان در امر گلزنی ناکام ماند و نتیجه به سود شاگردان یحیی به پایان رسید.

اما ادامه این مسیر و نادیده گرفتن نقاط ضعف پرسپولیس، به خصوص در خط حمله با پنهان شدن یحیی پشت پیروزی‌های اینچنینی می‌تواند او و شاگردانش را در لیگ قهرمانان آسیا به چالش بکشد.

باز شدن پای عیسی آل‌کثیر به گلزنی در بازگشت دوباره‌اش به جمع سرخپوشان هرچند می‌تواند امیدوارکننده باشد، اما نمی‌تواند ضعف مفرط دیگر مهاجمان سرخ‌ها در امر گلزنی را بپوشاند. پرسپولیس موقعت‌های زیادی خلق می‌کند، اما مهاجمان این تیم نمی‌توانند گلزنی کنند تا جور آن‌ها را مدافعان و هافبک‌ها بکشند. سرخ‌ها که در نیم‌فصل آرمان رمضانی گل‌نزن را فروختند، شهریار مغانلو و مهدی‌پور را به خدمت گرفتند تا شاید در کنار عبدی بتوانند جای خالی آل‌کثیر محروم را پر کنند، اما جور تمام این‌ها را یا سیدجلال حسینی کشیده یا کنعانی‌زادگان، عالیشاه و هافبک‌های دیگر و بدتر از همه اینکه کادر فنی پرسپولیس نمی‌خواهد بپذیرد که در گلزنی مشکل دارد تا جایی که مطهری می‌گوید: «تیمی که در آن سیدجلال حسینی، احمد نوراللهی و مهاجم ما گلزنی می‌کنند از لحاظ تاکتیکی به بلوغ رسیده و کار تیمی‌اش حرف اول و آخر را می‌زند، به همین دلیل زوم کردن روی یک بازیکن اصلاً خوب نیست.»

بدترین اتفاق برای پرسپولیس پنهان شدن پشت پیروزی‌ها و ممانعت برابر برطرف کردن نقطه ضعف‌های خط حمله این تیم است، خصوصاً که با وجود سردرگمی خط هافبک سرخپوشان به‌رغم تلاش‌های زیاد امیری و دیگر هافبک‌ها در امر بازی‌سازی، دروازه نساجی باید بیش از دو بار باز می‌شد، چراکه جلالی، سنگربان تیم مهمان روز شلوغی را پشت سر گذاشت و کارش از همان ثانیه ۴۸ بازی روی ضربه احسان پهلوان که با سیو فوق‌العاده او همراه بود آغاز شد، اما در حالی که دروازه‌بان نساجی روز پرکاری را پشت سر گذاشت مهاجمان پرسپولیس باز هم در امر گلزنی ناکام بودند و موقعیت‌های متعددی را که روی دروازه حریف تدارک دیده می‌شد، یکی پس از دیگری از دست می‌دادند. درست مانند آنچه در بازی مقابل پدیده رخ داد و تکرار این داستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند برای پرسپولیس گران تمام شود، به خصوص که بی‌هیچ تردیدی حریفان پرسپولیس به شدت یاران یحیی را آنالیز کرده‌اند و به خوبی از ضعف این تیم در خط حمله و ناکامی‌های مهاجمانش در امر گلزنی آگاه هستند.

نساجی، اما در روزی که می‌توانست مانند پدیده با استفاده از گلزن نبودن مهاجمان پرسپولیس حداقل یک امتیاز بگیرد در این امر ناکام ماند. کادر فنی نساجی به جای تمرکز روی بازی بیشتر به اعتراض پرداختند و داوری را زیر سؤال بردند. اعتراض‌هایی که در نهایت به اخراج ساکت الهامی، سرمربی این تیم منجر شد.
مجتبی ابراهیمی، مدیر رسانه‌ای این تیم از شکایت علیه داور این مسابقه خبر می‌دهد: «قبل از بازی سه بازیکن تیم ما کرونا گرفتند، اما نساجی مثل تیم‌های متمول بالای جدولی نیست که اعتراض کنیم. داور بازی هم هر کاری خواست با نساجی کرد. گل اول حریف کاملاً مردود بود و در مورد گل دوم هم نباید حرفی زد، چراکه نتیجه‌اش اخراج دو عضو کادر فنی بود، اما باشگاه نساجی قطعاً از داور شکایت خواهد کرد، چون او با هر اعتراض بازیکنان ما کارت زرد می‌داد، اما با بازیکنان پرسپولیس مهربانانه رفتار می‌کرد.» 

 نوید مظفری، کارشناس داوری نیز بر این باور است که گل دوم سرخپوشان قطعاً آفساید بوده، اما تأکید دارد که این بازی آنچنان صحنه خاصی نداشت که این همه اعتراض در آن صورت گیرد.  البته نظرات در خصوص آفساید بودن گل آل‌کثیر کاملاً متفاوت است و همانطور که بسیاری از کارشناسان، چون مظفری، عسگری و رودنیل آن را آفساید می‌خوانند بسیاری دیگر همچون نجاتی، خوشرو، حیدر سلیمانی، سخندان، مرادی و خسروی آن را کاملاً صحیح دانستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار