کد خبر: 1041809
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شهید شیخ محمد خیابانی، افزود: مردمی‌بودن از جمله این ویژگی‌ها بود و حرکت وی همانند دیگر مجاهدان راه حق، منطبق بر سنت‌های الهی و مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم بود.

محمدباقر قالیباف در همایش بین المللی بزرگداشت شیخ محمد خیابانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با بیان اینکه این شیخ شهید یکی از اسوه‌های این مرز و بوم است، اظهار کرد: مجاهدان غیور این مرز و بوم، به ویژه خطه آذربایجان، نشان دادند که هرگز در مقابل حضور، نفوذ و خوی استکباری و استعماری کوتاه نمی‌آیند.

وی افزود: همه ما ایرانی‌ها به آذربایجان غیور افتخار می‌کنیم، به آذربایجانی که وقتی به تاریخ آن نگاه می‌کنیم در تمامی زمینه‌ها و به ویژه مبارزه و ایستادگی نقشی برجسته داشته و دارد.

قالیباف با اشاره به اینکه تاریخ این سرزمین، به ویژه در دوران معاصر، با مجاهدت و ایستادگی در راه حق پیوند خورده است، افزود: مردم آذربایجان به گونه‌ای در ایران عزیز تاریخ سازی کرده‌اند که مردم ایران همواره به آنها افتخار می‌کنند و غیورمردان این خطه چه در دوران مشروطه، مبارزات انقلاب و پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس برای میهن جانفشانی کردند.

وی بیان کرد: اینکه می‌گوییم تبریز شهر اولین‌هاست و خطه آذربایجان، نخبه پرور بوده و در همه عرصه‌ها بدان افتخار می‌کنیم، حرف حقی است که زیبنده مردم این سرزمین است و رشادت‌های مردم این سرزمین در قامت لشکر عاشورا نمود و بروز یافت و غیرت دینی، ملی و اسلامی این خطه را در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم به نمایش گذاشت.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرمانده لشکر عاشورا، گنجینه‌ای از اخلاق، وزانت و قدرت در فرماندهی بود، گفت: تاریخ نشان داده که این سرزمین نخبه پرور بوده و اینگونه پشت میهن و انقلاب ایستاده است.

قالیباف با اشاره به اینکه وظیفه داریم کشور را مبتنی بر همین سنت‌های الهی و مردم‌باوری که رمز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود، مدیریت کنیم و امور را پیش ببریم، افزود: هر کجا که از این دو موضوع "سنت‌های الهی و مردم‌باوری" فاصله گرفتیم، آسیب دیدیم و هرکجا بر طبق این الگوها رفتیم، موفق شده‌ایم.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما در مجلس یازدهم که یک مجلس انقلابی است تلاش خواهیم کرد تا با تکیه بر سنت‌های الهی و مردم باوری حرکت کنیم، گفت: مردم باوری یعنی اجازه دهیم مردم در تمام امور نقش داشته باشند و اجازه دهیم مردم خود اقتصاد را اداره کنند؛ چنانچه در هر حوزه‌ای از اقتصاد موفقیتی بوده، می‌بینیم که مردم در میدان بوده‌اند.

قالیباف با تاکید بر اینکه در مجلس دو جهت را برای فعالیت‌هایمان انتخاب کرده و  پیش می‌رویم، گفت: توجه به رفع تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم‌ها دو موضوع اساسی در مجلس یازدهم است و برای رفع تحریم‌ها، طرح راهبردی رفع تحریم با تلاش و کار کارشناسی به تصویب رسید و این قانون اثرات و برکاتی جدی برای رفع تحریم خواهد داشت؛ در بحث خنثی سازی تحریم‌ها نیز دو موضوع جدی در دستور کار است که یکی اصلاح ساختار بودجه و دیگری تنظیم برنامه هفتم مبتنی بر همین اصلاح ساختار است.

وی گفت: در راستای رفع مشکلات، بارها تاکید شده که اصلاح ساختار بودجه شکل بگیرد و ناترازی که در بودجه ساختاری و عملیاتی وجود دارد، اصلاح شودو این کار باید با پختگی انجام شود.

قالیباف با بیان اینکه در مجلس یازدهم مصمم به انجام اصلاح ساختار بودجه هستیم، افزود: البته در بودجه سال ۱۴۰۰ گام‌هایی را در این مسیر برداشتیم، اما یک قدم جدی و اساسی نبود و بستر آن فراهم نبود.

وی تاکید کرد: در مجلس یازدهم، بین نظارت و قانون گذاری، اولویت را به نظارت دادیم، چراکه قانون‌های خوبی داریم که بسیار موثر هستند که یا اجرا نمی‌شود و یا بد اجرا می‌شود، از این‌رو در مجلس یازدهم مصمم هستیم که اولویت را به نظارت بدهیم و از مردم و به ویژه نخبگان جامعه کمک می‌خواهیم تا این موانع را از سر راه برداریم.

همایش گرامیداشت شهید شیخ محمد خیابانی  امروز شنبه ۲۳ اسفند ماه در تالار وحدت دانشگاه تبریز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، شخصیت های کشوری و استانی، اساتید و دانشجویان و طلاب آغاز شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر