کد خبر: 1040243
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه خبر داد:
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از فعالیت ۱۰ فرهنگسرا در مناطق مختلف و بویژه کم‌برخوردار شهر خبر داد.

مصطفی میلانی با اشاره به اینکه امروزه انتظار شهروندان از شهرداری‌ها به عنوان نهادی اجتماعی برای اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی افزایش یافته است، اظهار داشت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با برنامه ‌ریزی متناسب به دنبال اجرای برنامه‌های مختلف با رویکرد مردمی و بویژه در محلات است.

وی افزود: عمده برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه به صورت محله‌محور و از سوی فرهنگسراها اجرا می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه هدف از اجرای برنامه‌های مختلف در فرهنگسراها را بالابردن شور و نشاط اجتماعی در محلات، ارتقای سطح فرهنگ شهروندی، ایجاد ارتباط دوسویه بین مدیریت شهری و شهروندان و جلب اعتماد عموم عنوان کرد که در نهایت به توسعه شهر بیانجامد.

 

وی اذعان داشت: فرهنگسراها ماموریت دارند با همکاری پایگاههای بسیج، مساجد، دفاتر تسهیلگری، مراکز بهداشت و پاسگاههای کلانتری نسبت به اجرای برنامه‌های مصوب برای رده‌های سنی مختلف اقدام کنند که البته در این راستا تفاهم‌نامه‌های همکاری نیز به امضا رسیده‌است.

میلانی گفت: همچنین فرهنگسراها با رویکرد مهارت افزایی و توانمندسازی افراد و همچنین پرکردن اوقات فراغت جامعه هدف، نسبت به برگزاری کارگاهها و دوره‌های آموزشی اقدام می‌کنند.

وی تصریح‌کرد: فرهنگسراها به عنوان مدل کوچکِ شهرداری نسبت به آسیب‌شناسی در محلات، احصا مشکلات و حل و فصل آنها مبادرت دارند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه از فعالیت ۱۰ فرهنگسرا در مناطق مختلف و بویژه کم‌برخوردار شهر خبر داد و گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه، افتتاح ۳ فرهنگسرا و یک سرای محله در سال ۱۴۰۰ در دستور کار این سازمان است.

وی با اشاره به جانمایی بیشتر فرهنگسراها در پارک‌ها و بوستان‌ها گفت: این سازمان از سالن ورزشی و استخر نیز برخوردار است که شهروندان میتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

میلانی اعلام کرد: براسای مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه، سال آینده ۵ قرائت‌خانه، ۵ سالن ورزشی چندمنظوره و همچنین سرای محله در جوار فرهنگسراها احداث خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: یک سرای محله در خیابان مهارت توسط مسکن و شهرسازی در حال احداث است و سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر