کد خبر: 1039880
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
طبق اسناد فوق محرمانه؛
گزارشها حاکی از آن است که ولیعهد جوان و جاه طلب سعودی آشکارا در قتل منتقد سرشناس پادشاهی عربستان با قاتلان همکاری کرده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: شبکه خبری سی ان ان شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) با استناد به اسناد «فوق محرمانه» که تازگی به دست آورده، اعلام کرد که قاتلان اجیر شده خاندان سعودی برای کشتن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سیاسی و سرشناس عربستانی از دو فروند جت اختصاصی متعلق به شرکت هوانوردی اسکای پرایم استفاده کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، شرکت هوانوردی مزبور تحت مالکیت «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی است.

این گزارش همچنین اعلام می‌کند که این اسناد در رابطه با یک دادخواست حقوقی کانادایی در اوایل سال میلادی جاری ارائه شده و به امضای وزیر سعودی که «دستورهای ولیعهد را انتقال می داد» رسیده است.

این اسناد فوق محرمانه همچنین نحوه انتقال مالکیت هوانوردی اسکای پرایم به صندوق سرمایه پادشاهی عربستان- با بودجه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد دلار - موسوم به صندوق سرمایه گذاری عمومی را افشا می‌کند. سی ان ان گزارش داد که پس از این انتقال، قاتلان جمال خاشقجی از هواپیماهای این شرکت برای ترور خاشقجی استفاده کردند.

«فیصل جیل» نماینده نامزد پیشین جمال خاشقجی در دادخواست فدرال علیه ولیعهد سعودی به شبکه سی ان ان گفت: «هرگونه شواهدی که اساساً ولیعهد سعودی و سایرین را، به ویژه به صورت مستقیم، (به قتل خاشقجی) ارتباط دهد، بی نهایت مهم است».

گفتنی است، خاشقجی در اکتبر ۲۰۱۸ پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

با این حال پادشاهی سعودی پیوسته اتهام‌ها مبنی بر هرگونه ارتباط میان اعضای خاندان پادشاهی سعودی، بویژه بن سلمان، با ترور خاشقجی را رد کرده است. در سپتامبر ۲۰۲۰، یک دادگاه تشریفاتی در عربستان محکومیت زندان را برای هشت فرد مظنون صادر کرد.

شایان ذکر است «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) با بیان اینکه گزارش اطلاعاتی درباره قتل «جمال خاشقجی» را خوانده است، گفت که به زودی با پادشاه سعودی، «ملک سلمان» در این باره گفتگو خواهد کرد.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابوالفضل حکیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
0
0
۱- کشورثروتمند و بزرگ و وسیعی در دنیا وجود دارد که متعلق به یک خانواده است!!! واقعا" ؟ مگه میشه؟ مگه داریم؟ نه بابا امکان نداره!
۲- یک کشور بنام یک خانواده؟ بله. خانواده سعودی. البته این بی قانونی هزینه دارد. لذا این خانواده سعودی (باید) ماهاته رشوه و باج دهند تا از این کار خلاف -غیر معمولی حمایت و پشتیبانی شود.
۳- جناب محمد بن سلمان شاهزاده دیکتاتور سعودی بتازگی یک نام جدید هم گرفته. (محمد اره). چرا محمد اره؟ برای اینکه بر خلاف همیشه که منتقدین را با شمشیر از گردن سر می بریدند- اینبار منتقدش را دستور داد در کنسولگری عربستان خانواده سعودی در استانبول ترکیه اره اره و تکه تکه کردند- سپس جسم اره شده را با اسید از بین بردند اما بخاطر راستی آزمایی و مدرک مجبور بودند تا سر آقای منتقد (قاشقچی) را برای آقای شاهزاده محمد اره ببرند تا مدرک جهت اخذ انعام وجود داشته باشد. انعام زیاد و با ارزش بدون مدرک که نمیشه. نه که نمیشه.
۴- ضمنا" این آقا پسر شاهزاده *کلید دار خانه خدا (کفبه مسلمانان) هم هست. جالبه... نه؟ جامعه جهانی هم تا رشوه ها ادامه داشته باشد و گاو شیرده خوب شیر بدهد این کشور را متعلق به یک خانواده تایید میکند و از اجرای حقوق بشر آقای (محمد اره) راضی و خشنود است! نه بابا امکان نداره . این سخنان پوچ و بر معنی و فقط چرند و مزخرف است. این حرفها سخنان بی سوادها یی مثل من است. امکان نداره صحت داشته باشه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار