کد خبر: 1039766
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
سرویس جامعه جوان آنلاین:  ادای احترام به جانباختگان، یک دقیقه سکوت، پرچم‌های نیمه افراشته و به صدا در آمدن ناقوس کلیسا در حالی رخ می‌دهد که بیشترین تعداد جانباختگان کرونا در امریکا سیاهپوست هستند و حالا هم سیاهپوستان انتهای صف دریافت واکسن کرونا قرار دارند. تاکنون حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در ایالات متحده واکسینه شده‌اند که اغلب آن‌ها سفید‌پوست هستند. پروژه واکسیناسیون سراسری کرونا در امریکا در حالی اجرا می‌شود که تبعیض نژادی بر ضد رنگین‌پوستان در دسترسی به واکسن، به شدت مشهود است. براساس آخرین آمار ارائه شده توسط مرکز کنترل از بیماری‌های عفونی امریکا، آمار بستری‌شدن بیماران کرونایی سیاهپوستان نسبت به سفید‌پوستان نزدیک به سه برابر است و آمار مرگ و میر ناشی از کرونا سیاهان نیز نسبت به سفید‌پوستان تقریباً دو برابر است.

آنتونی فائوچی با اظهار نگرانی در مورد تبعیض نژادی گفت اکثر افرادی که در امریکا واکسن کرونا دریافت کرده‌اند از سفید‌پوستان هستند. این متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در مصاحبه با شبکه ام اس ان گفت: «آمار‌ها نشان می‌دهد جمعیت سفیدپوستان امریکا نسبت به جوامع رنگین‌پوست بیشتر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.» فائوچی با اظهار شک و تردید نسبت به دراختیار بودن واکسن کرونا به جوامع اقلیت در امریکا خاطر نشان کرد: «دسترسی گسترش واکسن به جمعیت اقلیت مهم است. ما باید واقعاً سطح دسترسی در جامعه را گسترش دهیم تا جمعیت اقلیتی که واکسن کرونا ندارند، دسترسی داشته باشند.»

۱۱ درصد جمعیت ایالت پنسیلوانیا سیاهپوست هستند، اما سیاهپوستان پنسیلوانیا ۳ درصد از افرادی را تشکیل می‌دهند که در این ایالت در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند!

۳۲ درصد جمعیت ایالت لوئیزیانا امریکایی‌های آفریقایی تبار هستند، ولی این افراد ۱۳ درصد افرادی را تشکیل می‌دهند که واکسن دریافت کردند!

از یک سو بی‌رغبتی اقلیت‌ها و از سوی دیگر فقدان دسترسی آن‌ها به امکانات بهداشتی و رفاهی موجب این نابرابری و تبعیض در دریافت واکسن شده‌است. شبکه تلویزیونی ام اس ان بی‌سی در گزارشی در این‌باره گفت: «افراد هنگام ورود به مراکز واکسیناسیون کرونا با موانع زیادی روبه‌رو هستند که این موانع به طریقی نامتناسب و نابرابر روی رنگین‌پوستان تأثیر می‌گذارد. در اکثر اماکنی که افراد باید واکسینه شوند لازم است که افراد قبل از ورود به مرکز، به صورت آنلاین ثبت‌نام کنند. جهت ثبت‌نام برای دریافت واکسن افراد باید به اینترنت دسترسی داشته‌باشند. کسی که از فناوری «وای فای» بهره‌مند نباشد، یا گوشی هوشمند نداشته باشد باید با دریافت واکسن در این مکان‌ها خداحافظی کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار