کد خبر: 1039855
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
نمایندگان مجلس مصوب کردند تعرفه آب، برق وگاز مشترکین کم مصرف و خانوار‌های کم مصرف خانوار‌های محروم برابر صفر تعیین شود.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۶ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بند الحاقی ۳، ۵ و ۶ از تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند الحاقی ۳ تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه آمده است:

وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظفند در سال ۱۴۰۰ تعرفه‌های آب، برق و گاز مشترکین خانوار‌های کشور را به گونه‌ای اصلاح نمایند که با رعایت مناطق جغرافیایی کشور، تعرفه مشترکین کم مصرف خانوار‌های محروم (از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی) برابر صفر، مشترکین تا الگوی مصرف به صورت یارانه ای، مشترکین پرمصرف بالاتر از الگوی مصرف به صورت غیریارانه‌ای و براساس الگوی افزایش پلکانی (ibt) تعیین شود. تعرفه به نرخ صفر آب خانوار‌های محروم براساس بعد خانوار محاسبه می‌شود.

میزان افزایش تعرفه مشترکین پر مصرف بالاتر از الگوی مصرف باید حداقل به اندازه‌ای تعیین شود که بارمالی رایگان کردن تعرفه مشترکین کم مصرف را جبران نماید و نیاز به تامین منابع جدید نداشته باشد.

آئین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت و نیرو تهیه می‌شود و ظرف مدت یکماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیات وزیران میرسد.

براساس الحاقی ۵ تبصره ۸ ماده واحده این لایحه.

براساس ماده (۴) قانون مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق و تلفن، فاضلاب و گاز – مصوب ۱۰ /۳ /۱۳۹۶ دستگاه‌های مسئول موضوع این قانون می‌توانند، در سال ۱۴۰۰ نسبت به برقراری انشعاب‌های غیردائم خدمات عمومی موضوع این قانون مطابق با تعرفه مربوطه، تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذیصلاح، اقدام نمایند.

در بند الحاقی ۶ تبصره ۸ ماده واحده این لایحه آمده است.

دولت مکلف است در واردات محصولات کشاورزی و دامی اولویت خرید خود را از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه کشاورزی فراسرزمینی قرار دهد. آئین نامه اجرائی این بند توسط وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار