کد خبر: 1041436
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه:
حسین صفری گفت: راه های این شهرستان را به دلیل وجود صنایع بزرگ، بسیار با اهمیت دانست و گفت 22 کیلومتر باقیمانده از باند دوم محور مبارکه-بروجن توسط پیمانکارمنتخب در حال اجرای عملیات راهسازی است. که تکمیل آن کمک شایانی به رفع نقاط حادثه خیز این شهرستان می‌کند.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛حسین صفری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه بابیان اینکه راه‌های موجود در شهرستان مبارکه با توجه به وجود صنایع بزرگ، بسیار با اهمیت است و نیاز به توجه ویژه دارد اظهارکرد: راه‌های این شهرستان با عنوان بزرگترین قطب صنعتی استان بدلیل واقع شدن صنایعی همچون فولادمبارکه، پلی اکریل و سیمان سپاهان در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان داشت:سالجاری پیامدهای منفی ویروس کرونا در تمامی عرصه‌ها وجود داشته است اما این اداره همچون سنوات گذشته با همراهی و کمک کارکنان، فعال و پرتوان توانست گام های موثری در راستای اهداف سازمانی بردارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه در خصوص وضعیت پروژه‌های راهسازی این شهرستان تشریح کرد؛ از پروژه‌های با اهمیت حوزه راهسازی شهرستان مبارکه احداث باند دوم محور مبارکه- بروجن بوده که مسیر اتصال استان اصفهان به چهارمحال و بختیاری، خوزستان و فارس است.

وی افزود: این پروژه درحوزه شهرستان بروجن به طور کامل دو بانده شده و حدود 26 کیلومتر در حوزه شهرستان مبارکه تا کنون باند دوم آن احداث نشده است که با پیگیری‌های بعمل آمده و رایزنی‌های مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، با اخذ ردیف اعتبار ملی در بودجه سال 1397، اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال با عنوان ("احداث باند دوم لردگان – بروجن-مبارکه" و "باند دوم محور پلیس راه شهرکرد – بروجن" و "دهاقان- بروجن") اختصاص داده شده.

صفری با بیان اینکه در سال 97 طی قرار دادی یک قطعه از این مسیر در مجموع به طول حدود شش کیلومتر آغاز شد عنوان کرد: متاسفانه به دلیل عدم آزاد سازی اراضی کشاورزی واقع در مسیر، پروژه متوقف شد و پس از پیگیری‌های بسیار این میزان از پروژه در سال جاری تکمیل شد و هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه جهت اجرای 22کیلومتر باقیمانده، پیمانکارمنتخب در حال اجرای عملیات راهسازی است. ابراز امیدواری کرد: که با تکمیل این محور و ایجاد ترافیک روان و سهولت در عبور و مرور دیگر شاهد تصادفات فوتی و جرحی در این مسیر نباشیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه در خصوص تامین مسکن مورد نیاز این شهرستان اذعان داشت:

یک قطعه زمین به مساحت تقریبی هفت هزار مربع به منظور ساخت 150 واحد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مبارکه مطابق با صورتجلسه، تحویل شدکه در حال حاضر در مرحله اخذ پروانه ساختمانی است.

وی افزود: جهت اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در این شهرستان نیز شش هکتار زمین به این امر اختصاص یافته که در مرحله تفکیک است.

صفری با بیان اینکه اسناد مالکیت برای ۴۷ هزار متر مربع از اراضی ملی این شهرستان اخذ شد عنوان کرد: برای این اراضی که ارزش تقریبی آن سه هزار میلیارد ریال است سه فقره سند اخذ شده است.

وی بیان داشت: در راستای قانون حدنگار، با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پیگیری‌های بعمل آمده توسط این اداره، ۵۰ فقره از اسناد دفترچه ای اراضی به مساحت تقریبی هفت هزار هکتار به تک برگ تبدیل شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه در خصوص وضعیت طرح های جامع و تفصیلی شهرهای این شهرستان اذعان داشت: جلسات کمیته کار طرح جامع شهر مبارکه به پایان رسیده است و در مرحله ارئه در کمیسون ماده پنج است، طرح‌های تفصیلی شهرهای کرکوند و دیزیچه در دست تهیه بوده و طرح‌های جامع شهرهای طالخونچه و مجلسی در سنوات گذشته مصوب شده است.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر