کد خبر: 1042048
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
معاون استاندارخراسان رضوی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: توسعه استان در تمامی زمینه‌ها بر اساس نقشه راه کار شناسی شده در جریان است.

سیدکمال الدین میرجعفریان در نشست شورای اسلامی استان استان اظهار کرد: حماسه بزرگ انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را پیش رو داریم و از همه مسوولان و اعضای شوراهای اسلامی انتظار داریم ضمن پایبندی کامل به قانون، امانتداری و رعایت اصول اخلاقی، زمینه انتخابات پرشور و رقابت سالم را در این دوره همانند دوره های قبل فراهم آورند.

وی ادامه داد:توسعه استان بر اساس نقشه راه جامع و کامل از اولویت های ماست تا از پراکنده کاری، موازی کاری، اتلاف وقت، سرمایه و انرژی پیشگیری شود و در این زمینه اتمام پروژه های نمیه کاره مد نظر است تا بتوانیم زودتر به نتیجه برسیم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت:دغدغه های مهم ما در استان راه و آب است، تامین آب مطمئن، راههای ارتباطی و زیرساخت های حمل و نقل و احداث ۴۳۰۰ کیلومتر باند دوم تعریف کرده ایم و در کنار آن منابع مورد نیاز را هم رصد کرده‌ایم، در زمینه راه هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه تعریف شده است که می تواند از طریق بانکها یا سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شود.

وی افزود :در بخش تامین آب نیز ۲۳۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می شوند و در ۳۰۰ تا ۳۵۰ روستا تنش آب داریم که با رایزنی استاندار خراسان رضوی با وزیر نیرو ۵۰۰ میلیارد تومان مجوز کمیسیون ماده ۵۶ برای حل این مشکلات گرفته شده است.

میرجعفریان ادامه داد:برای آب و راه طرح جامعی در استان تدوین شده که برای اجرای آن از منابع مالی و قانونی استفاده خواهیم کرد، در بخش بهداشت و درمان نیز با توجه به نقش این مراکز در کنترل ویروس کرونا، اتمام پروژه های این بخش نیز مد نظر است.

وی گفت:طرح تفصیلی در حدود هفت شهر استان به اتمام رسیده و چهار تا پنج شهر نیز طرح جامع را اجرا کرده اند در مشهد نیز طرح تفصیلی در دو پهنه آن تمام شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود:این استان سالانه بیش از ۶ میلیارد متر مکعب آب مصرف دارد که از این میزان فقط ۵۵۰ میلیون متر مکعب آن به مصرف شرب و بقیه به مصرف کشاورزی و بخش اندکی نیز به مصرف صنعت می رسد.

وی ادامه داد:مدیریت آب کشاورزی استان با تکیه بر آبیاری نوین توسط جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در حال انجام است زیرا سطح تبخیر سدهای مخزنی استان بسیار زیاد است و ما باید به سوی غنی سازی منابع زیرزمینی پیش برویم.

میرجعفریان گفت:در زمینه ساماندهی حاشیه شهرهای بزرگ استان بویژه شهر مشهد نیز پروژه محور پیش می رویم و در شهر مقدس مشهد ۶۷ محله و هفت پهنه داریم که طرح ساماندهی آنها در ستاد بازآفرینی محلات تهیه شده و به فرمانداران ابلاغ شده است.

رییس شورای شهرستان استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از تخصیص ۱۷۵ میلیارد ریالی اعتبارات به شهرداری های استان برای خرید ماشین آلات مورد نیاز تشکر می کنیم، یکی از ماموریت های شوراهای استان شناسایی و تامین منابع پایدار مالی برای شهرداری هاست و بر اساس اطلاعات در سال جاری پنج هزار میلیارد ریال از بودجه استان توسط دستگاههای اجرایی جذب نشده که خواستار همفکری و همکاری با کارشناسان استانداری برای شناسایی موانع موجود در این زمینه هستیم.

شهناز رمارم افزود:از دیگر مطالبات شورا تخصیص جرایم رانندگی به شهرداریها، بازنگری بسته‌های آموزشی دهیاران برای آشنایی بهتر آنان با شرایط و تامین شرایط پایدار آب برای کشاورزان است، وقتی کل اعتبارات اداره کل آبفای استان حدود ۳۲ میلیارد تومان است با این بودجه اندک نمی شود کارهای کلان و اساسی انجام داد.

وی ادامه داد:تامین نهاده های دامی و کشاورزی و ماشین آلات مورد نیاز از دیگر مطالبات شوراهای استان است که کمبود آنها تولیدکنندگان این بخشها را با مشکل جدی مواجه ساخته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار