کد خبر: 1039311
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
رئیس قوه قضائیه در بیست و دومین سفر استانی خود، روز گذشته به کهگیلویه و بویر احمد رفت، و نخستین برنامه خود را با حضور در زندان مرکزی این استان آغاز کرد. آیت‌الله ابراهیم رئیسی سپس از کارخانه قند یاسوج که در پی واگذاری‌های غیراصولی تعطیل شده بود، بازدید کرد و با چند نفر از نمایندگان کارگران این کارخانه که مدت پنج سال از تعطیلی آن می‌گذرد، گفتگو کرد. دیدار با اقشار مختلف مردم استان و بازدید از مناطق زلزله زده سی‌سخت از دیگر برنامه‌های او در نخستین روز حضور در این استان بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نخستین برنامه از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه خبرنگاران با حضور در زندان مرکزی این استان از بندها، بخش‌ها، بهداری، کارگاه‌های آموزشی و حرفه آموزی این زندان بازدید کرد و به گفت‌وگوی چهره به چهره با زندانیان پرداخت.

پلمب کارخانه قند یاسوج شکسته شد

رئیس قوه قضائیه در ادامه با حضور خبرنگاران از کارخانه قند یاسوج که در پی واگذاری‌های غیراصولی تعطیل شده بود، بازدید کرد و با چند نفر از نمایندگان کارگران این کارخانه که مدت پنج سال از تعطیلی آن می‌گذرد، گفتگو کرد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج با وسعت ۴۲ هکتار به عنوان یک مرکز تولیدی بزرگ در کشور نباید تعطیل می‌شد، اظهار کرد: گذشت پنج سال از تعطیلی این کارخانه و راه اندازی نشدن مجدد آن، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. آیت‌الله رئیسی ادامه داد: با همکاری مسئولان محلی و دادگستری، معامله واگذاری کارخانه قند یاسوج ابطال و کارخانه از شخصی که با ثمن بخس آن را دریافت کرده بود پس گرفته شده و پلمب کارخانه نیز شکسته شد.

برای پیشبرد کار‌ها نباید منتظر تصمیم مرکز بود

رئیسی همچنین در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به مانع‌تراشی‌های همیشگی دشمنان در مسیر رونق تولید در کشور، بیشترین تحریم‌های ظالمانه آن‌ها علیه ملت ایران را در حوزه‌های هسته‌ای و نظامی عنوان کرد و گفت: با این وجود هر روز شاهد پدیده‌ای نو در بازار صنایع نظامی و دفاعی کشور هستیم و در حوزه هسته‌ای نیز حرف برتر را برای گفتن داریم. رئیس دستگاه قضا روحیه «تلاش مضاعف» را برای همه صاحب منصبان در نظام اسلامی ضروری دانست و ضمن بیان این نکته که تجارب و موفقیت‌های ما در گام اول انقلاب بسیار زیاد بود، افزود: این تجربیات باید چراغ راه ما برای گام دوم انقلاب اسلامی جهت برخورداری از رشد و بالندگی کشور باشد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه تجربه نشان داده استان‌ها نباید برای پیشبرد کارهایشان چندان منتظر تصمیم‌گیری از سوی مرکز باشند، به توانمندی‌ها و وجود نخبگان در هر یک از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: راه اندازی و احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل باید در اولویت اقدامات استان‌های کشور باشد. در جایی که خاک، آب، زمین و هوا مساعد است، سخن گفتن از بیکاری و عدم اشتغال، درست ندیدن نعمت‌های خداوند است.

برخورد قضایی با فساد آخرین راهکار

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم برخورد جدی و قاطعانه با تخلفات و مفاسد گفت: اولین راهکار برخورد با تخلفات و مفاسد، ایجاد سازوکار و شرایطی برای پیشگیری از وقوع جرم است و برخورد قضایی قاطعانه با تخلفات و مفاسد، آخرین راهکار است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه جرم از آسیب‌های اجتماعی تولید می‌شود، گفت: باید همه، کاری کنیم که آمار ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش پیدا کند. آیت‌الله رئیسی با اشاره به لزوم تلاش نخبگان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کشور تأکید کرد: عدالت اجتماعی و اقتصادی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد. رئیس قوه قضائیه بسیاری از جلوه‌های مفاسد را ناشی از تبعیض و دور شدن از عدالت دانست و گفت: مبارزه با فقر، فساد و تبعیض باید سرلوحه اقدامات باشد. آیت‌الله رئیسی با اشاره به گام‌های مؤثری که در کشور برای نزدیک شدن به عدالت برداشته شده است، گفت: این گام‌ها لازم بوده‌اند، اما کافی نه؛ همه خدمتگزاران نظام اسلامی باید در جهت هرچه نزدیک‌تر شدن حوزه فعالیت خود به عدالت و دور شدن از آسیب‌ها تلاش کنند؛ چرا که این موضوع می‌تواند مردم را روز به روز امیدوارتر و سرمایه اجتماعی را افزون‌تر کند.

حضور در جمع زلزله زدگان سی سخت

رئیس قوه قضائیه در ادامه برنامه‌های خود ضمن بازدید از مناطق زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد، با مردم زلزله زده ابراز همدردی کرد. رئیس دستگاه قضا در جریان حضور در مناطق زلزله زده سی سخت، ضمن مشاهده گلایه مردم از خدمات رسانی دستگاه‌های اجرایی و درخواست از رئیس عدلیه برای نظارت بر امور، دادستان و سازمان بازرسی را موظف به نظارت و پیگیری رفع نیازمندی‌های مردم کرد. آیت‌الله رئیسی در جریان حضور در میان زلزله زدگان سی سخت گفت: برنامه سفر من به کهگیلویه و بویراحمد از قبل تنظیم شده بود، اما حالا که زلزله آمد در سفر به این استان، وظیفه خودم می‌دانستم برای ابراز همدردی با مردم و بررسی اوضاع از نزدیک، به اینجا بیایم. بدانید که در کنار شما خواهم بود.

رئیس قوه قضائیه افزود: در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمندی‌های زلزله زدگان را با اولویت دنبال خواهم کرد. منزل مادر و خواهر شهید موسوی، از جمله خانه‌های تخریب شده‌ای بود که مورد بازدید رئیس قوه قضائیه در سی سخت قرار گرفت.
 
همه زندانیان مالی فقیر آزاد می‌شوند

تا پایان هفته، تمام زندانیان فقیر کشور که به علت مبالغ پایین در زندان هستند شناسایی و از محل اعتبارات اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آزاد خواهند شد.

به گزارش ایسنا، حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأامینی و تربیتی کشور در مراسم آزادی ۲۲ نفر از زندانیان استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به موضوع خانواده زندانیان گفت: متأسفانه با زندانی شدن هر فرد خانواده او نیز دچار آسیب می‌شود و شما باید به خاطر خانواده، فرزندان و همسر خود از مسیر گذشته خود بازگردید و راه درست زندگی را انتخاب کنید.

همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور رئیس سازمان زندان‌ها تعداد ۲۲ زندانی جرائم مالی که زمینه آزادی آنان فراهم گردیده بود به آغوش خانواده بازگشتند. در حاشیه این آیین دو زندانی محکوم به قصاص با تلاش و پیگیری شورای حل اختلاف شعبه ۹ کهگیلویه و بویراحمد و کسب رضایت اولیای دم بخشوده شدند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
0
0
ظاهرا ریسی داره کار روحانی نا کارامد را انجام میده؟؟!!!!
جالبه قالیباف و ریسی و روحانی برای رییس جمهوری تو سر هم میزدن حالا هر سه به مقام رسیدن . با این شیوه مملکت راه به جایی نخواهد برد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار