کد خبر: 1039465
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام وضعیت شکایات ثبت‌شده از سوی والدین پیرامون ثبت‌نام، شهریه و روند آموزش‌ها در مدارس غیردولتی تأکید کرد که حضوری یا مجازی بودن آموزش‌ها تأثیری در نرخ شهریه ندارد؛ ضمن آنکه دریافتی معلمان نیز به این علت تغییری ندارد و مؤسسان باید حقوق معلم را طبق ضوابط و قرارداد بپردازند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سعید صالح با اشاره به وضعیت شکایات ثبت‌شده از سوی والدین پیرامون ثبت‌نام، شهریه و روند آموزش‌ها در مدارس غیردولتی اظهار کرد: بیش از نیمی از سال تحصیلی را پشت سر گذاشته‌ایم و شاهد بودیم که امسال میزان شکایات رسیده از سوی اولیا درباره شهریه مدارس و مشکلات زمان ثبت‌نام نسبت به سال گذشته کمتر بود.

وی افزود: البته راه رسیدگی به مشکلات مدارس غیردولتی بسته نشده و اگر اولیا در هر زمان شکایتی داشته باشند، می‌توانند از طریق سامانه مشارکت‌ها نسبت به ثبت و پیگیری آن اقدام کنند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا با حضوری شدن کلاس‌ها، مدارس حق افزایش شهریه بابت آموزش‌های حضوری را دارند یا خیر، به ایسنا گفت: شهریه‌ای که همه ساله مصوب و اعلام می‌شود به منظور ارائه خدمات آموزشی رسمی طی یک سال تحصیلی تعیین و از خانواده‌ها دریافت می‌شود؛ بنابراین حضوری یا مجازی بودن آموزش‌ها تأثیری در نرخ شهریه ندارد؛ ضمن آنکه دریافتی معلمان نیز به این علت تغییری ندارد و مؤسسان باید حقوق معلم را طبق ضوابط و قرارداد بپردازند.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که مجازی شدن آموزش، بسیاری از هزینه‌های مدارس غیردولتی را کاهش داده‌است. علاوه بر این، با توجه به حضور نیافتن دانش‌آموزان در کلاس و مدرسه، خیلی از والدین ترجیح داده‌اند به جای ثبت‌نام در مدارس غیردولتی، فرزندانشان را در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند؛ همین موضوع درآمد مدارس غیرانتفاعی را کاهش داده‌است. به نظر می‌رسد اظهارنظر‌های اینچنینی و تفاوت قائل نشدن برای شهریه کلاس‌های حضوری و غیرحضوری به همین دلیل و به خاطر جبران ضرر مدارس غیردولتی باشد که برخی از این مدارس چند سالی می‌شود پول‌های نجومی از والدین می‌گیرند؛ وگرنه بر کسی پوشیده نیست که کلاس‌های غیرحضوری در مقایسه با کلاس‌های حضوری شهریه بسیار کمتری را می‌طلبد.

همچنین به گفته صالح، در ایام ثبت‌نام مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جاری ۵۸۰ مورد شکایت در خصوص شهریه‌ها به ثبت رسید که از این تعداد ۲۸۰ پرونده مختومه شده و مابقی در سطوح مختلف در دست رسیدگی است. وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی، ۱۱۰ مورد توبیخ مدیر یا موسس، ۱۰ مورد عزل و محرومیت مدیر، ۲۰ مورد لغو مجوز و تعطیلی دائم مرکز یا آموزشگاه زبان، ۲۳ مورد تعطیلی موقت یک تا سه ساله مدرسه و ۲۲ مورد لغو مجوز و تعطیلی دائم مدرسه داشته‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار