کد خبر: 1039701
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
در راستای پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار خراسان رضوی
نخستین نشست بررسی و پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار خراسان رضوی برگزار و تصمیمات لازم برای سرعت بخشی به اجرای آنها در دو شهرستان درگز و سرخس اتخاذ شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در این نشست گفت:سفرهای استاندار به دو شهرستان سرخس و درگز در مجموع ۶۲ مصوبه داشت که عمده آنها مربوط به تخصیص اعتبار یا رفع مشکلات برای سرعت بخشی به اجرای طرح‌های عمرانی نیمه تمام بوده است.

 

سید کمال الدین میرجعفریان افزود:بیش از ۹۰ درصد مصوباتی که می‌بایست طی دهه فجر در این شهرستانها اجرا می‌شد،محقق شده و باقی مصوبات نیز در راستای شتاب بخشی به طرحهای نیمه تمام این شهرستانها بوده است که باید حداکثر تا پایان نیمه دوم سال آینده به بهره برداری برسند.

 

وی در تشریح اقدامات انجام گرفته در راستای مصوبات سفر استاندار به شهرستان درگز ادامه داد: یکی از ۳۲ مصوبه این سفر اتمام عملیات گازرسانی به ۹ روستای این شهرستان طی دهه فجر امسال بود که از این تعداد گازرسانی به هشت روستا به اتمام رسیده است.

 

معاون استاندار خراسان رضوی گفت:اتمام گازرسانی به ۶ روستای این شهرستان نیز تا پایان اردیبهشت ماه امسال در دستور کار بوده که تاکنون گازرسانی به سه روستا به اتمام رسیده و امید است تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان درگز تا پایان سال از نعمت گاز برخوردار شوند.

 

 تصویب  بازنگری طرح هادی

 

وی افزود:طرح هادی بیشتر روستاهای شهرستان درگز نیازمند بازنگری است که بازنگری طرح هادی ۱۶ روستای این شهرستان در سفر استاندار تصویب شده که عملیات اجرایی برخی از آنها به اتمام رسیده و باقی آنها باید تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام برسد.

 

میرجعفریان مطالعات احداث شهرکهای کشاورزی، شناسایی و اجرای برنامه‌های اجرایی توسعه گردشگری،انجام کارشناسی ایجاد بازارچه مشترک مرزی لطف آباد، جلب مشارکت بخش خصوصی برای فعال کردن تخلیه و بارگیری ریلی و کامیونی، ایجاد انبارهای کالا در پایانه مرزی لطف آباد و امکان فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری شهرداریها در معادن غیرفلزی در شورای معادن استان را از دیگر مصوبات سفر استاندار به درگز برشمرد و ادامه داد: اقدامات اولیه در این خصوص از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام گرفته است.

 

وی گفت:توسعه و بهسازی معابر بافت فرسوده شهر درگز توسط شهرداری از دیگر مصوباتی است که تامین مالی این طرح به میزان ۲ میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام گرفته است.

 

معاون استاندار خراسان رضوی افزود:مطالعات فرونشست زمین با هدف "کاهش خطرپذیری" به صورت دیون، پرداخت کمک بلاعوض به مالکان واحدهای آسیب دیده برای اسکان موقت یا کمک به خرید کانکس توسط بنیاد مسکن در شهرستان درگز به عنوان یکی از مصوبات سفر استاندار انجام گرفته است.

 

وی ادامه داد:اتصال اینترنت تلفن همراه ۲۸ روستا و تلفن همراه چهار روستا در شهرستان درگز از دیگر مصوباتی است که در حال انجام بوده و باید دستگاه متولی نسبت به شتاب بخشی به اجرای این طرح اهتمام ورزد.

توسعه بازارچه شهرداری لطف آباد

 

میرجعفریان گفت:در راستای این مصوبات مساعدتهای مالی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و بنیاد مسکن برای تصویب طرح پیشنهادی توسعه بازارچه شهرداری لطف آباد، جدول گذاری و زیرسازی معابر دو روستا و تامین قیر مورد نیاز آن انجام گرفته است.

 

وی افزود:پیگیری برای تامین و واگذاری زمین توسط بنیاد مسکن از طریق بازنگری و الحاق به طرحهای هادی در جهت جانمایی مجتمع‌های معیشتی و کارگاهی در همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار شهرستان درگز انجام گرفته تا تسهیلات ارزان قیمت توسط نهادهای حمایتی پرداخت شود.

 

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد:بخشی از مصوبات مربوط به شهرداریهای شهرستان درگز،از جمله طرحهای آتش نشانی و پمپ بنزین، تهیه طرحهای توجیهی شن شویی و گلخانه و پرورش ماهی، تامین مالی برای توسعه بوستان و تامین آب مورد نیاز، تهیه طرح توجیهی و تجهیز و ساماندهی و نوسازی سنگ شکن و کارخانه آسفالت و بهسازی معابر فرسوده شهر توسط شهرداری درگز انجام گرفته است.

 

اجرای 30 مصوبه در شهرستان سرخس

 

وی در خصوص ۳۰ مصوبه سفر استاندار خراسان رضوی به شهرستان سرخس نیز گفت:یکی ازاین مصوبات مربوط به ۱۷ طرح آموزشی رفاهی در این شهرستان است که تاکنون هشت طرح به بهره برداری رسیده و ۹ طرح دیگر تا سال تحصیلی آینده باید آماده بهره برداری شود.

 

میرجعفریان افزود:تامین آب شرب دام در ۲۲ روستای شهرستان سرخس نیز قرار است به صورت مستمر از سد دوستی تامین گردد.

 

وی آبرسانی به ۱۷ روستا، ایجاد چمن مصنوعی در زمین ورزشی، تامین مکان مناسب برای دهیاری، ایجاد خانه ورزش روستایی، نصب تجهیزات گیرنده در تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای طرحهای خرد و کارگاهی، تکمیل مجتمع فرهنگی هنری و ورزشگاه سرخس را از مصوباتی برشمرد که پیگیریهای لازم برای اجرای آنها در حال انجام است و باید تا شهریور ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

 

میرجعفریان ادامه داد:عمده مصوبات سفر استاندار خراسان رضوی به سرخس که قرار بوده در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد، در موعد مقرر بهره برداری شده اما اجرایی شدن کامل باقی مصوبات مربوط به پایان سال یا تا شهریور ماه سال ۱۴۰۰ است که پیگیریهای لازم برای تحقق آنها در حال انجام است.

 

وی گفت:براساس این مصوبات پنج میلیارد ریال برای شروع ساخت بوستان بانوان شهرستان سرخس از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین اعتبار شده و تامین گاز پاسگاه های مرزی در مسیر گازرسانی به روستاها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

معاون استاندار خراسان رضوی افزود:سرمایه گذار منطقه گردشگری غار مزداوند طرح گردشگری خود را ارایه داده و طرح باید تا پایان سال توسط اداره میراث فرهنگی خراسان رضوی بررسی و به تصویب برسد.

 

وی ادامه داد:ساماندهی ۲۳ گلزار شهید روستاهای شهرستان سرخس، تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن، گازرسانی به روستاها، بهسازی ۱۴ کیلومتر از جاده، حذف و اصلاح نقاط حادثه خیر گردنه مزداوند، اتصال جاده دو بانده مشهد – سرخس به بلوار ورودی شهر سرخس، ایجاد دفاتر پست بانک از مصوباتی است که مقدمات اجرای آنها آغاز شده و در موعد مقرر به بهره برداری می رسند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار