کد خبر: 1042191
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
آیت الله کعبی:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پشتیبانی از تولید و رفع موانع تولید باعث اقتدار کشور، تضعیف دشمن و خنثی شدن توطئه‌های دشمن می‌شود.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری پیرامون پیام نوروزی و شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر« تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی ها»، اظهار داشت: سخنان رهبر فرزانه انقلاب در خصوص نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها تاثیر مهمی بر گشایش معیشت و جهش تولید خواهد داشت.

وی افزود: از طرفی هم با نهضت تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی‌ها عبور از تحریم به سهولت صورت می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حرکت ملت ایران در جهت رونق تولید و پشتیبانی‌ها و موانع زدایی‌هایک عمل جهادی و وظیفه‌ی انقلابی است، تصریح کرد: پشتیبانی از تولید و رفع موانع تولید باعث اقتدار کشور، تضعیف دشمن و خنثی شدن توطئه‌های دشمن می‌شود.

آیت الله کعبی دعوت به تولید و پشتیبانی از تولید را مصداق یک امر به معروف دانست و ادامه داد: مانع تولید یک منکر است و رفع موانع تولید به مثابه نهی از منکر است.

شناسایی استعداد، آموزش و استفاده از ظرفیت ها توسط پایگاه های بسیج مساجد

وی با تاکید بر لزوم تشکیل یک نهضت ملی و بسیج ملی برای رونق تولید، پشتیبانی از تولید و و رفع موانع خاطر نشان کرد: یک راهکار احیای ظرفیت‌های سرزمینی، انسانی و بهره‌مندی از ظرفیت بازار داخلی و سرمایه‌های طبیعی در جهت رفع مشکلات توسط هیئت امنای فعال مساجد، خیریه‌ها و پایگاه‌های بسیج فعال است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم وجود و برنامه‌ریزی نهاد‌های انقلابی برای کمک به تولید در کشور گفت: این کار به سازماندهی مردمی از داشته و هر کسی باید بداند که با یک سرمایه کم چطور میشود به تولید کشور کمک کرد.

آیت الله کعبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با کمک به تولید کشور با سرمایه کم گفت: گاهی یک خانواده روستایی را با چند راس دام میشود زنده و احیا کرد.

وی به ایجاد شبکه‌ای سازماندهی شده در پایگاه‌های بسیج مساجد اشاره کرد و افزود: این واحد‌های تولید در مساجد می‌توانند به سازماندهی مردمی فعالیت‌ها در جهت تولید کمک کند.

حجت السلام کعبی با بیان اینکه واحد تولید هر پایگاه بسیج مسجد محور در واقع در متشکل از سه کارگروه است، اظهار کرد: کارگروه اول کار گروه مشاوره، استعدادیابی، کشف ظرفیت‌های انسانی سرزمینی و کارگروه گروه دوم مسئول پشتیبانی و تهیه ابزار لازم برای تولید و سرمایه لازم از طریق خیرین است.

وی اضافه کرد: کار گروه سوم کارگاه و رفع موانع تولید و در واقع برطرف کننده موانع اداری و موانع قانونی احتمالی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بسیج هر استان، شبکه‌ای از هیئت امنا‌ها و خیریه‌های استان‌ها با همکاری شورا‌های عالی هر استان با استعدادیابی شغلی می‌توانند به شناخت ظرفیت‌های آن استان کمک کنند.

آیت الله کعبی با تاکید بر ایجاد اشتغال‌های پایدار و کمک کننده با ظرفیت محله‌ای خاطر نشان کرد: باید استعداد‌های شغلی افراد جویای کار را شناسایی کرد و توسط مشوق‌های قانونی فرهنگ کار را ایجاد کرد.

وی با اشاره به لزوم لبیک به فرمان رهبر تاکید کرد: با پشتیبانی افراد کمک کننده می‌توان یک نهضت اشتغال در همه مساجد و محلات ایجاد کرد.

حجت السلام کعبی با بیان این که سازمان بسیج، مراکز رسیدگی به امور مساجد و شورای عالی اشتغال در هر استان می‌توانند تفاهم‌نامه‌ای با همان منعقد کنند، در پایان گفت: با حضور کارآفرینان حرفه‌ای در مساجد و آموزش‌های لازم به مردم و برگزاری جلسات مشاوره شغلی می‌توان شبکه پشتیبانی ویژ‌های را راه اندازی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار