کد خبر: 1042277
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
مصاف تدارکاتی ایران و سوریه، فردا ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی
رویارویی با سوریه، شروع کار تیم ملی فوتبال در سال ۱۴۰۰ است، مسابقه‌ای تدارکاتی که عصر فردا در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود تا اسکوچیچ، آمادگی شاگردانش را برای بازی‌های حساس خردادماه در دور برگشت انتخابی جام جهانی محک بزند.
سعید احمدیان
به گزارش جوان آنلاین، نزدیک به دو ماه تا آغاز دور برگشت مرحله اول انتخابی جام جهانی در بحرین باقی مانده است، مسابقاتی که با توجه به نتایج دور از انتظار در دور رفت، تبدیل به بازی‌های حیاتی برای ملی پوشان فوتبال تبدیل شده است. دو برد مقابل هنگ کنگ و کامبوج و شکست مقابل حریفان اصلی مان یعنی بحرین و عراق، کار صعود به ورلد کاپ ۲۰۲۲ در قطر را از همین شروع بازی‌ها سخت کرده است. تیم کشورمان با تنها ۶ امتیاز در رده سوم گروه C قرار دارد و عراق ۱۱ امتیازی و بحرین ۹ امتیازی را در رده‌های اول و دوم بالای سرش می‌بیند. انتخاب سیاسی بحرین از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان میزبان متمرکز مرحله برگشت، کار صعود را برای اسکوچیچ و شاگردانش سخت هم کرده است، آن هم در شرایطی که تیم ملی در سه بازی دور برگشت میزبان بود، اما حالا با دست رفتن این امتیاز، باید در منامه که فوتبال ایران خاطرات خوبی از آن ندارد، بازی‌های باقی مانده را انجام دهد.

هر چند ایران به تصمیم AFC به شدت اعتراض کرده، اما به نظر می‌رسد این اعتراض راه به جایی نمی‌برد و اسکوچیچ باید ملی پوشان را برای بازی‌های مرگ و زندگی در منامه آماده کند. در مسیر آماده سازی برای این بازی‌های حساس اردوی تیم ملی را از ۳ فروردین آغاز شده و عصر فردا در یک بازی تدارکاتی، ایران در ورزشگاه آزادی مقابل سوریه به میدان می‌رود.

*اسکوچیچ هت تریک می‌کند؟

سوریه سومین حریف تدارکاتی تیم ملی در ۷ ماه گذشته است و البته سومین مسابقه‌ای که دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی روی نیمکت ایران می‌نشیند. تیم ملی ۱۷ فوتبال مهر سال گذشته در اولین مسابقه‌ای که سرمربی کروات هدایت تیم کشورمان برعهده داشت، در تاشکند توانست با تک گل سردار آزمون ازبکستان را شکست دهد. در ادامه روز ۲۲ آبان تیم ملی در سارایوو برابر بوسنی با گل‌های کاوه رضایی و مهدی قایدی، ۲ بر صفر پیروز شد تا اسکوچیچ در شروع کارش در ایران در دومین بازی، دومین برد را در کارنامه اش ثبت کند.
۴ ماه و نیم پس از آخرین بازی تیم ملی، ملی پوشان دوباره دور هم جمع شده اند تا فردا مقابل سوریه قرار بگیرند. البته این بار هم مانند دو فیفا دی مهر و آبان سال قبل، تیم ملی از دو فرصتی که برای بازی دوستانه داشت، یک فرصت را از دست داد و به برگزاری تنها یک بازی تدارکاتی بسنده کرده است.

*مصاف با حریف تکراری

سوریه یکی از تکراری‌ترین حریفان تدارکاتی تیم ملی است و فردا دو تیم برای بیست و هفتمین بار در چهل سال گذشته با هم رو در رو می‌شوند. در ۲۶ بازی گذشته، ملی‌پوشان به ۱۵ برد، ۱۰ مساوی و تنها یک شکست در برابر رقیب عرب خود دست پیدا کرده‌اند، نتایجی که نشان می‌دهد سوری‌ها کمتر حریف دردسرسازی برایمان بوده اند.

آخرین مصاف ایران و سوریه به ۱۶ خرداد سال ۹۸ بر می‌گردد، مسابقه‌ای تدارکاتی که اولین حضورمارک ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بود. در این بازی تیم ایران موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر حریف خود را شکست دهد و علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی (۳ بار) و الهیار صیادمنش برای ایران گل زدند. حالا ایران و سوریه پس از نزدیک به ۲۲ ماه دوباره قرار است این بار هم در یک بازی تدارکاتی روبروی هم قرار بگیرند.

*بحران کرونا و مصدومیت در اردوی ایران و سوریه

ایران و سوریه در شرایطی با هم روبرو می‌شوند که هر دو تیم با توجه به بحران کرونا و مصدومیت، چند بازیکن اصلی شان را در اختیار ندارند.
کرونا سبب شده تا اسکوچیچ نتواند از تمام بازیکنان برای این بازی استفاده کند. امیر عابدزاده بدلیل قوانین قرنطینه در جزیره مادیرا، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس بدلیل محدودیت‌های پروازی از کشور انگلیس، مرتضی پورعلی گنجی و صادق محرمی بدلیل مصدومیت و کاوه رضایی بخاطر ابتلا به کرونا به این اردو دعوت نشده اند و در بازی فردا حضور ندارند.
علاوه بر این تست مثبت مهدی قایدی، رشید مظاهری و عارف غلامی سبب شد تا سه ملی پوش استقلال از اردوی تیم ملی برای بازی با سوریه خط بخورند و به جای آن‌ها حامد لک، سجاد شهبارزاده و عارف آغاسی به تیم ملی دعوت شوند.
در تیم ملی سوریه هم نبیل معلول، سرمربی تونسی این تیم عمر السوما مهاجم گلزنش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. البته سوریه چندین بازیکن لژیونر را برای این دیدار به تهران آورده است، از جمله لژیونر‌های سوریه می‌توان به فارس ارنوت و عبدالرحمان برکات در المحرق بحرین، عمر المیدانی در الاتحاد مصر، محمد عثمان در الخریطیات قطر، محمود المواس در بوتوسانی رومانی، ایاز عثمان در هرمانستادت رومانی، وارد السلاما در البکیریه عربستان و ... اشاره کرد.

*سوریه و ایران، دو روی یک سکه!

با تمام مصائبی که اسکوچیچ و معلول برای بازی فردا داشته اند، آن‌ها به این بازی تدارکاتی به چشم یک محک جدی برای بازی‌های دور برگشت جام جهانی نگاه می‌کنند. برخلاف ایران که شروع ناامید کننده در انتخابی جام جهانی داشته و با توجه به نتایج ضعیف دور رفت کار سختی در دور برگشت برای جبران پیش رو دارد، در طرف مقابل سوری‌ها عملکرد فوق العاده‌ای انتخابی جام جهانی داشته اند. شاگردان نبیل معلول با ۵ برد از ۵ بازی و کسب ۱۵ امتیاز در دور رفت تیم اول گروه A هستند و توانسته اند بالاتر از چین قرار بگیرند که با ۷ امتیاز تیم دوم است.
تیم ملی سوریه در حالی به مصاف ایران می‌آید که پیش از بازی با ایران، در یک بازی تدارکاتی روز ۵ فروردین مقابل بحرین حریف ایران به میدان رفت و ۳ بر یک مغلوب شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
asghar
|
Canada
|
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
0
0
با سلام و صبح بخیر . به امید پیروزی تیم ملی ایرانمان .پیروز باشید انشالا .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار