کد خبر: 1040733
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
پس از امتناع از صدور قطعنامه ضد ایرانی؛
سه کشور اروپایی امضاکننده برجام با اشاره به تفاهم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند که صدور قطعنامه علیه ایران را متوقف می کنند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: تروئیکای اروپایی امضاکننده «برجام» پس از امتناع از صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در شورای حکام آژانس اتمی یک بیانیه مشترک صادر کردند.

سه کشور اروپایی در آغاز این بیانیه با ادعای پایبندی کامل به «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) تأکید کردند که این توافق، در صورت اجرایی شدن در راستای تأمین منافع امنیتی همه طرف‌ها است.

تروئیکای اروپایی متشکل از آلمان، فرانسه و انگلیس در ادامه این بیانیه، مدعی شدند که «همچنان از نقض ادامه‌دار تعهدات هسته‌ای ایران در ماه‌های اخیر به خصوص گام‌های تنش‌آمیز برداشته‌شده از سوی این کشور از تاریخ نوامبر ۲۰۲۰ نگران هستیم».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «اعلامیه ایران مبنی بر اینکه دیگر اجازه اجرای ترتیبات نظارتی مرتبط با برجام را نخواهد داد و اجرای پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد، جای نگرانی ویژه دارد. این اقدام اطمینان یافتن از صلح‌آمیز ماندن فعالیت‌های ایران را برای جامعه بین‌المللی دشوارتر خواهد کرد».

لازم به ذکر است که پیش از صدور این بیانیه، سه کشور اروپایی عضو برجام در نشست شورای حکام از اقدام خود در خصوص آماده سازی پیش‌نویس قطعنامه‌ای در میان اعضای این شورا خبر داده بودند که در آن نگرانی شدید خود را نسبت به آنچه کاهش شفافیت از سوی ایران خوانده شده اعلام کرده و از ایران خواستند از تصمیم خود عقب نشینی کرده و از اجرای آن دست بردارد.

این در حالیست که حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در گفتگو با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، با تاکید بر اینکه از دست رفتن فرصت‌ها برای حفظ و احیا برجام می‌تواند شرایط را سخت‌تر کند، افزود: «کاهش مرحله‌ای تعهدات از سوی ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام و ناتوانی سه کشور اروپایی از عمل به تعهدات برجامی بوده که پس از تحقق تعهدات طرف‌های مقابل، فوراً قابل بازگشت است».

وی لغو اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران را در چارچوب قانون مصوب مجلس دانست و افزود:» همکاری ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان ادامه دارد و ما هیچ گاه از برجام خارج نشده ایم».

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
واقعا که هرچی امتیاز بدین بیشتر میخوان یادتون باشه هیچی رو داوطلبانه قبول نکنین تازه بجای تشکر بدهکار هم میشین
در مورد FATFهم همیه شرط و.... حالیشون نیست طلبکار میشن خود دانید
بقول مزندرانی ها
کت بده کلاه بده
سه غاز ونیم بالا بده
سه دنگ خاص کلا بده
و...................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
واقعا که هرچی امتیاز بدین بیشتر میخوان یادتون باشه هیچی رو داوطلبانه قبول نکنین تازه بجای تشکر بدهکار هم میشین
در مورد FATFهم همیه شرط و.... حالیشون نیست طلبکار میشن خود دانید
بقول مزندرانی ها
کت بده کلاه بده
سه غاز ونیم بالا بده
سه دنگ خاص کلا بده
و...................
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
0
0
دنیای امروز دنیای زور است ، اگر جدی جلویشان ایستادید، شما را جدی می گیرند، البته سرو صدا راه می اندازند و تهدید می کنند تا ببیند شما می ترسید یا نه ، نکته مهمتر تلاش برای خنثی کردن تحریم ها است اگر در این زمینه پیروز شوید در فاصله نزدیک طرف مقابل به زانو در می آید البته باید با قدرت ، اقتدار نظامی را توسعه داد ، توجه کنید اگر مجلس فعلی نبود و مجلس قبل قدرت داشت مطمئن باشید کلاه گشاد دیگری سرمان می رفت الان جامعه نیاز به دولت و مجلس همسو دارد الان دولت عمدی کارشکنی می کند تا مجلس را نا کارآمد نشان دهد این داستان باید هر چه زودتر جمع شود چون باعث ائتلاف انرژی میشود و خنثی سازی تحریم ها را مشکل می کند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار