کد خبر: 1039190
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
جنبش انصارالله یمن در واکنش به انتقاد از پیشروی‌های صورت گرفته علیه ائتلاف سعودی در استان مأرب، بر ادامه مبارزه با متجاوزان تأکید کرد و مواضع انتقادی را پوششی برای ادامه محاصره یمن دانست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: از یک هفته پیش مرحله جدید عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی در استان مأرب آغاز شده است. مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل روز پنج شنبه گفت که تلاش صنعا برای تسلط بر مأرب همه افق‌های صلح را تهدید می‌کند. در بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصارالله در این مورد آمده است: «ما مواضع مذموم بین‌المللی در خصوص تحولات مأرب را پوششی برای تداوم تجاوز و محاصره علیه یمن و کمک به گروه‌های تکفیری می‌دانیم که به صفوف متجاوزان و اشغالگران در این استان پیوسته‌اند.»‌در ادامه این بیانیه با اشاره به ارتباط داعش با ائتلاف سعودی آمده است: «ما ائتلاف متجاوز و داعشی را مسئول کامل جنایت‌هایی می‌دانیم که علیه مردم مأرب مرتکب شدند و می‌شوند. مردم یمن هرگز دست بسته نخواهند ماند و حق ادامه نبرد آزادسازی و رویارویی با ائتلاف جنایتکار و آدم‌کشی را دارند که هیچ پروژه‌ای جز نگه داشتن یمن در وضعیت هرج و مرج و مداخلات خارجی ندارد.»

محمد علی الحوثی از رهبران جنبش انصارالله در واکنش به دعوت گریفیتس برای توقف نبرد در استان مأرب در توئیتر نوشت: «نماینده سازمان ملل می‌داند که متجاوزان از همان ابتدا طرح هفت‌گانه را در خصوص مأرب با این توجیه رد کردند که این ائتلاف متجاوز و مزدورانش در نبرد آزادسازی صنعا پیش می‌روند. آن‌ها توقف حملات هوایی و رفع محاصره را در ازای توقف حملات ما نپذیرفتند.»

گروهی مردمی موسوم به مستقبل‌العداله نیز با صدور بیانیه‌ای از مردم این کشور خواست از مجاهدان یمنی که نبرد سرنوشت‌سازی را آغاز کرده و در چند قدمی این پیروزی هستند، حمایت کنند. نخبگان، قبایل و سازمان‌های جامعه مدنی و نیرو‌های نظامی دیگر گروه‌هایی هستند که در این بیانیه از آنان نام برده شده است. شهر مأرب، اصلی‌ترین مرکز تجمع نیروی پیاده دولت منصور هادی است. کارشناسان نظامی تأکید دارند که آزادی شهر مأرب نقطه عطفی در معادلات جنگ یمن خواهد بود. هفته گذشته محسن باصرّه، معاون رئیس پارلمان وابسته به ائتلاف سعودی خواستار اعلام بسیج عمومی برای مقابله با نیرو‌های ارتش و انصارالله شده و هشدار داده بود که در صورت عدم اقدام جدی، شهر مأرب از کنترل دولت مستعفی یمن خارج خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار