کد خبر: 1039996
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
باحضور رئیس اتاق بازرگانی و روسای دانشگاه های استان اصفهان برگزار شد برگزار شد؛
رویداد صنعتیار، با حضور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و روسای دانشگاه‌های استان اصفهان، به منظور آموزش و تربیت کارگزاران و مشاورین سرای نوآوری افتتاح شد؛ صنعتیاران، مجریان طرح همکاری موثر صنعت و دانشگاه تحت عنوان طرح هم‌صدا خواهند بود.

 

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل ازروابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان،در بخش آغازین این رویداد که به صورت حضوری در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با تاکید بر این نکته که گذار از اصفهان صنعتی به فراصنعتی نیازمند توجه ویژه به واسطه های صنعت و دانشگاه است، گفت: در تمامی معاملات موفق نقش یک واسط به چشم می‌خورد و چنانچه در صنعت و دانشگاه  واسطه گری تخصصی اتفاق بیفتد و علم دانشگاهیان در کشور به جریان افتد شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود؛ ازاین رو رسالت اتاق بازرگانی به عنوان مادر تشکلها و پارلمان بخش خصوصی، تسهیلگری در ارتباط بین صنعت و دانشگاه به ویژه در بنگاههای کوچک و متوسط است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی برای رسیدن به این مهم فعالیت های گوناگونی انجام داده است، اظهار کرد: اتاق بازرگانی اصفهان با ایجاد مرکز شتابدهنده صادرات، تیم های مدیریت صادرات را تربیت کرده که در پی آن نتایج بسیار مطلوبی رخ داد و در حال حاضر جوانان مشغول به انجام صادرات هستند.

گلشیرازی با بیان این که  حوزه صنعت و دانشگاه نیز نیازمند اقداماتی شبیه به این است، اضافه کرد: در اتاق بازرگانی بخش زیادی از آنچه که به عنوان حق عضویت گرفته می شود به صورت پروژه های خدماتی به خود اعضا برمی گردد و یا  صرف پروژه های بهبود صنعت و دانشگاه و غیره  و یا پروژه هایی که نیازمند  سرمایه گذاری هستند، می شود.

وی ادامه داد: در سرای رشد و نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان، یک تیم قوی متشکل از خبرگان حوزه صنعت و دانشگاه، در قالب یک شورای راهبردی،موضوعات  و مشکلات این حوزه را بررسی و با اتخاذ راهکارهای بینابینی در این مهم ایفای نقش می کنند و امیدواریم در راستای این فعالیت ها، بستری برای اعضا در جهت  بهره مند شدن از دانش اساتید دانشگاه برای بهبود صنایع و کسب و کار فراهم شود  که نتیجه آن چیزی جز ارتقا و  تحول صنایع استان اصفهان نخواهد بود.

در ادامه سید مهدی ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، از تغییر چهره دانشگاه در سال‌های اخیر سخن گفت و تصریح کرد: در گذشته درآمد دانشگاه صرفا از حوزه آموزش و خدمات بود اما  اخیرا و بعد از شیوع ویروس کرونا،شاهد این هستیم که قسمت عمده ای از این درآمد صرفا از پژوهش و فناوری است که ارزش آن بیش از پنجاه درصد از مبلغ بودجه دولت است و این روند بسیار امیدوار کننده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اتفاق خوبی در ساختار پژوهشکده های دانشگاه رخ داده است  و این پژوهشکده ها به نسل سوم تغییر یافته و ارتباط  مستقیم با صنایع بزرگ اصفهان برقرار کرده اند.

ابطحی ضمن ابراز خرسندی از حضور خود  در اتاق بازرگانی اصفهان، تاکید کرد: در دانشگاه پروژه های گوناگونی در حوزه های مختلف در حال انجام است که مراحل ابتدایی خود را سپری می کنند.چنانچه  در فازهای بعدی این پروژه ها قراردادهایی با صنعت صورت گیرد یک رویکرد بزرگ است که می تواند منبع درآمدی برای صنعت نیز باشد.

سپس پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، خاطر نشان کرد: ادبیات تعامل صنعت و دانشگاه در حال تحول است و این در حالی است که با نگاه متفاوت اتاق بازرگانی و شورای راهبردی سرای رشد و نوآوری اتاق، شاهد نزدیک شدن صنعت و دانشگاه  و همچنین عملیاتی شدن ایده های دانشگاهیان هستیم.

پیام نجفی بیان کرد: اقدامات اخیر اتاق بازرگانی و طرح پویش باعث شد تا اعضای دانشگاه واقع بینانه تر عمل کرده وعلاوه بر این  شناخت بیشتری از شرایط حاکم بر صنعت پیدا کنند.

محسن لوح موسوی، مدیر سرای رشد و نوآوری اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست به تشریح کامل سرای نوآوری و روند شکل گیری رویداد صنعتیار پرداخت و اذعان کرد: سراي نوآوري، بازاري براي تبادل دانش و نوآوري ميان متقاضيان آن و عرضه کنندگان دانش و فناوري است که با همکاري دانشگاه هاي استان اصفهان راه اندازي شده است؛اين سرا از همان ابتدا در جهت دستیابی به پتانسیل ها، انتظارات و نیازهای واقعی طرفین تفاهم نامه به برگزاری جلسات منظم هفتگی با فعالین اقتصادی و اساتید دانشگاه صاحب نظر و همچنین سایر افراد حقیقی و حقوقی، پرداخت.

مدیر سرای رشد و نوآوری اصفهان اضافه کرد: در یک سال گذشته، تدوين طرحی موسوم به طرح همصدا (همکاری موثر صنعت، دانشگاه و اتاق) ارائه شد که در طول چند ماه گذشته در دستور کار سرای رشد و نوآوری قرار گرفته است؛در این طرح فعالین و علاقه‌مندان تقویت همکاری صنعت و دانشگاه، به صورت کارگزار و با عنوان صنعتیار، برای شناسایی مسائل و چالش‌های علمی و تحقیقاتی صنایع و شرکت‌های عضو اتاق، با راهبری منتورها و مشاورین سرای نوآوری به ارائه راهکارهای عملیاتی در 7 محور طرح همصدا از طریق تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی استان اقدام می‌نمایند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر